میزان فروش پلی استیشن 5
محمد صادق شجاعی

میزان فروش پلی استیشن 5 در سال 2021 دو برابر کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس بوده است

محمد صادق شجاعی 28 بهمن 1400 بدون دیدگاه
189 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، پیرز هاردینگ رولز که به عنوان تحلیلگر در موسسه Ampere فعالیت می‌کند، باور دارد که میزان فروش کنسول پلی استیشن 5 در سال گذشته میلادی دو برابر بیشتر از کنسول‌های ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس بوده است.

بیش از یک سال از عرضه کنسول‌های نسل نهم پلی استیشن و ایکس باکس می‌گذرد. تمامی این دستگاه‌ها مورد استقبال بالای بازیکنان قرار گرفته و رکورد‌های فروش مختلفی را ثبت کرده‌اند. حجم بالای فروش کنسول‌های مذکور باعث شده که پیدا کردن آن‌ها در خرده‌فروشی تقریبا غیر‌ممکن باشد. البته کمبود نیمه‌هادی در سراسر دنیا، یکی دیگر از عوامل مهم در این اتفاق است. طبق گفته پیرز هاردینگ رولز، تحلیلگر Ampere، سونی در سال 2021 در فروش کنسول پلی استیشن 5 موفق عمل کرده است. بر اساس گفته‌های او میزان فروش کنسول نسل نهم پلی استیشن تقریبا دو برابر کنسول‌های رقیب آن یعنی ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس بوده است.

17 میلیون دستگاه به فروش رسیده کنسول PS5، به هیچ عنوان رقم کمی نیست. اما بدون شک کمبود جهانی نیمه‌هادی مانع بزرگی در برابر فروش کنسول Playstation 5 محسوب می‌شود. مدیر تحقیقات موسسه Ampere تخمین می‌زند که تا پایان سال گذشته میلادی به میزان 10.3 میلیون دستگاه از کنسول‌های Xbox Series S و Xbox Series X به فروش رسیده است. بنابر‌این، کنسول جدید شرکت Sony تقریبا دو برابر بیشتر از محصولات تازه شرکت Microsoft فروش داشته است.

پیرز هاردینگ رولز در این باره گفته است: «شرکت سونی سال 2021 را با مجموع فروش 17.1 دستگاه پلی استیشن 5 به پایان رساند. این میزان 1.7 برابر عملکرد کنسول‌های Xbox Series در بخش فروش است. در حال حاضر، فروش جهانی کنسول سونی شتاب بیشتری نسبت به رقبا دارد. با این حال کمبود تعداد دستگاه‌های موجود در بازار، تاثیر بسزایی در تضعیف عملکرد این کنسول داشته است».

میزان فروش پلی استیشن 5

به زودی آثار انحصاری متعددی برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد

گزارشات پیرز هاردینگ رولز با آمار منتشر شده از سوی دنیل احمد، تحلیلگر موسسه Niko Partners مغایرت دارد. دنیل احمد تخمین زده که فروش کنسول‌های نسل جدید مایکروسافت در حدود 12 میلیون دستگاه بوده است. همچنین لازم به ذکر است که فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس، از کنسول‌های تازه ایکس باکس به عنوان پر‌فروش‌ترین پلتفرم‌های شرکت مایکروسافت نام برده است. در تضاد با این گفته، پیرز هاردینگ رولز اعلام کرده که فروش کنسول‌های مذکور با ایکس باکس وان برابری می‌کند. وی در این مورد گفته است: «مایکروسافت سال 2021 را در حالی به پایان رسانده که کنسول‌های خانواده Xbox Series در مجموع به میزان 10.3 میلیون دستگاه فروش داشته‌اند. این میزان فروش با کنسول نسل قبل یعنی ایکس باکس وان برابر است».

در حالی که دو ماه از سال 2022 می‌گذرد، نمی‌توان عملکرد کنسول‌های نسل نهم سونی و مایکروسافت را بررسی کرد. با این حال پیرز هاردینگ رولز تخمین می‌زند که کنسول PS5 باری دیگر دو برابر بیشتر از کنسول‌های Xbox Series S و Xbox Series X فروش داشته باشد.

نظر شما در مورد میزان فروش کنسول پلی استیشن 5 چیست؟ آیا انتظار داشتید که این کنسول دو برابر بیشتر از کنسول‌های ایکس باکس فروش داشته باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.