بازی God of War
یحیی رحیمی

کارگردان God of War: اصرار مداوم ما باعث انتشار بازی برای کامپیوتر شد

یحیی رحیمی 25 دی 1400 1 دیدگاه
910 بازدید

کوری بارلوگ، کارگردان بازی God of War به مناسبت انتشار نسخه کامپیوتر، مصاحبه‌ای با مجله گیم اینفورمر انجام داده است و در مورد دلیل انتشار بازی برای PC صحبت کرده است. او گفته است که توسعه‌دهندگان پلی استیشن بارها از سونی درخواست کرده‌اند تا بازی‌هایشان از حالت انحصاری خارج شود و برای کامپیوتر نیز منتشر شود. به نظر می‌رسد که سونی چندان تمایلی به انجام این کار نداشته است؛ اما اصرار توسعه‌دهندگان بالاخره سونی را مجاب کرده است.

تغییر رویکرد سونی با اصرار توسعه‌دهندگان

بارلوگ در گفتگو با گیم اینفورمر گفته است: «فکر می‌کنم تمامی استودیوها باور داشتند که این ایده‌ی خوبی است و ما باید به فکر انجام آن باشیم. آن‌ها درنهایت به این باور رسیدند و آن زمانی بود که جعبه‌ی پیشنهاد‌ها را پر کرده بودیم و آن‌ها در آخر گفتند که ما دیگر از شنیدن این صحبت‌ها خسته شده‌ایم و به آن عمل خواهیم کرد.»

کارگردان God of War در ادامه گفته است که روند انتشار بازی انحصاری پلی استیشن برای کامپیوتر زمان‌بر است و سونی هنوز در حال تحقیق و پژوهش است تا بهینه‌ترین حالت ممکن و استراتژی مناسب را پیدا کند. سونی اخیراً بازی Horizon Zero Dawn‌ را برای کامپیوتر منتشر کرده است و خبر از انتشار لست آو آس برای PC نیز مطرح شده است. بازی آنچارتد 4 نیز در قالب Uncharted Legacy of Thieves برای پی سی منتشر می‌شود و احتمال وجود پروژه‌های دیگر هم وجود دارد.

خبرنگار گیم اینفورمر از کوری بارلوگ پرسیده است که آیا بازی God of War Ragnarok نیز برای کامپیوتر منتشر می‌شود و وی در جواب گفته است که هیچ اطلاعی در این مورد ندارد و این تصمیم به سونی بستگی دارد. وی افزود:‌ «در حال حاضر به سؤالات مختلفی فکر می‌کنیم، بهترین کار چیست و آیا مردم از این کار لذت می‌برند و آیا آن را درست انجام دادیم؟ آیا می‌توانیم این فرایند را بهتر کنیم؟ درنهایت تمام تصمیمات بر عهده سونی است.»

God of War کامپیوتر پلی استیشن

پورت God of War دو سال طول کشیده است

مدیر فنی استودیو سانتا مونیکا (Santa Monica) در مصاحبه با گیم اینفورمر حضور داشته و توضیحاتی در مورد پورت نسخه کامپیوتر به زبان آورده است. بنابر صحبت‌های وی، روند توسعه God of War برای کامپیوتر حدود دو سال طول کشیده است و استودیو مجبور به تغییر رابط کاربری بازی برای پشتیبانی از مانیتورهای اولترا واید و همچنین کیبورد و موس شده است. واضح است که این بازی توسط کنترلر و حتی دسته ایکس باکس هم اجرا می‌شود.

از Matt DeWald پرسیده شده است که نظر او در مورد تجربه گاد آف وار با دسته ایکس باکس چیست و او در پاسخ گفته است:‌ «فوق‌العاده است و ما مشکلی با آن نداریم. حتی می‌توانید از دسته نینتندو سوییچ استفاده کنید و البته هر نوع دسته شخص ثالث». وی در ادامه افزود که گزینه‌های بسیار زیادی برای تجربه God of War توسط کامپیوتر وجود دارد و یک پورت بی‌نقص را شاهد هستیم. همچنین کرک God of War به تازگی منتشر شده است و می‌توانید به دانلود و تجربه‌ی رایگان بازی بپردازید.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    erfan

    مهمان

    خسته نباشید
    با خبر خریدن اکتیویژن توسط مایکروسافت بدترین ضربه سونی داره به خودش با انتشار بزرگترین انحصاری هاش میزنه اول انچارتد بعد گاد الانم ک خبر انتشار لست برای pc حتما سال دیگه باید رو جنازه سونی راه بریم

    پاسخ دهید