پس از آنکه احتمال معرفی بازی بولی 2 در گیم اواردز مطرح شد؛ گزارش تازهای از لغو ساخت بازی Bully 2 در سال 2009 خبر میدهد. طرفداران راکاستار مدتهاست منتظر دریافت اطلاعات جدید در مورد آیندهی این مجموعه هستند و اخیراً یکی از توسعهدهندگان سابق این شرکت آمریکایی در گفتگو با رسانه گیم اینفورمر، اطلاعات تازهای از بازی جدید منتشر کرده و گفته است که ساخت بازی به صورت جدی دنبال شده است.
به گزارش اخبار بازی پارسی گیم، ساخت بازی Bully 2 در سالهای پایانی 2000 به صورت مخفیانه انجام شده است و حتی 6 تا 7 ساعت محتوا نیز تولید شده بود و بازی قابلاجرا بود؛ اما راکاستار تصمیم میگیرد تا توسعهدهندگان را به پروژههای دیگر منتقل کند و ساخت بولی 2 را لغو کند. پروژههای دیگری مانند مکس پین 3 و همچنین Red Dead Redemption در اولویت قرار داشتهاند و بازی بولی 2، اثری چندان مهم برای راکاستار نبوده است.
بازی Bully اولین بار در سال 2006 منتشر شد و ماجراهای خندهدار و متفاوت یک مدرسه خصوصی را به تصویر کشید که مورد توجه میلیونها نفر قرار گرفت. انتشار بازی برای پلی استیشن 2 به اندازهای موفق بود که نسخهای مخصوص کامپیوتر و کنسولهای نسل هفتم منتشر شد. موفقیت بازی باعث شد تا راکاستار تصمیم به خرید استودیو کوچک Mad Doc Software بگیرد و آن را به Rockstar New England تغییر دهد.
شایعات زیادی از لغو ساخت ادامه Bully در طی سالهای اخیر منتشر شده است و گزارشهایی نیز از لغو ساخت بازی دریافت کردهایم؛ اما هیچکدام جزئیات خاصی در اختیار ما قرار نمیداد. گزارش جدید گیم اینفورمر، اطلاعات تازهای در بر دارد و شایان توجه است. بر اساس متن گزارش، اکانت توییتر به نام Bully 2 Info که در سال 2017، تصاویری از بازی منتشر کرد، تصاویری واقعی از بازی بودهاند.
لغو ساخت Bully 2 در سال 2009
گزارش در ادامه وارد جزئیات باورنکردنی میشود. بازی بولی 2 به مدت 12 تا 18 ماه تحت توسعه بوده است و سپس مدیریت راکاستار تصمیم به توقف ساخت میگیرد. تمامی اعضای استودیو New England که حدود 70 نفر بودند، مشغول ساخت بازی جدید بودند و پیشرفت مناسبی حاصل شده بود. مشکلات توسعه مکس پین 3 و Red Dead Redemption باعث شد تا راکاستار، اعضای استودیو را پخش کند. اعضای استودیو بعدها تحتفشار کاری بیش از حد، دست به اعتراض میزنند و وضعیت نابسامان استودیو برای همگان روشن میشود.
بازی Bully 2 پروژهی عظیمی بوده است و اگرچه نقشه بر اساس استانداردهای امروزی کوچک بوده است؛ اما تمامی ساختمانها قابل ورود بودهاند. فناوریهای مخصوصی مانند شکستن شیشه پویا توسعه یافته بود که بعدها در بازیهای دیگر استفاده شد. شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC) دارای حافظهی مخصوص بودند و اعمال شخصیت اصلی را به یاد داشتند که این ویژگی نیز بعدها در Red Dead Redemption 2 استفاده شد.
استودیو به دنبال افزودن قابلیتهای جالبی مانند کسب و کارهای جدید، مدیریت مدرسه و حتی مراحلی مشابه انیمیشن سیمپسونها بوده است. هیچکدام از این ایدهها در نهایت به واقعیت تبدیل نشد. گزارشهای پراکنده از ساخت Bully 2 خبر میدهند، اما راکاستار هیچ واکنشی به آنها نشان نداده است. نظر شما چیست؟
منبع: PCGamer
دیدگاه کاربران
تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاهDashDani
تو رو خدا 2 رو درست کنید من عاشق این بازیممم?
Hossen
ایکاشمنتشرشود