xbox-one-x-scorpio
سعید ستایش

مایکروسافت در حال صحبت با سونی درباره‌ی ویژگی Cross-Play است

سعید ستایش 2 شهریور 1396 بدون دیدگاه
792 بازدید

در روزهای اخیر شایعاتی منتشرشده بود که کمپانی مایکروسافت در حال مذاکره با سونی برای ویژگی Cross-Play است، این شایعه امروز به‌صورت رسمی توسط مایکروسافت تائید شد. Cross-Play ویژگی است که بازیکنان همه‌ی پلتفرم‌های می‌توانند در کنار یکدیگر به تجربه‌ی بازی موردعلاقه‌ی خود به‌صورت آنلاین بپردازند و دیگر در آن بازیکنان در بخش آنلاین به چند دسته‌ی کنسولی تقسیم نمی‌شوند و هر بازیکنی با هر کنسولی می‌تواند با بازیکن دیگر به رقابت بپردازد.

اولین قدم برای فراگیر شدن ویژگی Cross-Play را کمپانی مایکروسافت در E3 2017 برداشت زمانی که آن‌ها در کنفرانس خود اعلام کردند، بازی Minecraft از این ویژگی بر روی کنسول‌های Nintendo Switch و Xbox One پشتیبانی خواهد کرد. مدیر مایکروسافت طی مصاحبه‌ی که به‌تازگی انجام داده اشاره‌کرده که ویژگی Cross-Play تنها به نفع بازیکنان است و می‌خواهیم آن‌ها تجربه‌ی بی‌نظیری داشته باشند، ما در بازی Minecraft با سونی همکاری می‌کنیم، اما آن‌ها تمایلی به ویژگی Cross-Play ندارند، ما امیدواریم که آن‌ها هر چه زودتر به ما برای پیاده‌سازی این ویژگی بپیوندند.

هنوز دلیل مخالفت سونی با این تصمیم مشخص نیست اما چند ماه پیش بحث ادغام شدن شبکه‌های این دو شرکت یعنی Xbox Live و PSN توسط مایکروسافت مطرح شد که سونی اعلام کرده بود از این تصمیم استقبال می‌کند، اما به دلیل اینکه آن‌ها بعد از این کار نمی‌توانند امنیت کاربرانشان را تضمین کنند، قادر به انجام این کار نیستند.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.