مشکلات بازی Battlefield 2042
امیرحسین والی

ایرادات بازی Battlefield 2042 که باید برطرف شوند

امیرحسین والی 8 آذر 1400 بدون دیدگاه
1,249 بازدید

عنوان Battlefield 2042 بعد از عرضه‌ نه چندان موفق، دوران سختی را  پشت سر می‌گذارد و بعد از هفته ابتدایی که در حالت Early Access قرار داشت، نتوانست طرفداران را راضی نگه‌دارد. این بازی در دریافت نقدهای مختلف در فروشگا‌ه‌های دیجیتالی بسیار ضعیف عمل کرده که اکثر این انتقادات به باگ‌ها و البته ایرادات طراحی کلی بازی مربوط است. این در حالی است که طرفداران بازی انتظار خیلی زیادی برای تجربه این بازی کشیده‌اند و نمایش‌های Battlefield 2042 به قدری هایپ ایجاد کرده بود که کسی انتظار چنین بازی ضعیفی را نداشت.

ایرادات بازی Battlefield 2042 که باید برطرف شوند

ایرادات بازی Battlefield آن‌قدر زیاد هستند که شاید نتوان در یک لیست آن‌ها را جای داد؛ اما در این مقاله سعی می‌کنیم به چند نکته‌ای اشاره کنیم که اگر سازنده‌های بازی در نظر داشته باشند، می‌توانند خیلی از ایرادات بازی را پوشش دهند و مشکلات را حل کنند. با ادامه مقاله و پارسی‌گیم همراه باشید.

مشکلات بازی Battlefield 2042

تنظیم تعادل وسایل نقلیه

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که بازی Battlefield 2042 با آن دست و پنجه نرم می‌کند،‌ مشکلات مربوط به وسایل نقلیه در بازی است. وسایل نقلیه در بازی بیش از حد قوی هستند و وسیله نقلیه‌ای مثل Hovercraft به قدری به جوخه‌ها قدرت می‌دهد که تقریبا هر کاری را دوست داشته باشند، می‌توانند با آن انجام دهند. حتی اخیراً ویدیوهایی از Hovercraft منتشرشده است که می‌تواند تمامی نقاط نقشه را به راحتی طی کند و حتی از یک کوه مرتفع بالا برود. ترکیبی از سرعت ATV و قدرت و بدنه یک Tank باعث می‌شود تا هر کسی بتواند از Hovercraft داخل بازی استفاده کند و یک قدم به پیروزی در مسابقه نزدیک شود.

علاوه بر این موضوع، ست اسلحه در هلیکوپترهای مهاجم در بازی هم یکی از مشکلاتی است که باید به آن پرداخته شود؛ عدم وجود سلاح ثانویه در هلی‌کوپتر باعث می‌شود تا کنترل کردن وسیله نقلیه مهمی مثل هلی‌کوپتر سخت و طاقت‌فرسا شود. حتی راکتی که روی هلی‌کوپتر استفاده می‌شود به اندازه کافی قدرت ندارد و بارگذاری مجدد مهمات آن زمان زیادی می‌برد که استفاده از این سلاح را به طور کلی اذیت‌کننده می‌کند. همچنین در ست قدرت و سرعت وسایل نقلیه چندان دقت کافی صورت نگرفته و بعضی از وسایل نقلیه کوچک که باید سریع‌تر باشند، بسیار کند هستند.

مشکلات بازی Battlefield 2042

بهبود عملکرد نسخه PC

با وجود انتشار پچ روز اول و آپدیت درایورهای کارت گرافیک، مشکلات نسخه PC به قدری زیاد هستند که تجربه این بازی را به نوعی محال و ناممکن کرده است. یکی از مشکلاتی که خیلی از کاربران، گزارش آن را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، مشکل باتل‌نک بین سی پی یو و کارت گرافیک است. این مشکل حتی در سیستم‌های خیلی قدرتمند و سطح بالا هم به وجود آمده که در نهایت به افت فریم غیرقابل انکار بازی منتهی می‌شود. توسعه‌دهندگان بازی باید سریعا آپدیت‌هایی را برای Battlefield 2042 منتشر کنند تا مشکلات بازی برای نسخه PC رفع شود.

مشکلات بازی Battlefield 2042

تنظیم بازگشایی گجت

یکی از اعتراضاتی که طرفداران سری نسبت به Battlefield 2042 دارند، مشکل عدم تشویق سازنده‌ها برای بازی‌های Squad و تیم‌محور است؛ به خصوص در زمینه بازگشایی یا آنلاک کردن گجت‌های بازی، که زمان بسیار زیادی از بازیکن گرفته می‌شود تا به حیاتی‌ترین گجت‌های داخل بازی دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، گجت سنسور حرکتی تا سطح ۴۶ برای پلیرها در دسترس نیست و با توجه به درخواست بالای پلیرها برای داشتن این گجت، خیلی‌ها نسبت به نوع سطح‌بندی گجت‌ها به خصوص برای عنوانی که به تازگی در دسترس قرار گرفته، کمی عجیب و غیرمعقول است. اکثر گجت‌هایی که در ابتدای بازی در دسترس شما قرار می‌گیرد برای مسابقات تک نفره مناسب‌اند و هیچکدام فایده‌ای برای بازی‌های تیمی ندارند؛ در نتیجه به خاطر عدم توانایی پیشبرد بازی در مسابقات تیمی، سرورهای تیمی همیشه خلوت‌تر از سرورهای تک نفره هستند.

مشکلات بازی Battlefield 2042

بهبود رابط کاربری

رابط کاربری بازی یکی دیگر از نکاتی است که پلیرها نمی‌توانند در Battlefield 2042 تحمل کنند. شاید بزرگ‌ترین مشکل رابط کاربری بازی در HUD آن خلاصه شده باشد. رابط کاربری این بازی به گفته اکثر بازیکنان یکی از ناکارآمدترین HUDها در بازی‌های شوتر است که تا به حال دیده‌اند. خصوصا در بازی شوتر که باید از طریق همان HUD متوجه حالت کلی بازی شوند،‌ دسترسی بصری به آن بسیار سخت است. به عنوان مثال وضعیت آیتم‌ها به سختی در طول بازی قابل تشخیص است و نوار سلامت آن‌قدر کوچک است که در روند سریع بازی تاثیر منفی می‌گذارد و به راحتی حواس بازیکنان را پرت می‌کند. اضافه شدن مینی آبجکتیوها در مینی‌مپ به جای گوشه‌ی بالا، یکی از گمراه‌کننده‌ترین المان‌های رابط کاربری کلی بازی است. طراحی بلاک‌محور و آبی نئونی بازی هم باعث می‌شود تا بعضی از دشمنان که در پشت این بلاک‌ها قرار دارند، به راحتی نادیده گرفته شوند.

مشکلات طراحی رابط کاربری باعث شده تا یک سری مشکلات بزرگ هم در تجربه کاربری بازی به وجود بیاید که هر چقدر بیشتر بازی را تجربه کنید، این مشکلات بیشتر خودشان را نشان می‌دهند. وضعیت برد امتیاز بازی به قدری اسفناک است که در نکته‌های بعدی به صورت مستقل به آن اشاره خواهیم کرد.

مشکلات بازی Battlefield 2042

حذف کردن وسایل نقلیه از منطقه Hazard

مود Hazard Zone یکی از بهترین اتفاقاتی است که در قسمت جدید بتلفیلد افتاده است؛ اما این مود هم مشکلات خاص خودش را دارد که دایس باید به فکر رفع آن‌ها باشد. وجود وسایل نقلیه جنگی در این مود یکی از بی‌منطق‌ترین اتفاقاتی است که در این نسخه تعبیه شده؛ در مود Hazard بازیکنان باید با استراتژی و فکر خیلی زیاد وارد مسابقه شوند و میکس شدن تصمیم‌گیری با تمرکز بالا و هرج و مرجی که وسایل نقلیه به وجود می‌آورد، تمام ارزش استراتژیکی این مود را از بین می‌برد. البته وجود وسایل نقلیه غیر جنگی مشکلی ایجاد نمی‌کند اما وسایل نقلیه قدرتمند جنگی به راحتی می‌تواند بازیکنان را از منطقه Safe خودشان خارج کند که این امر برخلاف منطق این مود است.

مشکلات بازی Battlefield 2042

تغییرات به مدیریت جوخه و تیم

برای بازی‌ای که ۱۲۸ بازیکن را می‌تواند در یک نقشه جای دهد، بسیار عجیب است که چنین سیستم مدیریت ضعیفی برای تیم‌های داخل بازی طراحی شده. بر خلاف‌ قسمت‌های قبلی سری بتلفیلد،‌ شما نمی‌توانید به تیم یا جوخه دلخواه خود ملحق شوید؛ البته شما می‌توانید جوخه‌ای را رها کنید و به جوخه رندوم دیگر ملحق شوید، اما اگر قصد دارید که با دوستان خود وارد جوخه به خصوصی شوید، این کار تقریبا غیرممکن و محال است.

این موضوع حتی بدتر هم می‌شود، زیرا چند تیم نمی‌توانند با یکدیگر بازی را شروع کنند. تقریبا پیدا کردن یک لابی مشترک که هر هفت تیم بتوانند به یکدیگر ملحق شوند،‌ غیر ممکن است. این قابلیت در مود پورتال وجود دارد، اما تقریبا هیچ امتیاز تجربه‌ای را برای بازیکنان به همراه ندارد. لازم به ذکر است که رفع این مشکلات، مشکل اصلی این بازی که عدم وجود جستجو برای سرور است را برطرف نمی‌کند و DICE باید قابلیت جستجو برای سرور به خصوص را قرار دهد تا بازی با دوستان به امری راحت‌تر تبدیل شود.

مشکلات بازی Battlefield 2042

بهبود جلوه‌های صوتی

مشخص نیست که چه تغییراتی در تیم طراحی و مهندسی صدا DICE صورت گرفته که جلوه‌های صوتی این بازی را می‌توان به عنوان یکی از ضعیف‌ترین جلوه‌های صوتی در نظر گرفت. از بزرگ‌ترین ایرادات این بخش می‌توان به صدای قدم‌های بازیکنان داخل بازی اشاره کرد؛ حتی در بازی‌‌های موبایلی هم نسبت فاصله با صدای ایجاد شده رعایت می‌شود اما در Battlefield 2042 خبری از این موضوع نیست. صدای وسایل نقلیه،‌ مهم نیست که چقدر وسایل نقلیه بزرگ هستند، حتی در هدفون هم به سختی شنیده می‌شوند. حتی صدای اسلحه هم در بازی مشکلاتی دارد که از مهم‌ترین آن‌ می‌توان به Silencer اشاره کرد که هیچ حس «صداخفه‌کن»ی را به پلیر منتقل نمی‌کند.

مشکلات بازی Battlefield 2042

افزایش پشتیبانی بخش Portal

پورتال یکی دیگر از نوآوری‌های DICE در Battlefield 2042 است؛ این بخش به پلیرها اجازه می‌دهد تا بازی‌های شخصی‌سازی شده‌ی خودشان را به صورت یک ماد بسازند و حتی می‌توانند المان‌های قسمت قبلی را هم در این بخش پیاده‌سازی کنند و به هر شکلی که دوست دارند به تجربه بازی بپردازند. البته این بخش هنوز به پشتیبانی بهتری احتیاج دارد تا بتوان آن را به عنوان یک برگ برنده برای Battlefield 2042 به حساب آورد؛ به عنوان مثال باید دسترسی به نقشه‌ و اسلحه‌های بیشتری به بازیکنان داده شود. امکان گذاشت آبجکتیو و ماموریت‌های فرعی، در بخش Portal می‌تواند کمک بسزایی در جذابیت بیشتر این بخش بکند و پشتیبانی از Rush و Conquest نیز می‌تواند پورتال را به اوج جذابیت خودش برساند. هر چند که تا به حال این بخش موفق شده تا بازیکنان زیادی رو به خود جذب کند؛ اما قطعا وضعیت پورتال می‌تواند بهتر از قبل باشد.

مشکلات بازی Battlefield 2042

اضافه کردن برد امتیاز بهتر

Battlefield 2042 برد امتیاز دارد، اما آنقدر ضعیف پیاده‌سازی شده که می‌توان آن را غیرقابل استفاده دانست. این موضوع به خصوص در بازی‌‌های تیمی خیلی مشهودتر است؛ در بازی‌های تیمی شما اطلاعات درستی از برد امتیازها و وضعیت تیم رقیب دریافت نمی‌کنید، در صورتی که این موضوع یکی از لازمه‌های هر بازی شوتر برای بررسی وضعیت تیم دشمن است تا بتوان به استراتژی بهتری برای پیروزی دست یافت. در Battlefield 2042 تنها در مود Free-For-All می‌توانید وضعیت دشمنان خود را بررسی کنید که البته کارایی چندانی با توجه به ماهیت کلی این مود ندارد. بهتر است که DICE هر چه زودتر، برد امتیازات افتضاح این بازی را در کنار موارد ذکر شده اصلاح کند.

مشکلات بازی Battlefield 2042

ایراد بزرگ تیراندازی و نشانه‌گیری

این موضوع به قدری در شبکه‌های مجازی به شکل میم‌ و ویدیوهای خنده‌دار منتشر شده است که فکر نکنم کسی از بازیکنان Battlefield 2042 وجود داشته باشد که این موضوع را نداند. در ابتدا شاید فکر کنید که عدم تعادل در لگد زدن اسلحه بازی است که باعث این اتفاق می‌شود؛ اما در ویدیوهای منتشر شده و بررسی بیشتر، کاربران بازی متوجه شده‌اند که تیرها در لحظه آخر تغییر جهت می‌دهند و با این که به درستی نشانه‌گیری می‌شوند، اما از جهات مختلف از کنار دشمن رد می‌شوند.

این مشکل در همه اسلحه اتفاق نمی‌افتد و بیشتر در SMG و Rifleها  شاهد آن هستیم. در تجربه‌ی بیش از یک ساعت بازی، ممکن است چندین بار این موضوع برایتان اتفاق بیافتد که اعتراض طرفداران این بازی را هم به همراه داشته است. مشکل اصلی اینجاست که Aim Bloom فقط یک باگ نیست، بلکه به عنوان یک مکانیک در بازی در نظر گرفته شده و این مکانیک باید دستخوش تغییراتی شود یا در بهترین حالت حذف شود.

 

با این که هنوز زمان زیادی از انتشار Battlefield 2042 نگذشته است، اما ایرادات زیادی برای بازیکنان وجود دارد که اگر الکترونیک آرتز و DICE فکری به حال آن‌ها نکند، می‌تواند شکست تجاری بزرگی را برای یکی از مهم‌ترین فرنچایزهای این کمپانی و استودیو به همراه داشته باشد. این لیست، حاوی نکاتی بودند که نیاز است سریع‌تر به آن‌ها رسیدگی شود. به نظر شما چه ایرادات دیگری در این بازی وجود دارد که باید به سرعت رفع شود؟

منبع:Thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Battlefield 2042 چه ایراداتی دارد؟

بازی در خیلی از زمینه‌های مهم مشکل طراحی دارد که تجربه بازی را کمی از بالانس خود خارج می‌کند.

۱
آیا بازی Battlefield 2042 ارزش تجربه دارد؟

فعلا و در وضعیت فعلی این بازی، توصیه نمی‌کنیم که این بازی را خریداری کنید. این بازی هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

۲
چگونه با دوستانمان Battlefield 2042 بازی کنیم؟

متاسفانه این قابلیت برخلاف انتظار خیلی‌ها، در Battlefield 2042 پیاده‌سازی نشده و باید در آپدیت‌های آینده منتظر آن بمانید.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.