سریال Squid Game
یحیی رحیمی

شهروند کره شمالی به جرم توزیع سریال Squid Game به مرگ محکوم شد

یحیی رحیمی 4 آذر 1400 1 دیدگاه
665 بازدید

سریال Squid Game با پخش روی شبکه‌ی اینترنتی نتفلیکس گرد و خاکی در سراسر دنیا به پا کرد و توانست سریعا به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های سال اخیر با بیش از 111 میلیون نفر بیننده تبدیل شود. این سریال کره‌ای با نقد سیستم‌های اقتصادی و وضعیت اجتماعی از طریق نمایش بازی‌هایی ساده اما مرگ‌آور، توجه جهانیان را به خود جلب کرده است و ایزوله بودن کره‌ی شمالی از تمام دنیا، باعث نشده تا این سریال به دست شهروندان این کشور نرسد؛ اما زندگی فردی که سریال «بازی مرکب» را به کره شمالی قاچاق کرده بود، تلخ‌تر از شخصیت‌های این سریال شده است.

به گزارش بخش اخبار بازی پارسی گیم و به نقل از RFA، نسخه‌های کپی‌شده از سریال Squid Game که توسط فلش درایو و کارت‌های SD به کره شمالی قاچاق شده‌اند، جنجال زیادی به پا کرده‌اند. حکومت کره اخیراً قانونی را اجرا کرده که به واسطه‌ی آن، امکان پخش محتوا از کشورهای سرمایه‌دار از جمله کره‌ جنوبی را ممنوع می‌کند. یکی از افرادی که موفق به قاچاق این سریال به داخل کره‌ شمالی شده، دستگیر شده و بنابر قانون جدید به مرگ محکوم شده است.

بنابر گزارش‌ها، دانشجویی موفق به واردکردن سریال بازی مرکب به کره شمالی و تماشای آن با هم‌کلاسی‌هایش شده است، محکم به اعدام شده است. این فرد توسط مقامات کره دستگیر شده است و مستقیماً حکم اعدام را دریافت کرده است. فردی که این سریال را به دوستانش نشان داده است هم حبس ابد دریافت کرده و افرادی که سریال را تماشا کرده‌اند، محکوم به پنج سال کار اجباری شده‌اند. مقامات این کشور باور دارند که اساتید به این دانشجویان اجازه‌ی انجام چنین عمل خلاف قانونی را داده‌اند و به همین دلیل باید کارشان را از دست دهند و در معادن دوردست به کار اجباری بپردازند.

سریال Squid Game کره شمالی

مرگی تلخ‌تر از Squid Game

یک منبع داخلی از نیروهای امنیتی کره شمالی به RFA گزارش داده که گروه نظارتی 109 این کشور که مخصوص یافتن افرادی که به صورت غیرقانونی به تماشای ویدیوها می‌پردازند، اخطاری نهانی دریافت کرده است. این اخطار باعث شده تا گروه نظارتی دست‌به‌کار شوند و فردی که سریال Squid Game را به داخل کشور وارد کرده، پیدا شود و همچنین دانشجویانی که آن را تماشا کرده‌اند دستگیر شوند. این رسانه‌ گزارش داده که مقامات در حال بازجویی از افراد دستگیر شده هستند و ممکن است تمامی افرادی که این سریال را تماشا کرده‌اند، پیدا و دستگیر شوند.

تقریباً واردات هرگونه محصولی از کره‌ جنوبی به کره شمالی ممنوع است و تنش میان دو کشور، اجازه‌ی ارتباط نزدیک را نمی‌‌دهد؛ اما سریال Squid Game به دلیل ماهیت انتقادی‌اش برای حاکمان این کشور، اهمیت بیشتری نسبت به دیگر کالاها و محصولات پیدا کرده است. این باعث شده تا پخش سریال بازی مرکب در این کشور با مرگ پاداش داده شود تا دیگر کسی به فکر تماشای این سریال نباشد. نظر شما چیست؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

دلیل دستگیری افرادی که Squid Game را در کره شمالی تماشا کرده‌اند چیست؟

تقریباً واردات هرگونه محصولی از کره‌ جنوبی به کره شمالی ممنوع است و تنش میان دو کشور، اجازه‌ی ارتباط نزدیک را نمی‌‌دهد؛ اما سریال Squid Game به دلیل ماهیت انتقادی‌اش برای حاکمان این کشور، اهمیت بیشتری نسبت به دیگر کالاها و محصولات پیدا کرده است. این باعث شده تا پخش سریال بازی مرکب در این کشور با مرگ پاداش داده شود تا دیگر کسی به فکر تماشای این سریال نباشد

۱
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • مهران

    مهران

    مهمان

    این کره شمالی هم دیگه داره از کنترول خارج میشه، الان فردا پس فردا اینارو میزنند تو سر ما میگن ببینید ما چقدر ازادی دادیم بهتون

    پاسخ دهید