دن هی تهیه‌کننده ارشد سری Far Cry
محمد صادق شجاعی

تهیه‌کننده ارشد سری Far Cry از یوبی سافت جدا شد

محمد صادق شجاعی 21 آبان 1400 1 دیدگاه
159 بازدید

دن هی (Dan Hay) به عنوان تهیه‌کننده ارشد سری Far Cry، بیش از 10 سال در استودیو Ubisoft Montreal خدمت کرده است. در واقع او در دوره‌ای که مجموعه فار کرای در اوج خود قرار داشت، مسئولیت نظارت بر آن را بر عهده گرفت. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، دن هی تصمیم به جدایی و ترک شرکت Ubisoft گرفته است.

دن هی در حدود 10 سال پیش به عنوان تهیه‌کننده به تیم ساخت بازی Far Cry 3 اضافه شد. این بازی موفق‌ترین اثر سری فار کرای بوده که بیشترین امتیاز در بین بازی‌های مجموعه را به خود اختصاص داده است. دن هی در بازی‌های بعدی سری فار کرای این سمت را حفظ کرده و به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در تیم تولید بازی‌های مختلفی از جمله Far Cry 3: Blood Dragon ،Far Cry 4 و Far Cry New Dawn حضور داشته است. بیشترین تاثیر دن هی در سری فار کرای در قالب بازی Far Cry 5 محقق شد؛ جایی که او به عنوان کارگردان خلاق نیز ایفای نقش کرد. شرکت یوبیسافت درباره جدایی وی چنین گفته است:

پس از بیش از 10 سال سابقه در یوبیسافت، دن هی اعلام کرد که فصل جدیدی را در زندگی حرفه‌ای خود دنبال خواهد کرد. در همین راستا او امروز سمت خود را ترک می‌کند. دن سال‌ها مدیر اجرایی Far Cry بوده و تیمی چند بخشی ایجاد کرد که توانستند یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ یوبیسافت را به بازار عرضه کنند. با این وجود که دن اعلام نکرده چه مسیری را دنبال کرده و به کجا خواهد رفت، اما مطمئن هستیم چالش‌ها و تجربیات جدیدی را به دست خواهد آورد که به دنبال آن‌ها بوده و سزاوارشان است. ما از سال‌ها تلاش و همکاری دن تشکر می‌کنیم و برای او آرزوی بهترین‌ها را داریم.

در این شرایط، ساندرا وارن و گروهی از تهیه‌کنندگان و کارگردانان توانمند هدایت تیم فار کرای در استودیو مونترال را بر عهده خواهند داشت. علاوه بر این، استودیو‌های دیگری در سراسر جهان با این استودیو همکاری خواهند کرد.

دن هی در حالی از یوبیسافت خارج شده که این شرکت فرانسوی درگیر افشای سوءرفتار‌های جنسی، آزار و اذیت کارکنان و همچنین تبعیض بین نیروها بوده و موجی از انتقادات گریبانگیر آن شده است. براساس گزارشات رسانه‌های Kotaku و VGC، استودیو‌های کانادایی یوبیسافت به منظور جلوگیری از خروج نیروهای خود اقدام به افزایش حقوق کارکنان خود کرده‌اند. استودیو‌های کانادایی شرکت Ubisoft شامل استودیو‌های مونترال، کبک، تورنتو، چیکوتیمی، هالیفاکس و وینیپگ است. این استودیوها در کنار هم مسئولیت ساخت تعدادی از بزرگترین مجموعه‌های یوبیسافت از جمله Assassin’s Creed ،Watch Dogs و Far Cry را بر عهده دارند.

دن هی تهیه‌کننده ارشد سری Far Cry

ادامه روند خروج نیروهای ارشد یوبیسافت

خروج دن هی از یوبیسافت در ادامه مسیر جدا شدن بسیاری از نیروهای بااستعداد و خبره این شرکت رخ داده است. اخیرا کارگردانان سری اساسینز کرید یعنی داربی مک‌دویت، اریک باپتایزات، رافائل لکاست همگی شرکت Ubisoft را ترک کرده‌اند. همچنین با استناد به گزارش VGC، تمامی طراحان ارشد بازی‌های Watch Dogs Legion و Far Cry 6 پس از اتمام کارشان استودیو تورنتو را ترک کرده‌اند. در اوایل تابستان امسال، گروهی از کارمندان که خود را A Better Ubisoft نامیدند، نامه‌ای سرگشاده خطاب به کارفرمای خود منتشر کردند که در آن خواستار «تغییرات اساسی و واقعی» در پی افشاگری‌های سوء رفتار جنسی، آزار و تبعیض در ساختار شرکت Ubisoft بودند. این نامه که بیش از 1000 کارمند فعلی و سابق یوبیسافت آن را امضا کرده‌اند، این شرکت را متهم کرده که هیچ چیزی جز یک سال سخنان محبت آمیز، وعده‌های توخالی و ناتوانی یا عدم تمایل به حذف متخلفان شناخته شده ارائه نکرده است.

نظر شما در مورد خروج اعضای ارشد یوبیسافت به خصوص تهیه‌کننده ارشد سری Far Cry یعنی دن هی چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    vc vbvbv

    مهمان

    Trash company makes trash games

    پاسخ دهید