Fable
مبین نعمت‌اللهی

ساخت بازی Fable از چهار سال پیش شروع شده است

مبین نعمت‌اللهی 17 آبان 1400 بدون دیدگاه
256 بازدید

فرنچایز فیبل همیشه به‌عنوان یکی از عوامل محبوبیت کنسول خاطره‌انگیز Xbox 360 میان بازی‌کنندگان شناخته می‌شود. بعد از غیبت طولانی‌مدت این فرنچایز در لیست سبد کنسول‌های ایکس باکس در نسل هشتم، می‌توان از بازگشت شکوهمندانه‌ی‌ بازی Fable سخن گفت؛ پروژه‌ای بزرگ که بیش از 4 سال در دست ساخت می‌باشد.

بعد از آنکه مایکروسافت سازنده و خالق مجموعه‌بازی‌های Black & White و Fable یعنی استودیو Lionhead را تعطیل کرد، شایعاتی مبنی بر کنسل شدن پروژه‌ی آن‌زمان استودیو لاین‌هد، Fable Legends قوت گرفت. این پروژه که به‌عنوان یکی از بازی‌های تحت تملک و انحصار مایکروسافت در سال 2016 میلادی شناخته می‌شد، در مدت‌زمانی کوتاه توانست به یکی از موردانتظارترین بازی‌های وقت کنسول ایکس باکس وان تبدیل شود. اما با گذشت زمان، سرانجام اخباری متعدد از احیای مجموعه بازی‌های فیبل، با در دست ساخت بودن نسخه‌ی ریبوت این بازی، توسط استودیو Playground Games خالق بازی Forza Horizon منتشر شد. اخباری که چندی‌بعد و در جولای سال 2020 میلادی با نمایش ویدئوهایی CGI و به دور از اطلاعاتی جدید به تاییدیه رسمی رسید.

Fable

ساخت بازی Fable به بهترین شکل جلو می‌رود

جدیدترین اثر استودیو پلی‌گروند گیمز، بازی فورتزا هورایزن 5 که قرار است تا کمتر از 24 ساعت دیگر عرضه شود، تمجید و ستایش همگان از جمله مدیرارشد پلی استیشن را به دنبال داشته است. درواقع موفقیت‌های متداوم نسخه‌‌های فورتزا هورایزن، خیال طرفداران را بابت راه‌اندازی مجدد و کیفیت درخور سری‌ Fable، راحت می‌سازد. این بازی برای اولین‌بار در کنفرانس مطبوعاتی ایکس باکس به‌عنوان چهارمین نسخه از فرنچایز فیبل معرفی شد؛ همچنین آنا میگل، نویسنده‌ ارشد بازی Control از استودیو Remedy به‌عنوان نویسنده‌ بازی قرار گرفته است.

آقای تام گلتون مهندس‌ارشد بازی Fable 4 اخیرا خوشحالی خود در رابطه با ادامه‌ی روند ساخت این بازی را در حساب‌کاربری‌اش در توئیتر با دیگران به اشتراک گذاشته است. با تمامی این تفاصیل، انتظار می‌رود که روند ساخت بازی Fable با احتساب مراحل پیش‌تولید و آماده‌سازی از اواخر سال 2017 میلادی آغاز شده است،

نسخه‌ی جدید بازی Fable که همچنان به‌عنوان یکی از موردانتظارترین بازی‌های ویدئویی یاد می‌شود، حال‌حاضر تنها برای انتشار بر روی رایانه‌شخصی و کنسول‌های ایکس باکس سری درنظر گرفته شده است. اثری نقش‌آفرینی که انتظار می‌رود تا بعد از سال 2023 در کنار دیگر بازی‌هایی همچون Dark Perfect و Avowed عرضه شود.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.