پلی استیشن ایکس باکس
یحیی رحیمی

اعتراف مدیر استودیوهای ایکس باکس به برتری بازی‌ های انحصاری پلی استیشن

یحیی رحیمی 29 مهر 1400 بدون دیدگاه
254 بازدید

تقابل ایکس باکس و پلی استیشن با شروع نسل جدید و خرید استودیوها توسط هر دو شرکت بالا گرفته است. مت بوتی (Matt Booty) مدیر استودیوهای ایکس باکس در گفتگوی تازه‌ای به برتری بازی های انحصاری پلی استیشن اعتراف کرده و باور دارد که مایکروسافت از این نظر، عقب افتاده است و باید بازی‌های انحصاری بهتری، برای کنسول ایکس باکس تولید شود. این مصاحبه در حالی انجام شده که آمارها از سرعت رشد کمتر از انتظار کاربران ایکس باکس گیم پس خبر می‌دهند.

مدیر استودیوهای ایکس باکس در گفتگو با پادکست Kinda Funny در مورد تلاش‌های مایکروسافت برای رقابت با استودیوهای انحصاری سونی صحبت کرده و باور دارد که آن‌ها نتوانسته‌اند پیش‌قدم این بازار باشند. او در ادامه موفقیت سونی در زمینه انتشار بازی‌های باکیفیت را ستوده و امیدواری خود را برای ارائه چنین بازی‌هایی در آینده نشان داده است. وی می‌گوید:

Matt Bootyباید کلاه‌ها را برای سونی، سیستم استودیوهای آن‌ها و کاری که مدیرانشان انجام می‌دهند برداریم. شما نمی‌توانید در مورد کیفیت بازی‌هایی که ارائه داده‌اند و در حال کار روی آن‌ها هستند، بحث کنید. فکر می‌کنم که یک نوع خاص از بازی‌های ویدیویی وجود دارد که انتظار را بالا می‌برد و به لحظه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود. این بازی است که با سلیقه همه سازگار است و همه می‌توانند آن را بازی کنند. فکر می‌کنم این نوع بازی‌ها اهمیت زیادی دارند و به‌خصوص که ما در این زمینه پیشتاز نبوده‌ایم. ما واقعاً در این زمینه با سونی برابر نبوده‌ایم.

بازی های انحصاری پلی استیشن ایکس باکس

ایکس باکس بازی‌هایی مشابه پلی استیشن می‌سازد

آقای بوتی در ادامه هیچ پاسخی در مقابل بازی های انحصاری پلی استیشن، مانند آنچارتد و هورایزن معرفی نکرده است و مشخص نیست آیا چنین پروژه‌هایی در دست‌ساخت هستند یا خیر؟ اما به‌طور کل از پروژه‌هایی صحبت کرده که ممکن است رقابت را برای سونی سخت کند. وی در ادامه افزود:

نمی‌خواهم وارد این بحث‌ها شوم، اینکه آنچارتد ما کدام است؟» یا «Horizon Zero Dawn ما کدام بازی است؟» فکر نمی‌کنم این بحث‌ها به نفع هیچ‌کسی باشد. ما به دنبال این نوع بازی‌ها هستیم که دارای درون‌مایه‌ای جهانی هستند و جهان بزرگ آن‌ها باعث می‌شود تا همگان در آن غرق شوند و درعین‌حال، شخصیت‌هایی کاملاً واقعی با ارزش تولید بالا؛ این دقیقاً بازی‌هایی است که ما می‌خواهیم بسازیم.

فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، اخیراً در مورد خرید استودیوهای بیشتر صحبت کرده و باور دارد که خرید استودیو، هر زمانی ممکن است. مایکروسافت در حال حاضر 23 استودیو داخلی در اختیار دارد و شایعاتی در مورد خرید توسعه‌دهندگان بیشتر به گوش می‌رسد. از ماه آینده نیز اولین بازی‌های انحصاری ایکس باکس سری از راه می‌رسند. نظر شما در مورد صحبت‌های آقای بوتی چیست؛ آیا پلی استیشن بازی‌های انحصاری بهتری ساخته است؟

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.