محبوبیت بالای گجت‌های پوشیدنی باعث شد تا باری دیگر هواوی محصولی جدید برای این بازار پرفروش معرفی کند. دستبند هوشمند هواوی بند 6 جدیدترین گجت پوشیدنی این شرکت است که حالا در پارسی گیم به بررسی ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت. به طور کلی دستبندهای هوشمند با این هدف به بازار عرضه شدند تا در نقش یک دستیار سلامتی علاوه بر برطرف کردن نیازهای ورزشکاران و ارائه جزئیات دقیق از فعالیت‌های بدنی کاربر، شاخصه‌های سلامتی او را نیز اندازه‌گیری کنند. به همین منظور، هواوی به تازگی دستبند هوشمند HUAWEI Band 6 را معرفی کرده که می‌تواند نقش مهمی در شناخت بهتر خصوصیات جسمی و سلامتی خصوصاً برای ورزشکاران و کسانی که به دنبال تناسب اندام هستند داشته باشد.

بررسی دستبند هوشمند هواوی بند 6

بررسی دستبند هوشمند Huawei Band 6

طراحی

با باز کردن جعبه محصول نخستین چیزی که به هنگام مشاهده دستبند برای اولین بار به چشم می‌‌آید، تشابه طراحی هواوی بند 6 با ساعت هوشمند هواوی واچ فیت است؛ در واقع می‌توان گفت دستنبد هوشمند هواوی بند 6، نسخه‌ای کوچک شده ای از ساعت Watch Fit است. این دستبند با دارا بودن ضخامت 11 میلی‌متری و وزن 18 گرمی از لحاظ ارگونومی و راحتی می‌تواند حتی در استفاده‌های طولانی مدت و به دست داشتن مچ‌بند در طول شبانه‌روز، تجربه‌ای راحت و بی‌دردسر برای شما به ارمغان بیاورد و با توجه به وزن کم آن در استفاده های طولانی مدت، احساس راحتی خواهید داشت.

در کنار این مورد بدنه دستگاه از جنس پلاستیک و بندهای آن نیز سیلیکونی است که در رنگ‌بندی مشکی، سبز، صورتی و نارنجی برای فروش در بازار موجود هستند. همچنین قاب پلاستیک پلیمری هواوی بند 6 دارای ابعاد 43 در 25.4 در 11 میلی‌متر است که مساحت زیادی از مچ دست شما را اشغال نمی‌کند. در لبه سمت راست دستگاه یک دکمه فیزیکی جای دارد، بخش زیرین بدنه محل قرارگیری سنسورهاست و همچنین بندهای سیلیکونی آن نیز قابل تعویض هستند. در ادامه نیز باید اشاره کرد که با توجه به کسب استاندارد مقاومتی 5ATM و مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 50 متری، می‌توان از این دستگاه حتی در زیر آب برای شما یا به هنگام حمام کردن نیز استفاده کرد.

بررسی دستبند هوشمند Huawei Band 6

نمایشگر

در بخش نمایشگر این دستبند شاهد شیشه با خمیدگی 2.5D در جلوی دستگاه هستیم که پشت آن صفحه‌نمایشی از نوع AMOLED قرار دارد به قطر 1.47 اینچ قرار دارد؛ نمایشگر تمام لمسی هواوی بند 6 نسبت به نسل قبلی خود که دستبند HUWAEI Band 4 Pro باشد شاهد تغییرات بسیاری بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش 148 درصدی ابعاد نمایشگر اشاره کرد. نمایشگر 1.47 اینچی دستبند هوشمند هواوی بند 6 دارای رزولوشن 194 در 368 پیکسل با تراکم 282 پیکسل در اینچ مربع است که از نظر دیداری تجربه خوب و قابل قبولی را به عنوان یک محصول میان رده در اختیار کاربر می‌گذارد.

بند 6 هواوی به صفحه‌نمایش همیشه روشن (AOD) مجهز نیست و برای شخصی‌سازی آن می‌توانید بیش از 150 واچ فیس تعبیه شده با تنوع ظاهری بالا را امتحان کنید که علاوه بر 9 واچ فیش پیش فرض دستگاه، از طریق برنامه اختصاصی قابل دسترسی هستند.

از آنجایی که سنسور تشخیص نور محیط تنها در گجت‌ها پوشیدنی رده بالا وجود دارد و در هواوی بند 6 با گجتی میان‌دره روبرو هستیم، این دستگاه به تنظیم خودکار شدت روشنایی نمایشگر مجهز نیست؛ اما با این وجود می‌توان به واسطه حداکثر شدت روشنایی بالا و با امکان تنظیم دستی، از آن در محیط‌های تاریک و کم نور نیز به خوبی استفاده کرد.

بررسی دستبند هوشمند Huawei Band 6

اتصالات

دستنبد هوشمند هواوی بند 6 نیز مانند بقیه ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند این شرکت به سیستم‌عامل LiteOS مجهز شده و همان طور که از نامش هم پیداست دارای سیستم‌عاملی سبک و کم‌مصرف است؛ استفاده از این نرم‌افزار موجب شده تا با منوهای شلوغی مواجه نباشیم و عملاً کار با دستگاه تا حد زیادی آسان‌تر می‌شود.

بند 6 هواوی به دلیل ماهیت میان‌رده‌ای که داراست ممکن است خیلی از اتصالات ساعت‌های هوشمند رده بالا نظیر امکان نصب سیم‌ کارت، NFC، سیستم موقعیت‌یاب (GPS)، اتصال به اینترنت و بسیاری از موارد این چنینی را دارا نباشد. برای وصل شدن این دستبند هوشمند به تلفن همراه خود نیاز به گوشی با سیستم‌عامل اندروید 6 به بالا یا آی‌اواس نسخه 9.1 به بالا دارید. در این صورت می‌توانید با نصب اپلیکیشن اختصاصی HUAWEI Health از فروشگاه‌هایی چون پلی استور یا اپ گالری اقدام به نصب و راه‌اندازی هواوی بند 6 کنید.

HUAWEI Band 6 برای برقراری این اتصال از بلوتوث نسخه 5 کمک می‌گیرد که قادر است دامنه و کیفیت اتصال مناسبی را فراهم کند. لازم به ذکر است که تمامی آپدیت‌های نرم‌افزاری دستبند نیز از طریق همین اپلیکیشن هواوی Health در دسترس شما قرار می‌گیرد و می‌توانید با بروزرسانی دستگاه، عملکرد بخش‌های مختلف را ارتقاء دهید.

بررسی دستبند هوشمند Huawei Band 6

امکانات

اپلیکیشن هواوی Health قادر است بخش زیادی از امکانات و قابلیت‌های دستبند هوشمند هواوی بند 6 را در اختیار شما قرار دهد؛ با وارد شدن به این برنامه می‌توانید منوهای متفاوتی از قابلیت‌های پایش سلامتی مانند ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و غیره را مشاهده کنید. علاوه بر این موارد هم باید گفت در زبانه‌های دیگر این اپلیکیشن می‌توانید به بخش‌های مرتبط با فعالیت‌های ورزشی وارد شوید. بسیاری از شخصی‌سازی‌ها و قابلیت‌های ویژه دستگاه نیز از همین بخش قابل دسترسی هستند و می‌توانید برای مثال واچ فیس نمایشگر دستبند را به این طریق تغییر دهید.

هواوی دستبند Band 6 را به انبوهی از امکانات سلامت محور مجهز کرده که از جمله آن‌ها می‌توان سنسور ضربان قلب، اندازه گیره سطح اکسیژن خون، پایش وضعیت خواب و استرس و در نهایت پایش سلامتی بانوان در دوران قاعدگی را نام برد. برای نظارت بر ضربان قلب، هواوی از فناوری اختصاصی خود تحت عنوان TrueSeen 4.0 استفاده کرده که علاوه بر امکان نظارت 24 ساعته، دقت بالایی را در اندازه‌گیری ضربان قلب برای کاربر به همراه می‌آورد.

علاوه بر این مورد نیز باید به قابلیت مهم دیگر هواوی بند 6 یعنی توانایی اندازه‌گیری مداوم سطح اکسیژن خون یا همان SpO2 اشاره کرد. هواوی بند 6 از معدود گجت‌های هوشمند میان‌رده‌ایست که به چنین قابلیت مهم و رده بالایی مجهز شده و از این لحاظ ارزش خرید بسیار بالایی در اختیار دارد. سطح اکسیژن خون به عنوان معیاری مهم برای سلامتی نه تنها ورزشکاران بلکه مردم عادی شناخته می‌شود؛ طوری که در صورت کاهش بیش از حد اکسیژن خون ممکن است صدمات جدی به عملکرد قلب و مغز وارد شود. همچنین گفتن این نکته خالی از لطف نیست که سطح اکسیژن خون پایین یکی از نشانه‌های ابتلا به ویروس کروناست و از این رو می‌توان هواوی بند 6 را برای بررسی و اندازه‌گیری شبانه‌روزی این شاخصه مهم استفاده کرد. علاوه بر این دو ویژگی سلامت محور مهم، هواوی Band 6 به فناوری‌های TrueRelax و TrueSleep 2.0 هم مجهز شده که به ترتیب برای پایش میزان استرس و وضعیت خواب کاربر استفاده می‌شوند.

بررسی دستبند هوشمند Huawei Band 6

این دستبند هواوی می‌تواند علاوه بر  اینکه سطح استرس شما را اندازه گیری کند، در صورتی که این میزان از حد معمول خود بالاتر بود با پیشنهاد دادن تکنیک‌های آرامش بخش دم و بازدم، شما را به آرامش دعوت کند. از نظر پایش وضعیت خواب نیز باید گفت این محصول قادر است چگونگی خواب شما در چهار وضعیت بیدار، خواب، چُرت و رؤیا تشخیص داده و گزارش دقیقی از کم و کیف خواب شما ارائه دهد. علاوه بر آن هواوی بند 6 می‌تواند در صورتی که از مشکلات ناشی از خواب نادرست رنج می‌برید با شناسایی 6 مشکل عمده کاربر در خواب، بیش از 200 راهکار منحصر به فرد را برای درمان او پیشنهاد کند.

از قابلیت‌های پایش سلامتی که بگذریم، در این دستبند با انبوهی از امکانات مفید برای ورزش مبتدی تا حرفه‌ای هستیم. دستبند هوشمند هواوی بند 6 از 96 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند که در این بین 11 تای آن‌ها از جمله حالت‌های ورزشی حرفه‌ای هستند. به طور کلی این تمرینات شامل ورزش‌های متنوعی مانند دویدن، راه رفتن، شنا، دوچرخه سواری، قایق سواری و … هستند که می‌توان در صورت انجام آن‌ها به اطلاعات مفیدی از کالری سوزانده شده و ضربان قلب گرفته تا مسافت، مدت و تعداد گام‌های پیموده شده دست یافت.

همچنین اگر از حالت‌های ورزشی حرفه‌ای استفاده کنید می‌توانید برای مثال پس از یک دور دویدن، به جزئیات جالبی مانند متوسط سرعت و گام‌های برداشته شده در دقیقه یا طول هر قدم و مواردی از این قبیل دست پیدا کنید. جدای از ویژگی‌های ورزشی ذکر شده و امکانات پایش سلامتی این دستبند تنها با قابلیت‌های محدود به سلامت عرضه نمی‌شود و باید گفت می‌توانید از آن برای مشاهده نوتیفیکیشن‌های گوشی، پیام‌ها و تماس‌های دریافتی، کنترل موسیقی و تعدادی قابلیت دیگر همچون زنگ هشدار استفاده کنید.

بررسی دستبند هوشمند Huawei Band 6

باتری و شارژ

این دستبند هم مانند بقیه محصولات هواوی به فناوری شارژ سریع و باتری‌های با شارژدهی طولانی مدت مجهز شده است. باتری 170 میلی‌آمپرساعتی این دستگاه می‌تواند در تنها یک ساعت به طور کامل شارژ شود. علاوه بر  آن به لطف مدیریت شارژ باتری در سیستم عامل LiteOS، هواوی بند 6 قادر است با یک بار شارژ کامل در استفاده‌های سنگین تا 10 روز و در صورتی که استفاده چندانی از آن نداشته باشید تا 14 روز برای شما شارژ داشته باشد.

جمع‌بندی

دستبند هوشمند هواوی بند 6 می‌تواند با داشتن ویژگی‌های قابل توجهی مانند شاژدهی طولانی، طراحی سبک و راحت با نمایشگر مستطیلی باکیفیت، پایش 24 ساعته ضربان قلب و سطح اکسیژن خون در کنار دارا بودن حالت‌های ورزشی با تنوع بسیار بالا علی‌رغم میان‌رده بودن دستگاه، امکانات کاربردی چه برای کاربران عادی و چه برای ورزشکاران حرفه‌ای فراهم آورد.