Naser-Son-of-Man
سید مسعود کاظمی

با داستان بازی ایرانی Naser: Son of Man آشنا شوید

سید مسعود کاظمی 7 شهریور 1400 1 دیدگاه
3,325 بازدید

تریلر داستانی بازی Naser: Son of Man در بخش عناوین مستقل توسط رسانه IGN در گیمزکام 2021 به نمایش درآمد. بازی Naser: Son of Man ساخته استودیو تازه تأسیس Enlightened Robot Entertainment است که بازی Naser اولین ساخته این استودیو محسوب می‌شود. در ادامه به معرفی داستان این بازی ایرانی خوش‌ساخت خواهیم پرداخت.

بازی Naser: Son of Man یک بازی اکشن ماجراجویی دوبعدی است. در تریلر قبلی که در گیمزکام سال گذشته به نمایش درآمد برای اولین بار با دنیای بازی Naser (ناصر) آشنا شدیم و بخش‌هایی از گیم پلی جذاب این عنوان را نیز دیدیم. دشمن اصلی شما در بازی، ربات‌های خیلی قوی هستند که با اسلحه‌ی مختلف باید آن‌ها را نابود کنید. هر ربات نقطه‌ضعف مختلفی دارد که درنتیجه باید از اسلحه‌ی مختلف و تاکتیک‌های مختلف برای از بین بردن آن‌ها استفاده کنید.

گیم پلی بازی نسبتاً سریع است و نیاز به عکس‌العمل‌های سریع دارد. در بازی سیستم سنگر گیری نیز وجود دارد. یکی دیگر از بخش‌های گیم پلی سکوبازی و معماهای محیطی است. البته نباید توقع معماهای فوق‌العاده و پیچیده را از چنین عنوانی داشت اما قطعاً وجود آن از تکراری شدن بازی جلوگیری می‌کند.

در تریلر جدیدی که از بازی منتشرشده است برای اولین بار شاهد محیط‌های مربوط به ایران نیز هستیم. ازآنجایی‌که ناصر هنوز شاهزاده است و ملکه الیزابت صفرم به ایران حمله می‌کند؛ می‌توان حدس زد که محیط نمایش داده‌شده مربوط به دوره محمدشاه قاجار است. در تریلر قبلی با محیط‌های مربوط به کشور انگلیس آشنا شدیم. شهری مدرنیته و پر از ربات‌های بی‌مغز و تقریباً شکست‌ناپذیر.

طراحی محیط و سبک هنری بازی چشم‌نواز است و از پس‌زمینه‌های متحرک قطعاً با یک محیطی پویا طرف هستیم. طراح ارشد بازی ماکان علی‌خانی است و همچنین موسیقی و تنظیم صدا بر عهده حمیدرضا نیکوفر و صداپیشه ناصر نیز استیون هارتلی (Steven Hartley) است که قبلاً در عناوین Dark Souls III و Hellblade: Senua’s Sacrifice صداپیشگی کرده است.

داستان بازی ازاین‌قرار است که ملکه الیزابت صفرم با خلق یک ارتش ربات‌های شکست‌ناپذیر در طول 1 سال تمامی کره زمین را تحت سلطه‌ی خود درمی‌آورد. اما به دلیل وجود یک کریستال جادویی در ایران، ملکه الیزابت صفرم نتوانسته است این کشور را فتح کند. بالاخره باخیانت یکی از درباریان، این کریستال جادویی از ایران خارج‌شده و ملکه الیزابت صفرم به ایران حمله می‌کند و این کشور را نیز فتح می‌کند.

بازی ایرانی Naser Son of Man

در تریلر بخش داستانی می‌توانیم یک کارگاه را که شباهت‌های زیادی به شرلوک هلمز دارد، از ناصر می‌پرسد که چرا قصد سرنگونی حکومت ملکه الیزابت صفرم و انگلیس را دارد. ناصر شروع به روایت اتفاقات پیش از یورش ربات‌های ملکه می‌کند و سپس می‌گوید که آن ربات‌ها، تمام ایرانی‌ها را قتل‌عام کردند. خود شاهزاده ناصر نیز در این درگیری‌ها کشته می‌شود؛ اما خداوند با قدرت‌های ماورایی خود او را دوباره زنده می‌کند و به او قدرت‌های ماورایی نیز عطا می‌کند تا بتواند با ارتش ربات‌ها بجنگد.

متأسفانه تاریخ انتشار این عنوان جذاب مشخص نیست اما بازی Naser: Son of Man قرار است برای کنسول‌های نسل هشتم و نسل نهم در کنار رایانه‌های شخصی منتشر شود.

منبع: Gematsu

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    سپهر

    مهمان

    کی منتشر میشه؟ و بازی ترکیه و ایرانه یا فقط ایران؟

    پاسخ دهید