بازی Twelve Minutes
یحیی رحیمی

هیدئو کوجیما با تحسین بازی Twelve Minutes از امکان خلق یک اثر ماجرایی خبر داد

یحیی رحیمی 1 شهریور 1400 1 دیدگاه
369 بازدید

انتشار بازی Twelve Minutes حجمی از تحسین و تعریف را از سوی منتقدان و فعالان عرصه‌ی بازی به همراه داشت. کسی فکرش را نمی‌کرد، اثری که توسط یک توسعه‌دهنده مستقل و به‌تنهایی ساخته‌شده، این اندازه امتیازهای خوب و نقدهای مثبتی دریافت کند و حتی هیدئو کوجیما از بازی‌سازهای مشهور را هم مجاب به تعریف از بازی کند. کوجیما به‌تازگی در صفحه‌ی توییترش از فضا و استایل بازی «دوازده دقیقه» تعریف کرده و به‌اندازه‌ای از ماجرا لذت برده که به فکر ساخت یک بازی ماجرایی جدید افتاده است.

بازی Twelve Minutes که به‌طور انحصاری برای ایکس‌ باکس و کامپیوتر منتشر شد، منجر به ایجاد بحث‌های زیادی میان جامعه‌ی کاربران مایکروسافت شد و بسیاری داستان و گیم پلی آن را به چالش کشیدند و باور داشتند که بازی کامل نیست و هنوز جای کار دارد. در این میان هیدئو کوجیما، سازنده‌ی مجموعه‌ی محبوب متال گیر سالید هم به تجربه‌ی بازی پرداخته و از فضای بازی و ماجرای جالب آن تعریف کرده است.

کوجیما عادت دارد که پس از تماشای فیلم یا تجربه‌ی یک بازی جدید، نظر خود را به اشتراک بگذارید و این کار را برای بازی Twelve Minutes هم انجام داده و می‌گوید:‌ « عالی بود! نمی‌دانم چطور زمان گذشت و من چهار ساعت آن را بازی کردم! از زمان Inside تابه‌حال، چنین وقتی را برای یک بازی صرف نکرده بودم. ایک اثر ماجرایی با حلقه‌ی زمانی است که استایل طراحی آن، حس خوبی را منتقل می‌دهد. زمانی که با دوربین و کنترل‌های بازی آشنا می‌شوید، دیگر به آن‌ها اهمیت نمی‌دهید و این بازی است که از هوش بازی‌کن استفاده می‌کند. هنوز آن را تمام نکرده‌ام؛ اما باعث شد تا دوباره به فکر ساخت یک بازی ماجرایی دیگر بیفتم.»

Twelve Minutesیک اثر ماجرایی جذاب

توییت جدید هیدئو کوجیما با استقبال کاربران توییتر همراه شد و بیش از 52 هزار لایک و کامنت‌های مختلفی دریافت کرد. او مدت زیادی است که بازی در سبک ماجرایی نساخته و منظور او از عناوین پیشین، Policenauts و Snatcher است که هنگام حضور در شرکت کونامی، روی آن‌ها کار کرده بود. قطعاً ساخت یک بازی ماجرایی توسط کوجیما، اتفاقی بزرگی خواهد بود و به‌خصوص که او استاد ساخت بازی‌ها و خلق داستان‌های عجیب‌وغریب است که مخاطب را ساعت‌ها در فضای نو و تازه غرق می‌کند.

بازی Twelve Minutes

کوجیما در ادامه از ایفای نقش ویلیام دفو که ازجمله صداپیشه‌های مشهور بازی Twelve Minutes به‌حساب می‌آید، تعریف کرده و می‌گوید:‌ « حتی حالا هم حس می‌کنم که دفو قرار است دوباره 12 دقیقه‌ی دیگر پیدایش شود و در حالت عادی از او استقبال می‌کنم و طرفدار بزرگ او هستم؛ اما پس از انجام بازی دوازده دقیقه، می‌ترسم که او بیاید و مرا کتک بزند!»

مشخص نیست آیا کوجیما بازی را تمام کرده یا خیر، زیرا که داستان پیچ‌وتاب‌های مختلفی دارد و قطعاً شنیدن نظر وی در مورد بخش‌های پایانی داستان هم جالب خواهد بود و ازآنجایی‌که وی عاشق «پلات تویست» و تغییرات غافل‌گیر کننده در داستان است، عجیب نیست که از این اثر ماجرایی هم لذت برده است. نظر شما چیست؟‌ آیا Twelve Minutes شایان تحسین و تعریف کوجیما است؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    علی

    مهمان

    اگه اینو زیرنویس کنین عالی میشه

    پاسخ دهید