بازی Wild
هادی اسماعیل‌زاده

ساخت بازی Wild از عناوین انحصاری پلی استیشن لغو شد

هادی اسماعیل‌زاده 31 مرداد 1400 بدون دیدگاه
252 بازدید

روند توسعه بازی Wild، اثر ماجراجویی انحصاری پلی استیشن که اولین‌بار در سال 2014 معرفی شد، سرانجام پس از سال‌ها سکوت خبری، برای همیشه متوقف شده است. هرسال بازی‌هایی معرفی می‌شود که سروصدای زیادی در صنعت ایجاد می‌کند. متأسفانه برخی از این بازی‌های ویدئویی لغو می‌شوند و هرگز به دست طرفداران نمی‌رسند. حال به نظر می‌رسد که بازی Wild نیز سرنوشت مشابهی داشته زیرا اخبار جدید نشان می‌دهند که توسعه این بازی متوقف شده است.

این بازی که اولین‌بار در سال 2014 معرفی شد، قرار بود انحصاری پلی استیشن باشد. این پروژه، اثری دیگر برای تقویت مجموعه چشمگیر بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 بود. بااین‌حال، روند توسعه بازی هیچگاه به‌خوبی پیش نرفت. باگذشت سال‌ها و انتشار اطلاعات ناچیز از این پروژه، نگرانی طرفداران در خصوص روند توسعه بازی بیشتر شد. درحالی‌که شایعاتی مبنی بر پایان پروژه شنیده می‌شد، بااین‌حال لیستی استخدامی در اوایل سال 2021 برای بازی Wild منتشر شد که نشان می‌داد بازی هنوز در دست توسعه قرار دارد. حال این روزنه امید نیز به‌سرعت محو شده زیرا روزنامه‌نگاری به نام جف گراب (Jeff Grubb) تأیید کرد که توسعه بازی در واقع لغو شده است.

طبق سخنان جف گراب در ویدئویی که اخیراً منتشر شده، بازی دیگر در دست ساخت قرار ندارد. گراب در سخنان خود گفت که می‌تواند تأیید کند کار بازی تمام شده است و «دیگر بازی Wild وجود ندارد». این روزنامه‌نگار در ادامه خاطرنشان کرد که توسعه بازی کمی پس از خروج میشل آنکل (Michal Ancel) از استودیو، متوقف شده است. آنکل سپتامبر 2020 از صنعت بازی‌های ویدئویی بازنشسته شد. او همچنین در ساخت بازی Beyond Good and Evil 2 نقش داشت که به نظر می‌رسد هنوز هم درحال‌توسعه است.

بازی Wild انحصاری پلی استیشن

واکنش طرفداران به لغو بازی Wild

تریلری که در رویداد گیمزکام منتشر شد، تمرکز بازی Wild را بر روی گیم‌پلی بقا نشان می‌داد. طرفداران برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازی زیاد منتظر نماندند زیرا گیم‌پلی بیشتری از بازی به صورت نمایشی در هفته بازی‌های پاریس 2015 منتشر شد. بازی که در سرزمینی ماقبل تاریخی جریان داشت، به بازیکنان امکان می‌داد تا از حیوانات برای انجام وظایف خود استفاده کنند. دموی بازی همچنین سیستم تولید جهان‌های تصادفی را نشان می‌داد.

شایان‌ذکر است که این گزارش توسط استودیو Wild Sheep، سازنده بازی، تأیید نشده است. بااین‌وجود، اگر خبر پایان توسعه بازی صحت داشته باشد، بدون شک طرفداران این پروژه انحصاری پلی استیشن را ناامید خواهد کرد زیرا به نظر می‌رسد که در آینده شانسی برای انتشار بازی وجود ندارد.

علی‌رغم آن که آنکل ادعا می‌کند بازنشستگی وی تأثیری در عرضه بازی‌هایی که در توسعه آن‌ها حضور داشته است ندارد، بااین‌حال خبر لغو بازی Wild، نگرانی طرفداران را در خصوص تاریخ انتشار نامعلوم بازی Beyond Good and Evil 2 بیشتر کرده است. هرچند می‌توان امیدوار بود که پروژه‌های دیگری توسط سازندگان بازی Wild در دست توسعه باشد. اگر چه به نظر می‌رسد که استودیو Wild Sheep در توسعه بازی شکست خورده است، بااین‌حال به گفته جف گراب، آن‌ها مایل‌اند در سال‌های آینده به همکاری با یکدیگر در توسعه پروژه‌های دیگر ادامه دهند.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.