Humankind-game
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Humankind از دید سایت‌های مطرح: رقیبی جدی برای Civilization؟

یحیی رحیمی 27 مرداد 1400 1 دیدگاه
844 بازدید

آخرین بازی استراتژی شرکت سگا و استودیو Amplitude برای کامپیوتر منتشرشده و وب‌سایت‌ها و منتقدان مطرح، نمره‌ها و بررسی خود را از بازی منتشر کرده‌اند. بازی Humankind رقیبی جدی برای مجموعه‌ی Civilization است که از امروز در دسترس قرارگرفته و حال می‌توانیم ببینیم آیا این اثر استراتژیک جدید توانسته حریف جدی برای عناوین این ژانر باشد یا اینکه توسعه‌دهندگان از پس هدف بزرگشان برنیامده‌اند.

Humankind روایتگر تاریخ بشریت

بازی جدید شرکت سگا، یک اثر استراتژیک تاریخی است که اجازه‌ی روایت دوباره‌ی تاریخ را این بار به شکلی دیگر می‌دهد. درواقع می‌توانید از اولین روزهای تاریخ بشر و دوران نوسنگی شروع کنید و با گذر از دوره‌های تاریخی مختلف و پیشرفت فناوری، خود را به عصر فضا و مدرنیته برسانید. ازآنجایی‌که تاریخ بشر، پر از تمدن‌ها و فرهنگ‌های گوناگون است، مهم است که تمامی جنبه‌‌های مختلف به بهترین وجه بازسازی شوند و خوشبختانه بازی Humankind موفق به ارائه 60 فرهنگ مختلف شده و امکان کنترل قبایل و تمدن‌های گوناگون تا دوران مدرنیته وجود دارد.

بخش‌های مختلف دنیا توسط استودیو شبیه‌سازی‌شده‌اند و مهم نیست به کدام قسمت از تاریخ علاقه‌مند باشید، بدون شک روزهای شیرینی در این اثر استراتژیک سپری خواهید کرد. نکته‌ی جالب در مورد Humankind آن است که روایت تاریخ در دستان شماست و می‌توانید هراندازه که می‌خواهید آن را تغییر دهید و پیچ‌های تاریخی تازه‌ای را تجربه کنید. استودیو به بعد شخصی‌سازی کاراکترها هم توجه کرده و دنیایی زیباتر از عناوین Civilization خلق کرده که ازنظر منتقدان هم بسیار جذاب و پویا است. نمره‌های بازی اشاره به یک اثر استراتژیک موفق دارند؛ اما آیا تازه‌ترین بازی شرکت سگا، ارزش تجربه را دارد؟

بازی Humankind

بررسی کوتاه Humankind

در این بخش، نگاهی خواهیم انداخت به خلاصه‌ی بررسی‌های نگاشته شده توسط منتقدان و نویسندگان سایت‌های نام‌آشنایی مانند IGN و اندکی با فضای بازی و مشکلات آن آشنا خواهیم شد.

IGN‌ – نمره 7 از 10

این‌طور نیست که از بازی Humankind خوشم نیاید؛ اما حال که خورشید در امپراتوری تشکیل یافته‌ی من غروب می‌‌کند، باید بگویم که این بازی مرا تحت تأثیر قرار ندارد. واضح است که بازی دارای ایده‌هایی قوی است و سیستم دیپلماسی هم در تئوری عالی است. جالب بود که می‌توانستم از جنبه‌های تازه‌ای را با انتخاب هر فرهنگ تجربه کنیم؛ اما حال که فکر می‌کنم، تجربه‌ی بازی Civilization 5 را ترجیح می‌دهم و انتظارم از این اثر استراتژیک بیشتر بود. ممکن است گذر زمان و انتشار بسته‌های الحاقی جدید، این بازی را بهبود بخشد. در حال حاضر، استفاده از فرمول برنده‌ی بازی‌های این ژانر که شمارا منجر به کلیک بیشتر و ادامه‌ی ماجراجویی می‌کند، رضایت‌بخش است، اما کافی نیست.

PC Gamer – نمره 71 از 100

تأثیر بازی Civilization را می‌توان در تمامی بخش‌های Humankind دید و همین باعث شده تا نقطه‌ی شروع مناسبی برای بازی ایجاد شود. این بازی اگرچه ویژگی‌های عناوین مشابه را استفاده کرده، اما ایده‌های تازه‌ای دارد و برای نمونه اجازه‌ی استفاده از فرهنگ‌ها و شهرهای بزرگ‌تر را می‌دهد. این بازی پر از ایده‌های ناب است که هنوز جای کاردارند و می‌دانم که توسط بازی‌های دیگر کپی‌برداری خواهند شد. به‌طور کل باید بگوییم که این‌یک اثر تاریخی 4X است که چندان با خلاقیت بهترین بازی‌های استودیو برابری نمی‌کند.

Humankind

RockPaperShotgun – پیشنهاد می‌شود

بازی Humankind در مراحل نهایی بیشتر به‌سوی یک اثر معمایی حرکت می‌کند تا یک بازی استراتژیک 4X. این بازی مرا حسابی به فکر فروبرد و باید آن را دوباره بازی کنم. مشکلی که با این اثر دارم، آن است که نمی‌دانم چطور به این اثر نگاه کنیم، آیا این‌یک بازی استراتژیک تاریخی 4X است یا کپی از Civilization‌؛ به‌هرحال این اثر به شکلی عجیب درآمده که گاهی لحظات بی‌نظیری ایجاد می‌کند و گاهی هم تجربه‌ای خسته‌کننده پر از اطلاعات و نوشته‌های اضافی است.

GamesRadar – نمره 9 از 10

بدون اغراق بازی بگویم که این بازی، یکی از بهترین عناوین 4X است که تجربه کرده‌ام. تمامی ویژگی‌های مطرح این ژانر توسط بازی دستکاری‌شده‌اند و باعث شده تا هر دو طرفداران بازی‌های سندباکس و استراتژی از آن لذت ببرند. اگرچه تعدادی مشکلات فنی وجود دارند که باید برطرف شوند؛ اما هسته‌ی بازی به‌خوبی طراحی‌شده و برای همگان یک محتوای مناسب در نظر گرفته و انگیزه‌ی بازی‌کننده را از همان ابتدا تا آخر یکسان نگه می‌دارد و روح تازه‌ای این به این ژانر می‌بخشد.

نقد بازی Humankind

مجموع نمرات

در این بخش نگاهی خواهیم انداخت به نمره متاکریتیک بازی Humankind و همچنین مجموع نمرات سایت‌های مختلف:‌

IGN Italia – 90
GamesRadar – 90
TheSixthAxis – 90
PCGamesN – 80
God is a Geek – 80
PCGamer – 71
IGN – 70
PC Invasion – 75

نمره متا Humankind

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Humankind موفق به دریافت چه نمره‌ای از متاکریتیک شده است؟

بازی Humankind‌ توانسته نمره‌ی 80 را بر اساس 47 بررسی ثبت شده در سایت متاکریتیک به دست بیاورد.

۱
آیا بازی Humankind ارزش تجربه را دارد؟

بازی Humankind دارای ایده‌های جالبی است که حتما ارزش تجربه را دارد و با توجه به نمره‌ی مناسب، دانلود آن پیشنهاد می‌‌شود؟

۲
بازی Humankind را از کجا دانلود کنم؟

می‌توانید بازی Humankind را به صورت نیم‌بها از پارسی گیم دانلود کنید.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Amirrezamoharrami

    مهمان

    سلام ، من این بازی رو دیروز دانلود کردم ، خیلی روون و خوش گرافیک هست و اتمسفر خوبی داره ، حتما پیشنهاد می کنم ، به عنوان کسی هم که سیویلیزیشن ۴ و ۵ و ۶ رو بازی کردم هم میتونم بگم کاملا قابل رقابت با این سری هست .

    پاسخ دهید