بازی Abandoned
یحیی رحیمی

تکذیب تمامی شایعات توسط کارگردان Abandoned: این بازی سایلنت هیل نیست!

یحیی رحیمی 26 مرداد 1400 بدون دیدگاه
220 بازدید

کاربران شبکه‌های اجتماعی در طی چند ماه اخیر، به‌طور روزانه شایعاتی در مورد بازی Abandoned منتشر کرده‌اند و آن را یک اثر جدید از هیدئو کوجیما خوانده‌اند و احتمالاً یک سایلنت هیل یا متال گیر جدید است. این شایعات به‌اندازه‌ای گسترش پیداکرده بود که باعث واکنش جدی استودیو تولیدکننده بازی شد؛ اما طرفداران بازهم بیانیه‌های منتشرشده را باور نداشتند و روی شایعات پافشاری می‌کردند. به‌تازگی کارگردان بازی به‌تمامی جنجال‌ها واکنش نشان داده و شایعات پیرامون بازی را رد کرده است.

حسن خرامان، کارگردان و مدیر استودیو Blue Box به‌تازگی در مصاحبه با رسانه‌ی NME در مورد فضای بازی Abandoned صحبت کرده و تمامی شایعات را رد کرده است. او ابتدا در مورد ژانر بازی صحبت کرده و آن را یک شوتر سبک بقا نامیده که تنها المان‌های وحشت در آن دیده می‌شوند و این‌طور نیست که با یک بازی ترسناک روبه‌رو باشیم. این در حالی است که بسیاری Abandoned را یک اثر ترسناک مشابه سایلنت هیل می‌دانستند که توسعه‌ی آن به‌صورت مخفیانه توسط هیدئو کوجیما انجام می‌شود.

AbandonedHasan Kharaman یک شوتر با المان‌های ترسناک است و یک بازی ترسناک نیست. این بازی آن‌طور که مردم فکر می‌کنند نیست.

رسانه‌ی NME موفق به تجربه‌ی بازی شده و نه‌تنها داستان و فضای بازی، بلکه بخشی از گیم پلی را هم دیده که در مورد آن‌ها حرفی به زبان نیاورده؛ اما می‌تواند تائید کند که بازی جدید استودیو Blue Box یک شوتر معمولی است و خبری از ساخت سایلنت هیل جدید یا توسعه‌ی یک بازی به‌صورت مخفیانه و با همکاری کوجیما نیست. بر اساس گزارش منتشرشده، فضای بازی حتی کوچک‌ترین ارتباطی هم به سایلنت هیل و متال گیر ندارد و شایعات مطرح‌شده در مورد بازی، کاملاً بی‌اساس است.

بازی Abandoned

گیم پلی و داستان بازی Abandoned

آقای خرامان در ادامه از روزهای اول ساخت بازی Abandoned گفته و اینکه قرار بوده با یک اثر جهان باز روبه‌رو باشیم؛ اما مشکلات توسعه‌ی چنین بازی وسیعی، باعث تغییر رویکرد گیم پلی و دنبال کردن یک داستان خطی شده است. وی در ادامه بخشی از داستان را تشریح کرده و بر اساس گفته‌ها وی، ماجرای شخصیتی به نام «جیسون لانگفیلد» را دنبال خواهیم کرد که در میانه‌ی جنگلی ترسناک گیر افتاده و اگرچه فضای بازی اندکی وحشتناک است، اما تمرکز روی بعد بقا و پایداری است و درواقع این‌یک شوتر معمولی با المان‌هایی ترسناک است و نباید آن را با عناوینی مانند سایلنت هیل اشتباه گرفت.

استودیو بلو باکس از مکانیسم‌های گیم پلی تازه‌ای استفاده کرده که بازی را از عناوین مشابه، متفاوت می‌کند. تمامی کارها و تصمیماتی که قهرمان‌بازی می‌گیرد، به‌طور مستقیم روی اتفاقات بعدی تأثیر می‌گذارد و این تنها به داستان خلاصه نمی‌شود. شخصیت اصلی در صورت دویدن به‌صورت مداوم، دچار ضعف می‌شود و نشانه‌گیری برایش به کاری دشوار تبدیل می‌شود؛ حتی ترسیدن هم روی شخصیت اصلی تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود تا کنترل اتفاقات برای چند ثانیه از دست بازی‌کننده خارج شود.

یکی از دلایلی که باعث شد تا جنجال پیرامون بازی Abandoned بالا بگیرد، تأخیر چندین‌باره تریلر معرفی و انتشار نسخه‌ی آزمایشی است که ازنظر کارگردان، یک فاجعه بوده و مشکلات فنی زیادی وجود داشته است. او بار دیگر قول انتشار تریلر سینمایی بازی را داده و اینکه یک پیش‌درآمد هم در هفته‌های آینده برای طرفداران منتشر خواهد شد.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.