بازی Frostpunk 2
یحیی رحیمی

بازی Frostpunk 2 معرفی شد: تمام آنچه باید بدانید

یحیی رحیمی 22 مرداد 1400 بدون دیدگاه
3,110 بازدید

استودیو 11-Bit Studios از بازی‌سازان مستقلی است که در طی چند سال اخیر، عناوین جالب و قابل‌توجهی را به بازار منتشر کرده است. بازی This War of Mine با به‌کارگیری المان‌های خلاقانه در روایت داستان، نشان داد که این گروه، توجه ویژه‌ای به فلسفه‌ی بازی‌هایشان دارند و همین روند در بازی استراتژیک Frostpunk هم تکرار شد. بازی فراست‌ پانک ما را به آخرین روزهای بشریت برد و کنترل یک قبیله را در سرمایی طاقت‌فرسا در اختیار ما قرارداد. حال وقت آن است که خود را آماده‌ی یک ماجراجویی با معرفی بازی Frostpunk 2 کنیم.

بازی Frostpunk 2 جزو سه اثری است که استودیو روی آن کار می‌کند و با توجه به موفقیت شماره‌ی اول، طبیعی است که انتظار موفقیت این نسخه را هم داشته باشیم. استودیو با نمایش یک تریلر کوتاه، دنیای سرد و تاریک فراست پانک را سی سال پس از نسخه‌ی اول به تصویر می‌کشد. اگر به تریلر معرفی دقت کنید، می‌بینید که انسان‌ها از دوران استفاده از زغال‌سنگ فاصله گرفته و حال به نفت دست پیداکرده‌اند. کشف نفت البته اتفاق بزرگی است؛ اما می‌بینیم که دنیای بازی، ترسناک‌تر و طاقت‌فرساتر از قبل شده و همین نوید چالش‌های تازه‌ای برای عاشقان بازی است. استودیو بازی فراست پانک 2 را به این شیوه معرفی کرده است:

بازی‌کنان بار دیگر مسئولیت رهبری یک کلان‌شهر تشنه‌ی منابع اولیه را به دست دارند که تلاش برای یافتن منابع قدرت، یک واقعیت غیرقابل‌اجتناب است؛ اما دنیای آخرالزمانی دیگر گذشته است. پس از دوران زغال‌سنگ، فتح منطقه‌ی یخ‌زده‌ی بازی برای استخراج نفت، تنها امید باقی‌مانده‌ی بشریت است. البته تغییر به این سادگی انجام نمی‌شود و تمام اعضای این جامعه‌ی چندبخشی، از مسیر جدید استقبال نمی‌کنند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در صفحه‌ی استیم بازی، داستان Frostpunk 2 حدود 30 سال پس از وقایع نسخه‌ی اول اتفاق می‌افتد و بر اساس گفته‌های کارگردان بازی، بخش‌های تازه‌ای را نسبت به شماره‌ی اول خواهیم دید و بازی به مرزهای تازه‌ای کشیده می‌شود. حدود 70 توسعه‌دهنده در حال کار روی بازی هستند و قرار است افراد بیشتری هم برای توسعه‌ی جنبه‌های دیگر بازی به کار گرفته شوند. کمتر استودیویی این اندازه برای یک اثر استراتژیک هزینه می‌کند و این نشان می‌دهد که فراست پانک 2، یک اثر موفق و شایان توجه خواهد بود. ژاکوب استوکالاسکی، کارگردان بازی در این مورد می‌گوید:‌

Jakub-Stokalskiآنچه بازی‌کنان باید انتظارش را داشته باشند، وجود دنیایی با انتخاب‌های گوناگون و آزادی کامل برای ایجاد جامعه و شهر اصلی است. بازی Frostpunk 2 بر اساس چالش‌های نسخه‌ی اول ساخته‌شده و آن‌هم: بقا در مقابل ارزش‌های انسانی و زندگی در مقابل یخبندان قطبی. مهم‌تر از همه، لایه‌های تازه‌ای به بازی اضافه‌شده و مهم نیست سیاست باشد یا اجتماع یا پیشرفت فناوری، نبرد اصلی میان انسان و طبیعت است

بازی فراست پانک 2 فعلاً برای کامپیوتر معرفی‌شده؛ اما شماره‌ی اول مجموعه برای کنسول و حتی موبایل منتشر شد و ممکن است در آینده، پلتفرم‌های جدید هم معرفی شوند. فعلاً زمان انتشار Frostpunk 2 اعلام‌نشده؛ اما می‌توانید از امروز تا 25 مرداد، شماره‌ی اول مجموعه را به‌صورت رایگان تجربه کنید.

منبع: Eurogamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.