بازی Hellblade: Senua's Sacrifice
هادی اسماعیل‌زاده

نسخه نسل نهم بازی Hellblade‌ برای ایکس باکس سری منتشر شد

هادی اسماعیل‌زاده 19 مرداد 1400 بدون دیدگاه
793 بازدید

دیروز چهارمین سالگرد بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice بود و استودیو Ninja Theory به مناسبت این موضوع، یک آپدیت نسل بعدی را برای این اثر موفق خود عرضه کرده‌ است. اگرچه استودیو Ninja Theory در ابتدا با توسعه بازی‌های اکشن صاحب‌سبک باارزش تولید بالا مانند Heavenly Sword، Enslaved: Journey to the West و DmC: Devil May Cry شهرت زیادی پیدا کرد اما این بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice بود که این استودیو را به اوج شهرت خود رساند. این سازنده مطرح، با عقب‌نشینی از تولیداتی با بودجه‌های سنگین، Hellblade: Senua’s Sacrifice را به‌عنوان اثری مابین بازی‌های تراز اول و مستقل توسعه داد؛ به‌گونه‌ای که تنها 15 نفر بر روی توسعه این عنوان کارکرده‌اند.

شخصیت اصلی بازی، Senua نام دارد؛ یک جنگجوی سلتیک قرن هشتم که با آسیب‌های روحی و روانی دست‌وپنجه نرم می‌کند. او سعی دارد تا روح معشوقه خود را از چنگال الهه‌ای به نام هلا نجات دهد. این استودیو به‌منظور درک بهتر بیماری‌های روانی، با متخصصان سلامت روان، کسانی که از روان‌پریشی رنج می‌بردند و همچنین متخصصان مغز و اعصاب همکاری کرد. در نهایت، توجه بالا به جزئیات در بازی، مثمر ثمر واقع شد و بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice توانست تا حد زیادی مورد تحسین قرار گیرد و جوایز متعددی را در مراسم بازی‌های سال، از آن خود کند.

موفقیت این بازی نه‌تنها به استودیو اجازه داد تا دنباله‌ای با نام Senua’s Saga: Hellblade 2 را در رویداد The Game Awards 2019 معرفی کند بلکه مایکروسافت را نیز ترغیب کرد که این استودیو را به مالکیت خود در آورد. این مشارکت باعث شد تا در نهایت، بازی Hellblade: Senua’s Saga برای نسل بعدی سیستم‌های ایکس باکس بهینه شود و مخاطبانی که تجربه این اثر فوق‌العاده را از دست داده‌اند، فرصت آن را در قوی‌ترین کنسول مایکروسافت داشته باشند.

استودیو Ninja Theory

ویژگی‌های آپدیت نسل بعدی بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

تریلری که به‌تازگی منتشر شده، به شرح ویژگی‌های تازه‌ای که در نسخه بهینه یافته مخصوص کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس اضافه شده می‌پردازد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به بهبود جلوه‌های بصری بازی و DirectX Ray Tracing اشاره کرد. علاوه بر این، رزولوشن بازی افزایش یافته و امکان تجربه‌ی بازی با وضوح 4K فراهم شده است. این آپدیت برای مالکان فعلی بازی و همچنین کاربران ایکس باکس گیم پس که می‌توانید از طریق آن، بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice را دانلود کنید، کاملاً رایگان است.

این آپدیت نسل بعدی، برای کسانی که می‌خواهند بازی را دوباره تجربه کنند نیز می‌تواند مفید باشد؛ حداقل تا زمانی که بازی‌های انحصاری بزرگ‌تر مانند دنباله این سری عرضه شود. بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 در رویداد E3 2021 نمایش مختصری داشت اما این احتمال وجود دارد که در جریان رویداد Gamescom، شاهد ارائه جزئیات بیشتری از آن باشیم. این هفته مایکروسافت نه‌تنها تأیید کرد که در رویداد سالانه Gamescom حضور خواهد داشت بلکه در 24 اوت نیز نمایشگاه دیگری برگزار خواهد کرد. هنوز مشخص نیست چه عناوینی در این رویدادها بررسی خواهند شد اما به عقیده بسیاری، ممکن است سرانجام شاهد تریلری از گیم پلی بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 باشیم.

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice هم اکنون بر روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و کامپیوتر، در دسترس قرار دارد.

منبع: THEGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.