Rainbow-Six-Siege
یحیی رحیمی

یوبی سافت بزرگ‌ترین گروه هکرهای بازی را به دادگاه کشاند

یحیی رحیمی 11 مرداد 1400 بدون دیدگاه
1,103 بازدید

متقلبان و هکرها از مهم‌ترین مشکلات بازی‌های آنلاین هستند و تقریباً هیچ اثر آنلاینی، به‌خصوص شوترهای گروهی در امان نیستند. اخیراً گروهی به نام Ring-1 شکل‌گرفته که با پرداخت 25 دلار به‌صورت هفتگی، یک باندل مخصوص بازی Rainbow Six Siege‌ و دیگر شوترهای مشابه را ارائه می‌کند که شامل ابزارهای مهمی مانند نمایش میزان جان و فاصله‌ی حریف، نشانه‌گیر خودکار، تغییر مداوم آی‌دی سخت‌افزاری و امکان «نایف کردن» از راه دور می‌شود. یوبی سافت این گروه بزرگ را به دادگاه کشانده و قدم‌های جدی علیه متقلبان و هکرها برداشته است.

گروه Ring-1 تنها از بازی‌ Rainbow Six Siege پشتیبانی نمی‌کند و بازی Destiny هم جزو عناوینی است که با پرداخت 30‌ دلار به‌صورت هفتگی، چیت‌های مناسبی مانند نشانه‌گیر خودکار، گلوله‌ی بی‌نهایت و ESP‌ در دسترس خریدار قرار می‌گیرد. پکیج‌های مشابهی برای بازی‌های دیگر مانند Apex Legends، Call of Duty و PUBG هم به فروش می‌رسد و این شاید بزرگ‌ترین گروهی است که به‌صورت فعال، در حال فروش ابزارهای تقلب کاملاً کاربردی است.

شرکت یوبی‌سافت و بانجی، به‌تازگی یک شکایت رسمی علیه گروه قیدشده و چندین گروه دیگر در دادگاه ایالاتی کالیفرنیا به ثبت رسانده‌اند. این دو ناشر بزرگ، باور دارند که گروه‌های کوچک‌تری مانند Krypto، Overpowered و Berserker هم زیرمجموعه‌های این گروه هستند که با اسامی دیگری فعالیت می‌کنند اما تنها واسطه‌هایی هستند که روند فروش چیت‌ها را سرعت می‌بخشند. بر اساس توضیحات منتشرشده، گروه Ring-1، نه‌تنها باعث تخریب تجربه‌ی کاربری می‌شود، بلکه کسب‌وکار و محبوبیت بازی‌های ویدیوی را هم از بین می‌برد و این نقض کامل قوانین بازار آزاد است.

یوبی سافت به دنبال دریافت میلیون‌ها دلار غرامت

یوبی سافت گروه قیدشده را به استفاده‌ی غیرقانونی از نشان‌های تجاری به ثبت رسیده کرده و باور دارد که وب‌سایت این گروه، از تصویر و ویدیوهایی استفاده کرده که مالکیت معنوی آن‌ها در اختیار بانجی و یوبی‌سافت است. این هکرها همچنین یک گزینه‌ برای به اشتراک‌گذاری تراکنش انجام‌شده با مخاطبان شبکه‌های اجتماعی فراهم کرده و اگر کسی ابزار آن‌ها را خریداری کرد، می‌تواند به دوستانش اطلاع دهد که از امروز، به یک هکر بازی Rainbow Six Siege تبدیل‌شده و به‌نوعی به این کار افتخار کند. یوبی سافت چنین فرهنگی را موردانتقاد قرار داده و به‌عنوان یکی از بندهای شکایت نام‌برده که ازنظر آن‌ها، باعث عادی شدن تقلب میان بازی‌کنندگان می‌شود.

مشخص نیست یوبی سافت و بانجی، درخواست چه میزان غرامت را از گروه Ring-1 کرده‌اند و میزان خسارت باید در دادگاه به ثبت برسد. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، احتمال دریافت میلیون‌ها دلار غرامت از هکرها وجود دارد و علاوه بر آن، احتمال صدور احکام جدی مانند زندان هم دور از انتظار نیست. این اولین گروه بازی‌سازی نیست که فروشندگان چیت را به دادگاه کشانده‌ است و چند وقت پیش، بانجی به همراه Riot، گروهی از هکرها موصوف به GatorCheats را به دادگاه کشاندند و پرونده‌ی آن‌ها هنوز در جریان است.

تعداد متقلبان در طی سال گذشته، به بیشترین حد ممکن رسیده و به لطف فعال شدن قابلیت کراس‌پلی، تعداد هکرهای بازی‌های کنسول هم در حال افزایش است. بر اساس گزارش منتشرشده، بیشترین تعداد هکرهای اخراج شده از بازی Apex Legends در طول ماه گذشته، مربوط به کاربران پلی استیشن 4 بوده و این نشان می‌دهد که کاربران کنسول هم در امان نیستند. نظر شما چیست؟

منبع:‌PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.