بازی موبایل دونفره
سحر حق پرست

12 بازی موبایل دونفره مخصوص مهمانی و دورهمی‌

سحر حق پرست 4 اسفند 1400 بدون دیدگاه
1,058 بازدید

همه مهمانی‌ها و دورهمی‌ها با گپ و گفتگو همراه نیست و گاهی لازم است یک بازی موبایل دونفره را آماده داشت تا اوقات خوشی را به بهترین وجه تجربه کرد. بازی‌ های دونفره جذابی برای موبایل‌ طراحی‌شده و نکته خوبی که در مورد آنها وجود دارد، امکان حمل بازی به همه‌جا است. به‌عنوان‌مثال: فرض کنید با دوست خود درجایی منتظر آمدن اتوبوس هستید و به طرز ناخوشایندی حرفی برای گفتن ندارید، در چنین شرایطی می‌توانید وقت خود را با بازی کردن سپری کنید. همان‌طور که می‌دانید، بازی‌های ویدیویی در صورت مشارکت با دوستان، لذتی چند برابر خواهند داشت؛ چه باهم متحد شوید و چه مقابل هم قرار بگیرید، نکته‌ای که وجود دارد، این است که چند دقیقه مهیج را با دوست خود به اشتراک می‌گذارید و باهم بازی می‌کنید. اگر برای دورهمی‌های خود نیاز به یک سرگرمی دونفره دارید، همراه پارسی گیم باشید.

بازی موبایل دونفره برای دورهمی

اکثر بازی‌های این فهرست بسیار ساده بوده و یادگیری آن‌ها چندان زمان‌بر نیست،‌ همین موضوع باعث می‌شود که یک بازی‌ عالی دونفره از سایر بازی‌ها متمایز گردد. مطمئناً هیچ‌کس نمی‌خواهد یک بازی را به‌طور کامل برای دوست خود توضیح دهد و تمام‌وقت خود را صرف شمردن قوانین آن کند، در این صورت شاید دیگر فرصتی برای بازی کردن باقی نماند! ما در این لیست، تعدادی بازی چندنفره نیز معرفی کرده‌ایم تا اگر روزی تعداد دوستانتان بیشتر شد و یا به هر دلیلی، علاقه‌ای به بازی موبایل دونفره نداشتید، به سراغ آن‌ها بروید! پس بدون هیچ معطلی، به معرفی و بررسی این بازی‌ها می‌پردازیم.

بازی Smash Tanks

1- Smash Tanks

  1. موجود برای: iOS
  2. ژانر: بازی کارتی، رومیزی، چندنفره
  3. دانلود از گوگل پلیدانلود از اپ استور

Smash Tanks یک بازی واقعیت افزوده (بازی‌هایی که در آن کاراکترهای مجازی به دنیای واقعی اضافه می‌شوند) است که در آن دو بازیکن مقابل هم قرار می‌گیرند. در این بازی، شما باید منطقه‌ای در دنیای واقعی انتخاب کرده (یک صفحه مستطیل شکل به‌صورت مجازی روی سطح انتخابی قرار می‌گیرد که قابلیت چرخش و تغییر سایز دارد) و شاهد پر شدن آن توسط ساختمان‌ها، درختان و موارد دیگر باشید. تانک‌های رنگارنگی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را در اطراف نقشه قرار دهید،‌ از ویژگی‌های محیط به نفع خود استفاده کرده و با تانک خود به دشمن حمله کنید.

Smash Tanks یک بازی موبایل دونفره بسیار سرگرم‌کننده است که در آن آیتم‌های کارتونی زیبایی به‌کاررفته و به همین دلیل جایگاه خود را در میان بهترین بازی‌های دونفره موبایل به دست آورده است. تمام عناصر تشکیل‌دهنده این بازی، در عین سادگی، فوق‌العاده‌اند و به‌عنوان یک بازی AR به‌جرئت می‌توان گفت که کاملاً بی‌نقص عمل کرده. Smash Tanks یکی از گزینه‌های موردعلاقه ماست، به همین دلیل آن را بالاتر از سایر بازی‌های این لیست قرار داده‌ایم.

بازی Duel Otters

2- Duel Otters

  1. موجود برای: iOS و Android
  2. ژانر: Casual (تفننی)
  3. دانلود از گوگل پلیدانلود از اپ استور

Duel Otters یکی دیگر از بازی‌های بامزه این لیست است. در این بازی،‌ شما و یک بازیکن دیگر روی یک دستگاه، مقابل هم قرار می‌‌گیرید، چند Mini-Game (بازی‌های کوچک) انجام می‌دهید و باهم رقابت می‌کنید تا درنهایت مشخص شود که چه کسی موفق به کسب امتیاز بالاتری شده است. در رقابت‌ها، گاهی باید از یک هدف محافظت کنید و گاهی باید با بالاترین سرعت ممکن به صفحه‌نمایش ضربه بزنید تا برنده شوید. اگر صفحه‌نمایش بزرگی مثل آیپد داشته باشید، جذابیت این بازی موبایل دونفره، دوچندان خواهد شد. مطمئن باشید که با این بازی، لحظات شاد و پرخاطره‌ای با دوستانتان خواهید داشت. البته، اگر خودتان صاحب دستگاه هستید، می‌توانید در اوقات تنهایی، تمرینات انفرادی (Training یا Arcade mode) آن را انجام دهید تا هنگام مسابقات نسبت به رقیب خود حرفه‌ای‌تر عمل کنید.

بازی Dual

3- DUAL!

  1. موجود برای: iOS و Android
  2. ژانر: آرکید، چندنفره
  3. دانلود از گوگل پلیدانلود از اپ استور

DUAL یک بازی موبایل دونفره سریع و نفس‌گیر است که شما در آن می‌توانید با دستگاه خود هدف‌گیری کرده و به بازیکن مقابل خود شلیک کنید. در حالت کوآپ، شما و دوستتان به‌وسیله بلوتوث یا اینترنت به هم متصل شده و هر یک کنترل موبایل خود را به دست می‌گیرید و از آن به‌عنوان سلاحی با گلوله‌های لیزری استفاده می‌کنید. هنگامی‌که موبایل‌ها را مقابل هم قرار می‌دهید و شلیک می‌کنید، گلوله‌ها از صفحه‌نمایش شما خارج‌شده و وارد صفحه دوستتان می‌شود. او نیز باید با حرکت دادن دست خود به چپ و راست از گلوله‌ها دوری کند. حرکت شما بر روی صفحه، همچون حرکت یک توپ بر روی تخته است. شما با بالا، پایین، چپ و راست کردن موبایل خود می‌توانید در همان جهت‌ها جابجا شوید.

DUAL یک بازی بسیار سرگرم‌کننده و مناسب برای مواقعی است که با دوستانتان هستید و می‌خواهید یک کار هیجان‌انگیز انجام دهید. بیشتر از این توضیح نمی‌دهیم تا خودتان آن را تجربه کنید و ببینید که چرا در لیست بهترین بازی‌های دونفره موبایل قرارگرفته است.

بازی Crossy Road

4- Crossy Road

  1. موجود برای: iOS و Android
  2. ژانر: آرکید، سکو بازی (Platform / پرش از روی موانع یا سکو)
  3. دانلود از گوگل پلیدانلود از اپ استور

ممکن است قبلاً Crossy Road را به‌صورت یک‌نفره تجربه کرده باشید، اما در این بازی، یک حالت چندنفره به‌صورت تقسیم صفحه‌نمایش به دونیم وجود دارد که شما و دوستتان باهم به‌طرف جلو پیش می‌روید، از موانع دوری می‌کنید و روی کنده‌های درخت می‌پرید. در این بازی، سریع بودن، رمز موفقیت است، ولی باید حواستان را هم جمع کنید. درنهایت، بازیکنی برنده می‌شود که امتیاز بیشتری به دست آورده باشد و این امتیاز از طریق شمارش گام‌هایی که برمی‌دارید محاسبه خواهد شد.

به‌عنوان‌مثال، فرض کنید که با دوست خود تا نیمه‌های راه آمده باشید و امتیازتان مساوی باشد، اگر به هر دلیلی (تصادف با وسایل نقلیه، افتادن درون آب) دوستتان عقب بماند، شما می‌توانید تا بازگشت مجدد او به بازی خود ادامه دهید و امتیاز بیشتری کسب کنید. بااینکه دوستتان پس از بازگشت به بازی، مسیر را در کنار شما ادامه می‌دهد، اما تعداد گام‌های شما و درنتیجه امتیاز شما بالاتر خواهد بود، تنها شانسی که برای موفقیت دوستتان وجود دارد، این است که شما هم مثل او گرفتار تله‌ها شده و وقت را از دست بدهید. این‌یک بازی موبایل دونفره فوق‌العاده جذاب و رقابتی است که می‌توانید در کنار دوستان بازی کنید و به آن‌ها نشان دهید که چه کسی پیروز جاده‌های پرخطر است. این بازی تا 4 نفر نیز گنجایش دارد، همچنین می‌توانید با جمع‌آوری سکه، شخصیت‌های جدیدی برای خود بخرید و با ظاهری متفاوت با دوستانتان بازی کنید.

بازی Fruit Ninja

5- Fruit Ninja

  1. موجود برای: iOS، Android و سایر تلفن‌های هوشمند
  2. ژانر: اکشن، تفننی
  3. دانلود از گوگل پلیدانلود از اپ استور

یکی دیگر از بازی‌های کلاسیکی که حالت دونفره تقسیم صفحه‌ دارد، Fruit Ninja است. شما و دوستتان، با در اختیار داشتن تنها نیمی از صفحه‌نمایش، میوه‌ها را برش می‌زنید و سعی می‌کنید که هیچ میوه سالمی به پایین صفحه نیفتد. هر یک از شما سه جان یا فرصت برای ادامه دادن بازی دارید و این دقیقاً شبیه به همان بازی معمولی Fruit Ninja است. با برش دادن بیشتر از 3 میوه در یک حرکت، امتیاز بالاتری به دست خواهید آورد، به‌شرط اینکه حواستان به بمب‌ها باشد. آیا می‌دانستید که Fruit Ninja اکنون 10 ساله شده است؟

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما هر بار که وارد این بازی می‌شوید (چه تک‌نفره و چه دونفره) مثل روز اول، حس تازگی دارد. به همین خاطر، آن را به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های موبایل دونفره در این لیست قرار داده‌ایم.

بازی Santorini

6- Santorini

  1. موجود برای: iOS و Android
  2. ژانر: بازی کارتی، رومیزی، استراتژی
  3. دانلود از گوگل پلیدانلود از اپ استور

Santorini یک بازی رومیزی دیجیتالی است که در آن شما باید ساختمان‌های گنبدی را تا سطح سوم بسازید و پیش از اینکه حریفتان همین کار را انجام دهد، از بین شخصیت‌های مختلف، ابتدا شخصیت اصلی را انتخاب کرده و روی ساختمان قرار دهید. اکنون نوبت به شخصیت‌های دیگر می‌رسد که در قالب کارگر هستند، شما باید با استفاده از این شخصیت‌ها در هر نوبت بلوک‌های ساختمان را روی‌هم قرار داده و سقفی گنبدی شکل برای آن بگذارید تا برنده مسابقه شوید. بازیکن رقیب، می‌تواند ساختمان‌های سه‌طبقه را برای خود بگیرد، حتی اگر شما آن‌ها را ساخته باشید. به همین خاطر، باید بسیار تاکتیکی عمل کنید و مطمئن شوید که حرکات شما به نفع رقیبتان نخواهد بود. قوانین زیادی در این بازی وجود دارد که این مقاله گنجایش توضیح تمام آن‌ها را ندارد.

بازی‌های رومیزی، سال‌هاست که به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های دونفره شناخته‌شده‌اند، اما این بازی به‌گونه‌ای طراحی‌شده که بیشتر حس بازی‌های مسابقه‌ای دونفره را به بازیکن القا می‌کند. گرافیک بسیار جالبی دارد، به‌صورت سه‌بعدی نمایش داده می‌شود و از همه مهم‌تر موسیقی متن مناسبی برای آن در نظر گرفته‌شده است.

بازی Hearthstone

7- Hearthstone: Heroes of Warcraft

  1. موجود برای: iOS و Android
  2. ژانر: کارت بازی، نقش‌آفرینی، استراتژی
  3. دانلود از گوگل پلیدانلود از اپ استور

Hearthstone یک بازی موبایل دونفره کارتی است که محبوبیت زیادی میان کاربران کامپیوتر و تلفن همراه به دست آورده است. در این بازی شما با انتخاب قهرمان و در دست داشتن یک دسته کارت، مقابل بازیکن دیگری قرار می‌گیرید. با انتخاب هر کارت، می‌توانید ضربه‌ای به حریف وارد کنید. این کارت‌ها، باگذشت زمان جمع‌آوری‌شده و تبدیل به دسته کارت می‌شوند، اگر دسته کارت خوبی داشته باشید، می‌توانید حریف خود را نابود کنید. هر یک از کارت‌ها، با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود می‌توانند به دشمن حمله و از همدیگر دفاع کنند، اما آنچه در اصل باید از سوی شما موردحمله قرار بگیرد،‌ شخصیت قهرمان حریف است.

درمجموع، می‌توان گفت که بازی نسبتاً پیچیده‌ای است، اما اگر به‌درستی پیش بروید، واقعاً لذت‌بخش خواهد بود. تنوع در بازی و عناصری که به‌صورت رندوم در آن قرار می‌گیرند، آن را به یک بازی متفاوت و یکی از بهترین بازی‌های دونفره موبایل تبدیل کرده است. همچنین، در صورت بازی به‌صورت آنلاین، پیام‌های کوتاهی که بین دو بازیکن ردوبدل می‌شود، با صدای شخصیت‌های قهرمان فرستاده خواهد شد و تأثیر بیشتری بر روی بازیکن مقابل می‌گذارد. ازنظر گرافیکی نیز، گرچه حجم بالایی را در بازی به خود اختصاص داده، ولی گرافیک بالایی دارد.

بازی Ready Steady Bang

8- Ready Steady Bang

  1. موجود برای: iOS
  2. ژانر: تفننی، چندنفره
  3. دانلود از گوگل پلیدانلود از اپ استور

اگر به دنبال یک بازی موبایل دونفره سریع می‌گردید، Ready Steady Bang گزینه مناسبی است که در آن مقابل بازیکن دیگر قرار می‌گیرید و پیش از ضربه زدن به صفحه برای شلیک، باید منتظر شنیدن کلمه «Bang!» باشید. این بازی بسیار مهیج است، زیرا شما و دوستتان هر دو از یک گوشی استفاده می‌کنید و دو طرف صفحه‌نمایش می‌ایستید. شما باید سریع باشید، اما آماده… ثابت… و بنگ!

در هر دور از بازی، فرمان Bang در زمان‌های مختلفی گفته می‌شود و همیشه باید منتظر و آماده شلیک باشید زیرا لحظه‌ای غفلت موجب مرگتان خواهد شد. Ready Steady Bang از آن دست بازی‌هایی است که بهترین روابط دوستانه را نیز متشنج می‌کند! البته نه کاملاً، ولی به‌هرحال یک دوئل است. در کل، اگر عکس‌العمل سریعی دارید، ممکن است در هر دور شما برنده باشید.

بازی Mucho Party

9- Mucho Party

  1. موجود برای: iOS و Android
  2. ژانر: آرکید، چندنفره، بازی‌های کوچک مخصوص دورهمی
  3. دانلود از گوگل پلیدانلود از اپ استور

Mucho Party مجموعه‌ای از بازی‌های کوچک است که با در نظر داشتن دو بازیکن طراحی‌شده است. بازی‌های موجود در آن بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز هستند. در ابتدا هر یک از بازیکنان شخصیت (در قالب یک قوری، گوجه و …) خود را انتخاب می‌کنند. روی تمام شخصیت‌ها، یک قاب عکس خالی قرارگرفته که با عکس بازیکنان پر می‌شود. هر یک از بازیکنان باید به سه حالت خوشحال، غمگین و معمولی از خود عکس بگیرند و داخل شخصیت‌ها قرار دهند، سپس روبروی هم ایستاده و بازی را شروع کنند.

همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، داشتن صفحه‌نمایش بزرگ برای چنین بازی‌هایی که دو بازیکن روی یک دستگاه بازی می‌کنند، لذت بازی را دو برابر خواهد کرد. اکنون، بازی‌ها یکی پس از دیگری اجراشده و شما به رقابت باهم می‌پردازید. دلیل استفاده از حالات مختلف چهره شما بر روی شخصیت‌ها، این است که اگر در مسابقه‌ای مانند دو با مانع عقب ماندید چهره شخصیت شما در حین دویدن ناراحت شود و یا اگر برنده بازی بودید، چهره خوشحالی داشته باشید. درجه سختی بازی بسته به میزان مهارت شما قابل ارتقاء خواهد بود. این بازی چیزی است که در دورهمی‌ها بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و اوقات خوشی را کنار دوستانتان رقم می‌زند. اگر به دنبال بازی جدیدی برای وقت‌گذرانی با دوستانتان می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم این بازی را به لیست خود اضافه کنید.

بازی Glow Hockey 2

10- Glow Hockey 2

  1. موجود برای: iOS و Android
  2. ژانر: آرکید، ورزشی
  3. دانلود از گوگل پلیدانلود از اپ استور

اگر دوست دارید هاکی هوایی بازی کنید و میز هاکی ندارید، Glow Hockey 2 نیاز شمارا برطرف خواهد کرد. بدون اینکه نیاز باشد از خانه بیرون بروید، می‌توانید دیسک هاکی (Puck) خود را بیرون آورده و شروع به ضربه زدن کنید تا با زدن گل به دروازه حریف، امتیاز به دست آورید.

Glow Hockey 2 در عین سادگی، ظاهری جذاب و نئونی دارد. برای بازی با دوست خود، هر یک از بازیکنان کنترل بخش مربوط به خود را بر روی صفحه‌نمایش به عهده می‌گیرند و از ورود دیسک به داخل دروازه خود جلوگیری می‌کنند. ازآنجایی‌که کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به هاکی علاقه نداشته باشد، تجربه این بازی را به‌شدت توصیه می‌کنیم.

بازی Science Vs Magic

11- Science vs Magic

  1. موجود برای: iOS
  2. ژانر: چند نفره
  3. دانلود از گوگل پلیدانلود از اپ استور

مجموعه‌ای از 22 بازی دونفره در این بازی جای گرفته‌اند که باید یکی پس از دیگری بازشوند. در این بازی نیز، شما و دوستتان در دو طرف صفحه‌نمایش قرارگرفته و هر یک شخصیت خود را انتخاب می‌کنید. سپس بازی‌های متفاوتی برای شما اجرا می‌شوند که اصولاً بستگی به‌سرعت عمل شما دارند. در این بازی‌ها از سنگ کاغذ قیچی، طناب‌بازی و … استفاده‌شده است که با کسب امتیاز بیشتر، برنده خواهید شد.
در این بازی، علاوه بر سرعت، باید دقت کافی نیز داشته باشید و برنامه‌ریزی‌شده عمل کنید. شاید درنهایت مشخص شود که علم بهتر است یا جادو؟ جدا از شوخی، بازی‌های کوچک یا همان Mini-game های موجود در این بازی بسیار مهیج و سرگرم‌کننده‌اند و مطمئناً تجربه خوبی برای شما و دوستانتان رقم خواهد زد.

بازی Burgle Bros

12- Burgle Bros

  1. موجود برای: iOS و Android
  2. ژانر: بازی کارتی / رومیزی
  3. دانلود از گوگل پلیدانلود از اپ استور

Burgle Bros یک بازی رومیزی دونفره به سبک مخفی‌کاری است که در آن شما و تیمی که تشکیل داده‌اید در حال تلاش برای سرقت از جایی هستید. هر یک از شخصیت‌های قابل انتخاب برای تیم، توانایی‌های خاص خودشان رادارند که شما با توجه به این ویژگی‌ها، آن‌ها را انتخاب می‌کنید. پس از ورود به بازی با یک صفحه کارتی روبرو می‌شوید که در آن محدود به انجام تعداد حرکات معینی خواهید بود.

شما باید با در نظر گرفتن این تعداد حرکات، از قابلیت‌های خود استفاده کنید، پیش از ورود به هر محیطی، ابتدا آن را ببینید تا بدون آژیر باشد، از مناطق امن عبور کنید تا زمانی که به گاوصندوق برسید، قفل آن را بشکنید و بدون اینکه گرفتار نگهبانان شوید، از محل خارج گردید.

این‌یک بازی فوق‌العاده مهیج و پرتنش است. اگرچه به نسبت سایر بازی‌های این لیست از تاکتیک بیشتری برخوردار است، اما اگر شما و دوستتان به بازی‌های استراتژیک رومیزی علاقه‌مند باشید، گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. ازآنجایی‌که هوش و خلاقیت شما و دوستتان باهم ترکیب‌شده و باهم بازی را دنبال می‌کنید، یک بازی دونفره عالی محسوب می‌شود.

دورهمی‌ها و مهمانی‌ها، زمانی مناسب برای تجربه فعالیت‌های سرگرم کننده است. امروزه به لطف تکنولوژی می‌توان با استفاده از گوشی‌های هوشمند و بازی‌های موبایل چندنفره، این تجربه را به شکل دیگری برای خود رقم زد. در این مقاله بازی‌هایی ساده و مناسب برای تجربه دونفره در کنار دوستان و آشنایان معرفی شد، از بازی‌های معروفی مثل Fruit Ninja و Hearthstone گرفته تا عناوین دیگری مثل Burgle Bros و Mucho Party، همگی تجربه‌ی دونفره لذت‌بخش و سرگرم‌کننده‌ای را به خوردتان خواهند داد. کدام بازی‌ها در این فهرست غایب هستند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: Pocketgamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام‌یک از بازی‌های دونفره موبایل به‌صورت Split-Screen (تقسیم صفحه) اجرا می‌شوند؟

بازی‌هایی مانند Duel Otters، Crossy Road، Fruit Ninja، Mucho Party و Science vs Magic به‌صورت Split-Screen نمایش داده می‌شوند.

۱
کدام بازی گرافیک و حجم بالاتری دارد؟

بازی Hearthstone: Heroes of Warcraft با توجه به تمام نکات مثبتی که دارد، گرافیک بالای آن باعث شده تا حجمی برابر با 1.2 گیگابایت داشته باشد. این در حالی است که بازی Clash Royale با همین کیفیت گرافیک، حجمی حدود 124 مگابایت دارد.

۲
بازی موبایل دونفره چیست؟

منظور از بازی موبایل دونفره، اثری است که بتوان آن را به صورت گروهی تجربه کرد. این تجربه می‌توان با یک گوشی باشد یا اینکه چند گوشی متصل به یکدیگر؛ این بازی‌ها بهترین گزینه‌ برای گذران وقت است و لحظات شادی برای شما و دوستانتان خواهند ساخت.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.