XCOM Legends
یحیی رحیمی

بازی موبایل XCOM معرفی شد: با XCOM Legends آشنا شوید!

یحیی رحیمی 28 تیر 1400 بدون دیدگاه
719 بازدید

مجموعه بازی XCOM‌ از بهترین عناوین استراتژیک نوبتی هستند که صنعت بازی به خود دیده است. شرکت Firaxis در خلق بازی‌های استراتژیک تبحر زیادی دارد و موفق به جذب طرفداران زیادی در طی دهه‌های گذشته شده است. اگرچه این شرکت در حال کار روی یک بازی نوبتی از دنیای مارول است اما یک استودیو زیرمجموعه‌ی آن به نام Iridium Starfish، بازی موبایل XCOM را به نام XCOM Legends برای گوشی‌های اندرویدی معرفی کرده است.

بازی XCOM Legends یک نسخه‌ی فرعی(اسپین‌آف) برای XCOM به‌حساب می‌آید که هنوز تحت توسعه قرار دارد اما نسخه‌ی اولیه آن برای چندین منطقه‌ی به‌خصوص منتشرشده است. تجربه‌ی بازی فعلاً برای ایرانی‌ها ممکن نیست اما می‌توانید تریلر گیم پلی منتشرشده از بازی را مشاهده کنید تا با ماهیت و روند آن آشنا شوید. بر اساس توضیحات نگاشته شده در صفحه‌ی گوگل‌ پلی بازی، با یک اثر نقش‌آفرینی نوبتی روبه‌رو هستیم که به‌صورت عمودی بازی می‌شود؛ بازی‌کننده موظف به استفاده از قهرمانان مختلفی است و ازآنجایی‌که بازی به‌صورت نوبتی پیش می‌رود، خبری از حرکات سریع‌السیر مانند کلش رویال نیست.

داستان بازی موبایل XCOM

XCOM Legends با داستان بازی XCOM 2 گره‌خورده و شاهد چهره‌های آشنایی از آن بازی مهیج و تماشایی هستیم. استودیو یک جنبه‌ی روایی هم به بازی بخشیده و از یک گروه فرازمینی به نام Archway رونمایی کرده که قرار است بشریت را به چالش بکشند. سؤال بزرگ آن است که این فناوری قدرتمند می‌تواند چه بلایی سر بشر بیاورد؟ این سؤالی است که قرار است در مراحل مختلف بازی به آن پاسخ دهید. استودیو از مکانیسم‌های نام‌‌آشنای بازی‌های موبایل مانند خرید درون‌ برنامه‌ای استفاده کرده و قادر به خرید قهرمانان جدید و آیتم‌های مختلف توسط سکه‌های جادویی خواهید بود.

بیست سال از تصرف زمین توسط فرازمینی‌ها می‌گذرد و انسان‌ها تنها زمانی از خواب شیرینشان بیدار شدند که برق شمشیر و گلوله‌های لیزری موجودات فضایی به قلبشان اصابت کرد. تنها گروهی از مقاومت‌جویان باقی‌مانده که می‌خواهند گونه‌ی بشر را هر طور که شده، زنده نگه‌دارند اما جنگیدن جلوی فرازمینی‌ها کار چندان ساده‌ای نیست، ای فرمانده! آن‌ها نیاز به کمک شما دارند؛ آیا آماده‌ی بازپس‌گیری کره زمین از چنگال این بدترکیب‌ها هستید؟

ویژگی‌های XCOM Legends

از ویژگی‌های بازی XCOM Legends باید به بخش داستانی ادامه‌دار و مهیج اشاره کرد. هر مرحله شمارا مقابل انبوهی از دشمنان مسلح قرار می‌دهد و هدف اصلی، تصرف مناطق غصب شده است. بازی اجازه‌ی شرکت در نبردهای PvP را می‌دهد و این ویژگی است که می‌توان بازی را برای همیشه زنده نگه دارد. مودهای آنلاین باوجود چالش‌های روزانه و رازهای پنهان‌شده، هرروز شمارا به این بازی موبایل برمی‌گرداند.

گیم پلی بازی با شرکت 5 قهرمان در هر مرحله دنبال می‌شود، هرکدام از این قهرمانان دارای ویژگی منحصربه‌فردی هستند و باید استراتژی مناسبی برای استفاده از آن‌ها داشته باشید. استفاده‌ی صحیح از منابع و آیتم‌های موجود، تضمین پیروزی شما در میدان نبرد خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های بازی باید به امکان خرید قهرمانان جدید اشاره کرد که جذابیت خاصی به نبردها می‌بخشند. توسعه‌دهندگان علاوه بر سربازان انسانی، تعدادی نژادهای فرازمینی را هم در دسترس شما قرار داده‌اند تا مشکلی از بابت تنوع پیش نیاید.

بازی موبایل XCOM در دسترس تعدادی از کشورهای به‌خصوص قرارگرفته و ازآنجایی‌که توسعه‌ی بازی هنوز به اتمام نرسیده، تاریخ انتشار نهایی مشخص نیست. اگر طرفداران این مجموعه‌ استراتژیک هستید، بازی XCOM Legends را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.