کانتر استرایک
یحیی رحیمی

افت شدید کاربران بازی کانتر استرایک با پولی شدن اکانت پرایم

یحیی رحیمی 17 تیر 1400 2 دیدگاه
3,566 بازدید

تقلب و هک ازجمله بدترین مشکلاتی است که دامن بازی‌های رایگان و به‌خصوص شوترهای آنلاین را گرفته است. بازی کانتر استرایک مدت‌هاست با حضور هکرها دست‌وپنجه نرم می‌کند و کمتر فردی را می‌توان یافت که یک‌بار با صحنه‌ی برد یک هکر مواجه نشده باشد. شرکت Valve از ماه گذشته، تغییرات اساسی در بازی Counter Strike Global Offensive ایجاد کرده و بخش رنک را از حالت رایگان خارج کرده و بازی‌کنندگان مجبور به پرداخت 15 دلار به‌منظور شرکت در بخش رقابتی بازی هستند.

بر اساس چارت منتشرشده از بازی‌کننده‌های آنلاین بازی کانتر استرایک، میزان کاربران هم‌زمان به‌شدت کاهش پیداکرده است. با انتشار آپدیت جدید، شاهد کاهش 16.7 درصد تعداد کاربران آنلاین هستیم که حدود 100 هزار بازی‌کننده آنلاین را شامل می‌شود. تعداد کاربران بازی کانتر استرایک همانند دیگر عناوین آنلاین بالا و پایین زیادی دارد و آپدیت‌ها و تغییرات مختلف،تأثیر بسیار زیادی روی آن می‌گذارند اما بدون شک Counter Strike Global Offensive همچنان محبوب‌ترین بازی آنلاین استیم و حتی کامپیوتر است.

اگر به بررسی دقیق میزان افت بازی‌کننده‌های کانتر بپردازیم، خواهیم دید که میزان کاربران از سال 2018 تابه‌حال، چنین افت سنگینی نداشته است. دلیل این افت، پولی کردن بخش رنک بازی است. اگرچند سال پیش این اثر آنلاین را تجربه کرده باشید، می‌دانید که خبری از رایگان بودن نبود اما Valve به‌یک‌باره‌ بازی را رایگان کرد و یک سری آیتم‌‌های جداگانه برای بخش پرایم بازی در نظر گرفت. دسترسی به بخش Prime حال با پرداخت 15 دلار امکان‌پذیر است و در حالت عادی، تنها می‌توان در سرورهای معمولی به بازی پرداخت و خبری از رنک نیست.

کانتر استرایک

چیترها بلای بازی کانتر استرایک

بر اساس گفته‌های توسعه‌دهندگان بازی Counter Strike Global Offensive، چیترها از بخش پرایم استفاده‌ی ابزاری می‌کردند و تأثیر منفی روی بازیکنان حرفه‌ای می‌گذاشتند. آن‌ها نه‌تنها به بازی بقیه ضربه می‌زدند، بلکه رفتاری سمی را در بازی به نمایش می‌گذارند. از ماه گذشته تابه‌حال، اکانت بازیکنان قدیمی همچنان به‌صورت پرایم باقی‌مانده اما اگر بخواهید وارد حالت رنک شوید و از مزیت‌های بخش حرفه‌ای بازی بهره ببرید، لازم است 15 دلار بپردازید.

شرکت Valve امیدوار است که سیاست جدید، باعث کاهش تنش‌ها در فضای بازی کانتر استرایک شود و هکرها را از قسمت رنک بازی به دورنگه دارد. این سیاست در وهله‌ی اول باعث کاهش تعداد بازی‌کنندگان شده اما دریافت پانزده دلار پول، می‌تواند بازی‌کننده‌ّ‌های ازدست‌رفته را جبران کند و درآمد بازی را بهبود ببخشد.

بخش‌های دیگر بازی مانند رقابت‌های عادی و بخش Danger Zone همچنان رایگان باقی‌مانده اما خبری از دریافت رنک و XP و آیتم‌های جایزه نیست. بخش پرایم مخصوص افرادی است که به‌ سلامت بازی اهمیت می‌دهند و جزو بازیکنان قدیمی کانتر هستند که نمی‌توانند حضور هکرها را به‌عنوان یک اتفاق عادی، تحمل کنند. نظر شما در مورد تغییرات جدید بازی Counter Strike Global Offensive چیست؟

منبع:‌PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    محمد رضا

    مهمان

    این افت تعداد پلیرا همون چیترا بودن که دیگه پولی شده نمیان چیت بزنن و خیلی بهتره

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Salar

    مهمان

    بگن میخان پول به جیب بزنن دیگه اوکی بخاطر چیتر رنک رو بستن ایتم دراپو دیگه چرا بستن اونم بخاطر چیترا??

    پاسخ دهید