بازی Max Payne 3
یحیی رحیمی

رکورد اسپیدران بازی Max Payne 3 شکسته شد: یک ساعت و نیم!

یحیی رحیمی 13 تیر 1400 بدون دیدگاه
1,519 بازدید

بازی Max Payne 3 بدون شک یکی از بحث‌برانگیزترین بازی‌های مجموعه‌ی مکس پین است. تعدادی باور دارند که این بازی ازنظر کیفی در حد عناوین قبلی نبود وعده‌ای هم باور دارند که استانداردهای شرکت Rockstar Games بالاست و هیچ استودیو دیگری نمی‌توانست چنین بازی را بسازد. به‌هرحال این بحث‌وجدل‌ها باعث نشده تا طرفداران مکس پین دست از بازی بکشند و به‌تازگی یک اسپیدرانر که متخصص اتمام بازی در سریع‌ترین زمان ممکن است، موفق به شکست رکورد جالبی شده است.

کیفیت یک بازی اهمیتی برای یک اسپیدرانر ندارد و این افراد، چندان توجهی به مشخصات بازی هم ندارند. گاهی اوقات پیش می‌آید که یک اثر قدیمی توسط این افراد خبره بازی می‌شود و به‌یک‌باره به سر تیتر خبرهای رسانه‌های بازی تبدیل می‌شود. به‌تازگی یکی از استریمرهای بازی Summit1g که نزدیک به 6 میلیون نفر فالور در شبکه‌ی استریم توییچ دارد، رکورد تازه‌ای برای بازی Max Payne 3 به ثبت رسانده است.

Summit1g توانسته بازی Max Payne 3 را در سخت‌ترین حالت ممکن و بدون اینکه حتی یک صحنه‌ی سینمایی بازی را رد کند یا حتی از گلیچ‌های بازی به‌منظور دور زدن داستان و دشمنان استفاده کند، در
سریع‌ترین زمان ممکن به پایان برساند. زمان ثبت‌شده توسط او بسیار کمتر از یک فرد عادی است که تمامی صحنه‌های سینمایی را درمی‌کند و از مکان‌های مخفی برای گریز از مراحل استفاده می‌کند.

با توجه به آمار ثبت‌شده توسط وب‌سایت Speedrun، زمان ثبت‌شده‌ی Summit1g حدود 1 ساعت و 30 دقیقه بوده است. این به معنی آن است که او بازی را در بالاترین درجه‌ی سختی و بدون رد کردن هیچ‌گونه صحنه‌ی سینمایی تنها در یک ساعت و نیم به پایان رسانده است. اتمام بازی برای بسیاری از افراد، بیش از 10 ساعت زمان می‌برد و این رکورد واقعاً باورنکردنی است.

بازی Max Payne 3

آیا ثبت چنین رکوردی ساده‌ است؟

اگر به دنبال آن هستید که شما هم به یک اسپیدرانر تبدیل شوید، باید بگوییم که انواع و اقسام اسپیدرانر وجود دارد. تعدادی بازی را با رد کردن تمامی صحنه‌های سینمایی تجربه می‌کنند و تعدادی هم از یک سری مکان‌های مخفی و باگ‌های آن به‌منظور دور زدن مراحل؛ اما این استریمر از هیچ فنی به‌منظور کاهش زمان تجربه‌ی بازی استفاده نکرده و همین باعث شده تا رکورد ثبت‌شده توسط وی، بسیار باارزش باشد.

هر گیمری نمی‌تواند چنین رکوردی را ثبت کند و برای این کار، باید بیشتر دشمنان را با یک تیر از میان بردارید و واکنش‌های بسیار سریع در مقابل حرکات دشمن داشته باشید. کافی است یک‌بار طعمه‌ی حریف شوید تا تمرکز خود را از دست دهید و شانستان برای ثبت رکورد از دست رود. جالب است اگر به نفر دوم لیست بازی Max Payne 3 نگاه کنیم، خواهیم دید که تفاوت وی با نفر اول، در حد چند ثانیه است و این نشان می‌دهد که بازی همان حول‌وحوش یک و ساعت نیم گیم پلی مداوم دارد و یک بازی‌کننده حرفه‌ای می‌تواند چنین رکوردی را با چند بار اتمام بازی، تکرار کند.

اسپیدران Max Payne 3

بازی Max Payne 3 ازلحاظ درجه‌ی سختی از نسخه‌های قبلی یک سر و گردن بالاتر بود و بعید است فردی بتواند بدون حتی یک‌بار مرگ، این بازی را تمام کند. چند وقت پیش یکی از اسپیدرانرها توانسته بود بازی GTA V را بدون دریافت حتی یک گلوله به اتمام برساند و اگر شما هم‌چنین مهارتی دارید، حتماً سری به سایت Speedrun بزنید.

منبع:‌ PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.