Avatar

راهنمای بازی پابجی موبایل: نکاتی که باید قبل از شروع بازی بدانید

پدرام مقدمی 13 تیر 1400 بدون دیدگاه
5,086 بازدید

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds که در میان هواداران خود با نام اختصار پابجی PUBG شناخته می‌شود، از شهرت بسیار زیادی میان گیمرها برخوردار است؛ علت مهم معروف بودن این بازی در نحوه گیم پلی آن بوده که جزو اولین عناوین بتل رویال به حساب می‌آید که توانسته، محبوبیت خود را میان گیمرها حفظ کند. معرفی بتل رویال در بازی پابجی، دنیای گیم را به تحول خاصی رساند و چنان در بین گیمرها به شهرت رسید که بالاخره پابجی موبایل نیز؛ پس از کنسول‌های دیگر بازی در دسترس قرار گرفت. اما این که چقدر شما تمایل به پیروزی در این بازی را داشته باشید و قصد به رخ کشیدن مهارت خود را در نبرد مقابل سایرین را دارید، عامل مهم در نبردهای بتل رویال است.

اگر دفعه اول است که این بازی را تجربه می‌کنید، زنده ماندن در بازی پابجی موبایل، هدف اصلی آن است. این بازی در یک نقشه بزرگ خلاصه شده و به مرور زمان کوچک‌تر می‌شود تا بازیکنان زودتر به یکدیگر رسیده و مبارزه کنند؛ شما و 99 نفر دیگر در حالت های تک نفره یا تیمی به شکل دو و چهار نفره با یکدیگر؛ بعد از فرود با چتر نجات از هواپیما به مبارزه خواهید پرداخت؛ در ابتدا شما سلاحی نداشته و پس از فرود باید به گشت و گذار در جعبه‌ها و خانه‌ها را بپردازید تا سلاح و مهمات خود را پیدا کنید. در این مطلب قصد داریم سیزده نکته برای شما علاقه مندان به بازی پابجی موبایل معرفی کنیم تا پیروزی شما در این بازی را تضمین کند.

PUBG Mobile

با دقت محل فرود خود را انتخاب کنید

بازی پابجی موبایل ممکن است حدود نیم ساعت طول بکشد ولی اگر همه چیز فرق کند در چند ثانیه نیز، تمام می‌شود. اولین نکته برای برنده شدن، فرود درست شما روی نقشه بازی است. مهم‌ترین هدف شما، فرود در نقطه‌ای است که باید در آن، به بهترین شکل خود را تجهیز کنید و ضمناً از دید حریفان دیگر نیز مخفی باشید؛ همیشه یک نکته در بازی های سبک اکشن وجود دارد: دست خالی وسط میدان جنگ نروید!

PUBG Mobile

اول تجهیز، بعداً تیراندازی

اگر در قسمت تک نفره این بازی؛ کشته شوید، شانس دومی برای شما وجود ندارد؛ در قسمت تیمی هم شانس پیروزی تیم خود را با کشته شدن، به خطر خواهید انداخت. هنگامی که به زمین رسیدید، اولویت اول شما آماده سازی و تجهیز مهمات و سلاح ها باشد تا در هیچ درگیری به مشکل نخورید. غنایم مهم را در ساختمان ها پیدا کنید؛ سلاحی مانند سلاح قدرتمند تک تیرانداز AWM را اگر پیدا کردید، به راحتی این آن را از دست ندهید؛ توجه داشته باشید که شما در این نقشه تنها نبوده و سایر بازیکنان نیز، دنبال سلاح های مهم می‌گردند.

مهمترین نکته تجهیز در ابتدای بازی، پیدا کردن سلاح های نسبتاً مناسب، خشاب و سپر درست و حسابی مانند سپر آپدیت شده به لول 3، امری ضروری و مهم است؛ داشتن هر سلاحی از دست خالی بودن بهتر است. پس قبل از نبرد، هر سلاحی که توانستید پیدا کنید. آیتم های سلامتی هم یک موضوع قابل توجه است؛ با اینکه جعبه‌های کمک‌های اولیه در نقشه یافت می‌شوند، اما در نبرد، استفاده از نوار باند و دردکش خیلی موثر خواهد بود.

گاهی دور بودن از مخمصه برای شما بهتر است و آیتم‌های پرتابی مثل نارنجک، کارآمدتر بوده؛ با انجام این کار، خودتان را به راحتی از درگیری های سنگین می‌توانید دور نگهدارید.

آموزش پابجی موبایل

فقط وقتی در محدوده قرار گرفتید تیراندازی کنید

یکی از مهمترین نکته‌های این بازی، جای‌گیری شما و تثبیت موقعیت خودتان است. افراد تازه کاری که وارد بازی شده باشند، درصورت عدم استقرار درست در نقشه و عدم آشنایی با فضا، به راحتی و به سرعت کشته خواهند شد. تصمیم به قایم شدن یا حمله کردن، یک نکته بسیار ضروری است اما باید توجه داشته باشید که هر سلاحی؛ برد موثر خود را دارد؛ برای مثال شاتگان‌ها و تفنگ‌های SMG برای برد نزدیک و تفنگ های تهاجمی و تپانچه ها برای برد متوسط و سلاح های Sniper، برای اهداف دوربرد کاربرد عالی دارند. پس تا به یک موقعیت مناسب نسبت به دشمن خود نرسیدید، تیراندازی نکنید.

افزودن برخی متعلقات، باعث افزایش برد بعضی از سلاح‌های بازی می شود؛ برای مثال سلاح تهاجمی با دوربین، گاهی از سلاح دوربرد اسنایپر هم بهتر است. برخی تفنگ‌ها، تنها در شرایط خاصی موثر هستند؛ اگر قصد گشتن ساختمان‌ها را دارید، شاتگان بهترین سلاح شما محسوب می‌شود، اما این سلاح در فضای باز کارایی مفیدی ندارد.

بازی پابجی موبایل

حواستان به نقشه باشد

اگر خاطرتان باشد، پیش‌تر درمورد کوچک شدن نقشه با توجه به گذر زمان، برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه کردیم. دو نکته باید مد نظرتان باشد؛ اگر در منطقه ممنوعه و خارج از بازی به مدت یک دقیقه بمانید، حذف خواهید شد و اگر درون دایره‌ای که در نقشه شما وجود دارد (Safe Zone)، قرار نگیرید، میزان سلامتی کاسته شده و هرچه این دایره ها کوچکتر باشند، میزان آسیب پذیری بیشتر بوده و نهایتاً پس از ده ثانیه، کشته خواهید شد.

هر دایره جدیدی که در بازی ظاهر شود، شما نیز در نقشه خود آن را خواهید دید. از آنجایی که بقیه بازیکنان نیز سعی در رسیدن به این مناطق دارند، مراقب همهمه پیش روی خود باشید و سریع و با هدف حرکت کنید. هرجایی که صدای تیراندازی را می شنوید، در نقشه خود، منطقه تیراندازی را به شما نشان خواهد داد.

پابجی موبایل

وسیله نقلیه مهم تر از پیاده بودن است

با توجه به گستردگی نقشه بازی، اگر قرار باشد به نقطه مد نظر خود در سریع‌ترین حالت ممکن برسید، باید از وسایل نقلیه استفاده کنید. برای پیدا کردن وسایل نقلیه، شهرهای بزرگ‌تر و جاده‌های اصلی را جستجو کنید. یادتان باشد 99 نفر دیگر هم مانند شما فکر کرده و دنبال آن ها هستند. در بخش تک نفره بیشتر دنبال موتورسیکلت یا Buggy (ماشین بدون سقف و در) باشید. در بخش تیمی، بخصوص قسمت 4 نفره، جیپ را انتخاب کنید؛ جیپ هرچند کندتر حرکت می‌کند؛ اما قدرت تدافعی بالایی برای شما ایجاد می‌کند.

PUBG

قایم شوید و زیرچشمی نگاه کنید

بازی پابجی موبایل ، معمولاً با اشتباهات بقیه بازیکنان و تازه واردها؛ که سر خود را به باد می‌دهند، به اتمام می‌رسد. شما سعی کنید مثل این افراد نباشید؛ سینه خیز حرکت کردن در بازی پابجی اهمیت بسیاری دارد. چرا که علاوه بر مخفی بودن خود، راحت و سریع خشاب خود را عوض خواهید کرد و دقت تیراندازی بالاتری را خواهید داشت؛ اما حواستان را جمع کنید که از پشت سر کسی به شما نرسد زیرا مرگ شما حتمی است. هنگامی که در محوطه باز حرکت می کنید، به دنبال پناه گرفتن در پشت صخره‌ها و کنار ساختمان‌ها باشید.

قابلیت Peek & Fire را از بخش تنظیمات خود، فعال کنید؛ با این حرکت، شما قادر هستید گوشه و کنار خود را نیز مشاهده کنید. بررسی کنید تا ببینید با چه سبکی از چینش دکمه‌ها در بازی راحت هستید و آن ها را از منوی تنظیمات، برای خود انتخاب نمایید.

با هم تیمی‌های خود در ارتباط باشید

ارتباط با هم تیمی خود، رمز موفقیت و پیروزی شما در بازی PUBG Mobile است. مشخص کنید در تیم، چه کسی راننده باشد و چه کسی مسئول تجهیزات و جمع‌آوری باشد و چه کسی دوربرد کار کند و نیروها را حمایت کند. فراموش نکنید یورش تیمی شما موفقیت شما را ضمانت خواهد کرد. خوشبختانه، راه ارتباطی شما با هم تیمی‌های خود به صورت پیام صوتی نیز در دسترس بوده که باید از منوی تنظیمات، پخش صدا را فعال کنید. شما حتی با انتخاب زبان خود، می توانید از ارتباط موثرتر بین خود و هم تیمی‌ها، مطمئن شوید. همچنین ویژگی چت سریع هم، برای شما آماده بوده و جملاتی مانند من شما را حمایت می‌کنم یا دشمن روبروی شما قرار دارد، در اختیار شما قرار دارند.

PUBG-Mobile-Maps

نقشه‌های پابجی موبایل را بشناسید

هرچند بسیاری از نقشه‌ها برای گیمرهای پابجی موبایل آشنا هستند، اما بسیار مهم است که از جاهای مشخص و دقیق سلاح‌ها و تجهیزات، مطلع باشید. نقشه‌های معروف بازی، میرامار، سان هوک و ویکندی هستند که اخیراً به بازی اضافه شده‌اند. پس اگر شما نقشه خود و جاهای پنهان شدن را یاد بگیرید، قطعاً متخصص این بازی خواهید بود.

جوایز اضافی از بتل پس پابجی موبایل کسب کنید

در ورژن جدید پابجی، با کسب جوایز از بتل پس، می‌توانید رتبه خود را بالاتر ببرید. البته این قسمت، در بازی فورتنایت هم دیده می شود و این به شما بستگی دارد که فورتنایت را انتخاب می کنید یا پابجی؟ اما کارایی این جوایز چیست؟ این جوایز کسب شده، به شما، آیتم‌های آرایشی و تغییرات ظاهری را اهدا می‌کند.

Tencent-gaming-buddy-PUBG-mobile

در یک شبیه‌‌ ساز بازی کنید

این که در یک شبیه ساز قصد بازی کردن داشته باشیم، به نظر تقلب بوده اما در سال 2018، شبیه ساز پابجی موبایل با نام Tencent Gaming Buddy هم منتشر شد و همان تجربه ای که در  بازی PUBG Mobile کسب می‌کنید، در این شبیه ساز به دست خواهید آورد. در این اینجا می‌توانید با موس و کیبورد بازی کنید که بسیار راحت‌تر از تاچ اسکرین موبایل است. این شبیه ساز، کاملا رایگان بوده و شما می‌توانید آن را با دوستان خود نیز تجربه کنید. اگر نمی‌دانید چطور بازی را در شبیه ساز اندروید اجرا کنید. مطلب زیر را از دست ندهید.

منبع:‌ Android Authority

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

برای کسب پیروزی در بازی پابجی موبایل چه کار کنیم؟

ما نکات متعددی برای پیروزی در بازی پابجی موبایل برشمردیم که با رعایت آنها و کسب تجربه‌، پیروز میدان خواهید شد.

۱
بازی پابجی موبایل را از کجا دانلود کنم؟

بازی پابجی موبایل را می‌توانید از وب سایت پارسی گیم با آخرین آپدیت و ترافیک نیم بها دانلود کنید.

۲
مکانیسم بازی پابجی موبایل به چه شکل است؟

اگر دفعه اول است که این بازی را تجربه می‌کنید، زنده ماندن یا پایان تلخ در بازی پابجی موبایل هدف اصلی این بازی است. در این بازی که در یک نقشه بزرگ خلاصه شده و به مرور زمان کوچک‌تر می‌شود تا بازیکنان زودتر به یکدیگر رسیده و مبارزه کنند. شما و 99 نفر دیگر در قالب تک نفره یا تیمی به شکل دو و چهار نفره با یکدیگر؛ بعد از فرود با چتر نجات از هواپیما (در آب فرود نیایید!) به مبارزه خواهید پرداخت.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.