بازی Jurassic World Evolution 2
یحیی رحیمی

بازی Jurassic World Evolution 2 عصر تازه‌ای از عناوین شبیه‌ساز را رقم می‌زند

یحیی رحیمی 21 خرداد 1400 1 دیدگاه
1,966 بازدید

بازی Jurassic World Evolution 2 در طی مراسم Summer Game Fest رونمایی شد و تریلر معرفی جذاب آن، ما را با فضای بزرگ و خیره‌کننده‌ی این اثر شبیه‌ساز آشنا کرد. نسخه‌ی اول بازی طرفداران زیادی پیدا کرد و شرکت Frontier Developments را وا داشت تا یک دنباله‌ی قوی‌تر با محتوای بهتر برای آن بسازد که ژانر شبیه‌ساز را برای همیشه تکان دهد. بیایید نگاهی بیندازیم به این اثر تماشایی بیندازیم و با ویژگی‌های مختلف آن آشنا شویم.

بازی Jurassic World Evolution 2 با حضور جف گلدبلوم معرفی شد. این بازیگر آمریکایی بیشتر به دلیل حضور در مجموعه فیلم‌های پارک ژوراسیک شناخته می‌شود و خوشبختانه به‌عنوان صداپیشه هم در بازی جدید حضور دارد. او با حضور در مراسم Summer Game Fest، گپ کوتاهی با جف کیلی داشت و پس‌ازآن از تریلر معرفی بازی رونمایی کرد. این تریلر سینمایی هر آنچه ما از این بازی شبیه‌ساز می‌خواستیم را در یک دقیقه نشان داد و فهمیدیم که با یک بازی بزرگ سروکار داریم.

تکاملی کامل از دنیای ژوراسیک

بازی تکامل دنیای ژوراسیک 2 با حفظ ویژگی‌های مثبت نسخه‌ی اول و اضافه کردن قابلیت‌های جدید، خود را به مرزهای تازه‌ای رسانده است. ابتدا باید بگوییم که داستان جذابی به نسخه‌ی دوم اضافه‌شده که بازی را حالت اولیه خارج می‌کند. داستان بازی، وقایع پس از فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی را دنبال می‌کند و شمارا وادار به رام کردن دایناسورها و کنترل نژادهای مختلف آن می‌کند. شخصیت‌های مهمی از مجموعه‌ی دنیای ژوراسیک ازجمله دکتر ایان مالکوم با صداپیشگی جف گلدبلوم و کلیر دیرینگ با حضور برایس دالاس هاوارد در بازی حضور دارند تا این اثر شبیه‌ساز، در قلب طرفداران بیشتری نفوذ پیدا کند.

بازی Jurassic-World-Evolution-2

علاوه بر بخش داستانی، مودهای جذابی هم در Jurassic World Evolution 2 گنجانده‌شده تا شما بیشتری لذت را از بازی ببرید. در مود «تئوری‌ آشوب» (Chaos Theory) لحظات مهمی از فیلم دنیای ژوراسیک و پارک ژوراسیک زنده‌‌‌ شده‌اند و قادر به تجربه‌ی سناریوهای مهم این فیلم تماشایی خواهید بود. این بازی تلفیقی از ژانر شبیه‌ساز و مدیریت است و این بار توجه ویژه‌ای به بخش مدیریت بازی شده است. کمتر بازی را می‌توان پیدا کرد که این‌چنین به المان‌های مدیریتی توجه کند و این باعث شده تا لحظاتی استثنایی برای شما پیش بیایید. همان‌طور که حدس می‌زنید، وقایع بازی با توجه به سبک مدیریت شما متفاوت خواهد بود.

در مود چالش (Challenge)، قوه‌ی مدیریتی شما به سخت‌ترین شیوه‌ی ممکن محک خواهد خورد و اگر باور دارید که از پس تمامی چالش‌ها برمی‌آیید، این مود را حتماً امتحان کنید. حالت سندباکس هم امکان ایجاد یک دنیای ژوراسیک منحصربه‌فرد را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید هر آنچه دوست دارید را وارد بازی کنید.

بازی Jurassic World Evolution 2

دایناسورهای بیشتر و دنیای بزرگ‌تر

حال که صحبت به دایناسورها رسید، باید بگوییم که بیش از 75 نژاد مختلف از این حیوانات عظیم داخل بازی قرار دارند. دایناسور‌های پرنده هم جزوی از نسخه‌ی دوم هستند و توسعه‌دهندگان کاری کرده‌اند تا این دایناسورها مانند واقعیت به دنبال تصرف منطقه‌ی خود و دفاع در مقابل دیگر دایناسور‌ها باشند. هوش مصنوعی بازی، اجازه‌ی شبیه‌سازی دقیقی را داده که در تاریخ بازی‌های ویدیویی نمونه ندارد.

ازجمله نژادهای موجود در بازی تکامل دنیای ژوراسیک 2 باید به تریسراتوپس و استگوسور اشاره کرد که 150 میلیون سال پیش در کره‌ی زمین زندگی می‌کردند و بخش مهمی از فیلم‌های دنیای ژوراسیک بودند. توسعه‌دهندگان کنترل کامل پارک را در اختیار شما قرار داده‌اند. ابزارهای مدیریتی مهمی در بازی وجود دارند و امکان شخصی کامل ظاهر و فضای پارک در اختیار شماست. از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی، گسترش دنیای آن به خارج از جزایر اصلی است و چالش‌های مدیریتی تازه‌ای در جزایر جدید، انتظار شمارا می‌کشند. منتظر انتشار بازی Jurassic World Evolution 2 در ادامه‌ی سال برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم و کامپیوتر باشید.

منبع: PlayStation Blog

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Arian

    مهمان

    سلام تا تابستون کرک پی سی رو منتشرمیکنین؟

    پاسخ دهید