Xbox-Game-Pass
یحیی رحیمی

ایکس باکس به دنبال خرید استودیوها و انتشار بازی‌های انحصاری بیشتر است

یحیی رحیمی 20 خرداد 1400 بدون دیدگاه
263 بازدید

مدیران مایکروسافت و ایکس باکس با برگزاری کنفرانس خبری به تبیین اهداف و استراتژی آینده‌ی برند ایکس باکس پرداختند. ردموندی‌ها برنامه‌‌های بزرگی برای نمایشگاه E3 2021 ریخته‌اند و در کنفرانس قبل از رویداد، استراتژی خود را با طرفداران به اشتراک گذاشتند. از ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، گرفته تا فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس‌ باکس، در کنفرانس حضور داشتند و قول‌های مهمی به طرفداران خود دادند. بیایید نگاهی بیندازیم به این صحبت‌ها تا درک بهتری از آینده‌ی بخش گیمینگ مایکروسافت پیدا کنیم.

بازی، هدف اول مایکروسافت

فیل اسپنسر در بخش اول کنفرانس خبری، گفتگویی زنده با مدیرعامل مایکروسافت داشت. آقای نادلا از اهمیت بخش گیمینگ این کمپانی بزرگ صحبت کرد و اینکه همه کار برای ارتقاء برند ایکس باکس انجام خواهد داشت. نادلا می‌گوید:

Satya Nadellaبازی یکی از اهداف اولیه‌ی مایکروسافت از همان روز‌های اول بوده است. یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های ما همین Microsoft Flight Simulator است که سه سال قبل از عرضه‌ی اولین ویندوز منتشر شد. گیمینگ با اهداف این کمپانی گره‌خورده و وقتی در مورد مأموریت ایکس‌باکس مبنی گسترش شادی و لذت میان گیمرها صحبت می‌شود، من واقعاً لذت می‌برم. این دقیقاً همان چیزی است که من به‌عنوان مأموریت مایکروسافت در ذهن دارم، اینکه هر فرد و هر سازمان را به‌منظور رسیدن به سطوح بالاتر توان‌بخشیم.

به‌عنوان یک کمپانی، ما همه کار برای گیمینگ خواهیم کرد. ما باور داریم که می‌توانیم نقشی پیشتاز داشته باشیم و آینده‌ی صنعت سرگرمی‌ را تعریف کنیم. ما رهبری پردازش ابری را دست داریم و همچنین منابع کافی به‌منظور ارزش بخشی به ایکس‌باکس گیم‌پس در اختیارداریم، در آخر تمام تمرکز ما روی توان‌بخشی به خالقان و تولیدکنندگان است. من واقعاً نسبت به فرصت‌های گیمینگ هیجان‌زده‌ام

ساتیا نادلا در ادامه‌ی صحبت‌هایش توضیحاتی در مورد فضای ابری و قابلیت‌های سرویس Xbox Game Pass بیان کرد و تلاش کارمندان بخش بازی را ستود.

ایکس باکس

گیم پس مهم‌ترین محصول ایکس‌باکس

ادامه‌ی کنفرانس به بیان آمار و ارقام مهمی در مورد سرویس ایکس باکس گیم پس تعلق داشت. برای نمونه اعضای این سرویس، 40 درصد نسبت به گیمر‌های معمولی بیشتر بازی می‌کنند و میزان تعاملات میان گیمرها هم 8 برابر بیشتر شده است. جالب است که این سرویس باعث افزایش خرید بازی‌های بیشتر توسط کاربران شده و این‌طور نیست که فردی با خرید اشتراک ماهانه، به خرید بازی‌های جدید نپردازد.

اتصال سرویس EA Play هم تأثیر زیادی روی کسب‌وکار مایکروسافت داشته و میزان ساعت‌های بازی شده توسط کاربران، 200 درصد افزایش پیداکرده است. این آمار و ارقام، نشان‌دهنده‌ی موفقیت استراتژی مایکروسافت درزمینه‌ی بازی بوده و قرار است بازی‌های انحصاری جدید، مرزهای تازه‌ای به روی ایکس‌باکس بگشاید.

خبر خوب برای طرفداران مایکروسافت این است که بازی‌های این شرکت قرار است به‌صورت رسمی با تلویزیون‌های هوشمند تلفیق یابد و دیگر نیازی به خرید کنسول نیست و کافی است اشتراک ماهانه‌ی Xbox Game Pass را تهیه کرد و روی تلویزیون از بازی‌های جدید لذت برد. بازی‌بازهای کشورهای استرالیا، برزیل، مکزیک و ژاپن هم قادر به استفاده از xCloud خواهند بود.

تسریع روند انتشار بازی‌های انحصاری

یکی از انتقاداتی که نسبت به کنسول ایکس باکس سری ایکس وارد می‌شو‌د، نبود بازی‌های انحصاری باکیفیت است. مت بوتی، مدیر استودیوهای ایکس باکس، در بخش دیگری از کنفرانس خبری، قول تسریع روند انتشار بازی‌های انحصاری را داد. برنامه‌ریزی به این شکل است که هر سه ماه، یک بازی انحصاری برای کاربران ایکس باکس گیم پس منتشر می‌شود. این بازی‌ها ژانرهای مهمی مانند نقش‌آفرینی، ماجراجویی و… را پوشش خواهند داد تا کاربران نیاز به بازی‌های جدید را احساس نکند.

توسعه‌دهندگان مستقل هم که تحت برنامه‌ی ID@Xbox سامان‌دهی شده‌اند، بیش از دو میلیارد دلار از شروع برنامه تابه‌حال درآمد داشته‌اند. خبر خوب آن است که 2000 بازی مستقل منتشرشده و بازی‌های مهمی هم درراه هستند. مایکروسافت از تقویت برنامه‌ی ID@Azure صحبت کرده و توسعه‌دهندگان مستقل را دعوت کرده تا بازی‌های خود را برای کلاود هم بسازند. مدیر مالی مایکروسافت هم از احتمال خرید استودیو‌های بازی‌سازی بیشتر صحبت کرده و باور دارد که این شرکت باید به منظور ارائه محصولات خود برای افراد جدید، دست به خرید شرکت‌های جدیدی بزند.

فیل اسپنسر در آخر برنامه از تلاش جدی به‌منظور عملی کردن قول‌ها و رسیدن به اهداف در نظر گرفته گفته است. عملی شدن چنین برنامه‌هایی به‌هیچ‌وجه ساده نیست اما او باور دارد که مایکروسافت دارای قدرت زیادی در سراسر جهان است و با خلاقیت و منابعی که در اختیار دارد، می‌تواند تمامی این برنامه‌ها را عملی کند. اسپنسر در آخر همه را به کنفرانس E3‌ مشترک با بتسدا دعوت کرده و قول یک برنامه‌ی هیجان‌انگیز را داده است.

نظر شما در مورد استراتژی ایکس‌باکس و صحبت‌های مدیرعامل مایکروسافت چیست؟‌

منبع:‌Xbox Wire

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.