کیوان آمیرزاده

بهترین بازی ‌های ترسناکی که سال 2021 روانه بازار خواهند شد

کیوان آمیرزاده 22 بهمن 1399 بدون دیدگاه
1,645 بازدید

بازی‌ های ترسناک همیشه یکی از سبک‌های پرطرفدار صنعت بازی‌های ویدیویی به حساب آمده‌اند و فرنچایزهای مختلفی به پیشرفت هرچه بیشتر این سبک کمک کرده‌اند. با اینکه از سال 2021 مدت‌زمان زیادی نمی‌گذرد، اما تا به امروز هم چندین بازی قدرتمند در سبک ترس و بقا برای انتشار در سال 2021 برنامه ریزی شده‌اند. اگر با تأخیرهای ناگهانی مواجه نشویم، انتظار می‌رود که طرفداران بازی‌های ترسناک تا پایان امسال، دچار مشکلات قلبی شدیدی شوند! مطمئناً با پیشروی در سال 2021، بازی‌های ترسناک بیشتری معرفی و منتشر خواهند شد اما همان بازی‌هایی که تا به امروز هم برای انتشار در این سال در نظر گرفته شده‌اند، ارزش یک معرفی کوتاه و مفید را دارند!

Martha Is Dead

Martha Is Dead

این بازی توسط سازندگان عنوان Town of Light در حال توسعه قرار دارد که بخش‌های تاریخی جالبی را از جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد. وقایع این عنوان در سال 1944 جریان دارد؛ زمانی که به بهانه‌های مختلف، آزمایش‌های خشن و بی‌رحمانه زیادی بر روی مردم بی‌گناه انجام شد. سازندگان اعلام کرده‌اند که ترسی که بازیکنان در این بازی حس خواهند کرد، بیشتر از نوع “ترس روانی” است تا Jump Scare های کلیشه‌ای. با اینکه المان‌های ماورایی زیادی در بازی به چشم می‌خورد، اما تمرکز اصلی بازی، نشان دادن خشونت بی‌رحمانه‌ای است که در جنگ جهانی دوم بر علیه مردم بی‌گناه شکل گرفت.

بازی Martha Is Dead جزو آن دسته از بازی‌ها است که حین تجربه کردنش، مو به تن شما سیخ خواهد شد و قرار نیست از روی صندلی خود بپرید و جیغ بزنید! به گفته سازندگان، شما پس از تجربه کردن این عنوان، هر باور و اعتقادی که در طول بازی پیدا خواهید کرد را به کلی زیر سوال خواهید برد و به شدت در پیچش‌های داستانی این عنوان، غرق خواهید شد. البته تا به امروز اطلاعات زیادی درباره این بازی منتشر نشده است اما طرفداران بازی‌های ترسناک بهتر است این عنوان را در لیست بازی‌های مورد انتظار خود قرار دهد!

S.T.A.L.K.E.R 2

S.T.A.L.K.E.R 2

این فرنچایز، شما را به زمان انفجار مشهور چرنوبیل می‌برد اما با یک تفاوت بزرگ؛ این انفجار پایان کار نبوده و چندین انفجار اتمی نه چندان بزرگ دیگر نیز در نزدیکی این منطقه رخ داده است که باعث پخش شدن مواد رادیواکتیو در منطقه‌ای بسیار بزرگ شده است. این مواد رادیواکتیو باعث جهش‌های عجیبی در موجودات زنده آن منطقه شده است و بسیار از آن‌ها را تبدیل به موجوداتی وحشی و ترسناک کرده است. دولت نیز با ساخت پایگاه‌های مختلف در این منطقه، سعی در از بین بردن این موجودات خطرناک دارد. تمام این موارد گفته شده، مربوط به نسخه اول بازی است که در سال 2007 منتشر شد و نسخه دوم بازی در مقیاس بسیار بزرگ‌تری قرار است شما را سرگرم کند!

گیم‌پلی بازی در قالب شوتر اول شخص است و همانند نسخه اول، شما در نقش یک شکارچی جایزه هستید و به دنبال پیدا کردن اشیا ارزشمندی که در انفجار چرنوبیل به حال خود رها شده‌اند، کل منطقه اتمی بازی را کاوش خواهید کرد! با اینکه این کار خیلی منطقی نیست ولی بعضی‌ها برای پیدا کردن گنج حاضرند خودشان را فدا کنند! دنیای نسخه دوم به صورت جهان آزاد است و سازندگان تاکید زیادی بر روی وسعت شدیداً بالای آن کرده‌اند. المان‌های نقش‌آفرینی زیادی نیز به بازی اضافه شده است که مهم‌ترین آن‌ها، خطی نبودن داستان بازی است. انتخاب‌های مختلفی که شما در طول بازی می‌کنید، روند کلی داستان بازی را مشخص خواهد.

نسخه اول این فرنچایز، هر چند ثانیه یک بار، باعث تپش قلب بازیکن می‌شد! اگر سازندگان بتوانند فضاسازی‌ها و دشمنان ترسناک بازی را حداقل در حد نسخه اول بازی در بیاورند، می‌توانند حسابی از خجالت طرفداران بازی‌های ترسناک بیرون بیایند. اگر نسخه اول را هنوز تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌شود تا یک باره به سراغ نسخه دوم بروید و فضاسازی‌های قدرتمند این سری را با گرافیک بالایی تجربه کنید! نسخه اول این عنوان صرفاً برای رایانه‌های شخصی منتشر شد اما نسخه دوم علاوه بر رایانه‌های شخصی، برای کنسول ایکس باکس سری ایکس نیز منتشر خواهد شد.

The Medium

The Medium

اگر از طرفداران سبک ترس و بقا هستید، احتمالا حداقل یکی از تریلرهای متعدد بازی The Medium طی ماه‌های اخیر را مشاهده کرده‌اید! این بازی شما را در نقش دختری به نام Marianne قرار خواهید گرفت. “ماریان” می‌تواند بین دنیای واقعی و دنیای ارواح، سفر کند و به طرز غیر قابل باوری، دنبال دردسر است! دوربین بازی به صورت سوم شخص است و شما برای حل پازل‌های مختلفی که با آن‌ها برخورد خواهید کرد، باید با محیط بازی در دو دنیای واقعی و ارواحی، تعامل داشته باشید. خبر خوبی که این بازی برای طرفداران سبک ترس و بقا دارد، شباهت آن به بازی‌های ترسناک قدیمی مثل نسخه‌های ابتدایی Silent Hill است. در طول بازی شما قرار نیست که صرفاً با Jump Scare های اعصاب خرد کن سر و کار داشته باشد؛ در کنار Jump Scare های اعصاب خرد کن، شما با محیط‌ها، دشمنان و پازل‌های اعصاب‌خردکن هم سر و کار خواهید داشت!

پس قرار است هنگام بازی کردن The Medium حسابی اعصابتان خرد شود و استرس مواجه‌شدن با دشمنانی تقریباً نامرئی، حواس شما را حساس‌تر کند. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این بازی، طراحی تمام محیط‌ها به دو شکل مختلف است؛ یکی طراحی آن‌ها در دنیای واقعی و دیگری طراحی ترسناک آن‌ها در دنیای ارواح. اگر یکی از تریلرهای گیم‌پلی این بازی را مشاهده کنید، مطمئناً مجذوب طراحی‌های قوی و هنرمندانه سازندگان این عنوان خواهید شد. ماریان با اشخاص مختلفی چه در دنیای واقعی و چه در دنیای ارواح سر و کار دارد و ممکن است از یک جا به بعد، تشخیص مرز این دو دنیا پیچیده شود.

اگر از عاشقان سبک ترسناک هستید و به دنبال تجربه یک عنوان شبیه به نسخه‌های ابتدایی Silent Hill می‌گردید، مطمئن باشید The Medium یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. این بازی در تاریخ 9 بهمن برای رایانه‌های شخصی و کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس منتشر خواهد شد.

The Outlast Trials

The Outlast Trials

مطمئنا تمام بازیکنانی که علاقه زیادی به بازی‌های ترسناک دارند، حداقل یکی از نسخه‌های این سری را تجربه کرده‌اند. نسخه اول این سری توانست نظر عده‌ زیادی از بازیکنان را به خود جلب کند و تبدیل به یکی از عناوین مورد علاقه بسیاری از دوستداران سبک ترس و بقا شود. در این فرنچایز، بازیکنان دسترسی به سلاح خاصی ندارد و باید از چنگ دشمنان مختلفی فرار کنند و این مسئله باعث می‌شود تا شما معنی واقعی استرس و اضطراب را در طول بازی حس کنید. The Outlast Trials نسخه جدید از این سری خواهد بود که در زمان جنگ سرد جریان دارد و وقایع آن قبل از نسخه اول بازی جریان دارد.

نکته جالب این نسخه آن است که شما می‌توانید تا 3 بازیکن دیگر به تجربه این عنوان بپردازید و سعی کنید تا به صورت گروهی از پس چالش‌های بازی کنار بیایید! البته شما همچنان قابلیت آن را دارید که تمام ترسی که بازی ارائه می‌دهد را به تنهایی حس کنید و هیچ اجباری برای بازی کردن با بازیکنان دیگر به صورت آنلاین وجود ندارد. با توجه به اینکه هیچ وقت چنین قابلیتی در این سری وجود نداشته است، بازیکنان دقیقا نمی‌دانند که فایده تجربه کردن این بازی به صورت چندنفره چیست!

سازندگان این سری قبلاً اعلام کرده بودند که در حال ساخت پروژه‌های کوچک‌تری از این فرنچایز هستند و احتمال می‌رود که The Outlast Trials یکی از آن پروژه‌های کوچک باشد. در این صورت ممکن است با عنوانی به وسعت نسخه‌های پیشین رو به رو نباشیم اما ممکن است استقبال بالای طرفداران باعث شود تا سازندگان زمان بیشتری را بر روی ساخت این عنوان بگذارند و همانند نسخه اول، آن را تبدیل به یک بازی قدرتمند کنند.

Resident Evil Village

Resident Evil Village

بدون شک مورد انتظارترین بازی ترسناک سال 2021، نسخه جدید از سری Resident Evil خواهد بود. حتی اشخاصی که علاقه زیادی به بازی‌های ترسناک ندارد هم با نام سری Resident Evil آشنا هستند؛ یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین سری‌ بازی‌های ترسناک تاریخ. هشتمین نسخه رسمی این سری، Resident Evil Village نام دارد و همانند نسخه هفتم، بازیکنان در قالب دوربین اول شخص به تجربه بازی خواهند پرداخت. شما باری دیگر در نقش Ethan Winters قرار خواهید گرفت و باید در روستایی مرموز، به دنبال جواب سؤال‌های تازه خود بگردید.

“کریس ردفیلد” در این نسخه حضور دارد اما موضع دقیق او مشخص نیست. روستای مرموزی که بازی در آن جریان دارد، صحنه‌های عجیبی را به ایتان نشان می‌دهد که باعث می‌شود تا او برخی از باورهایش را زیر سؤال ببرد و برای پیدا کردن راز پشت این روستا، وارد آن شود. یکی از بزرگ‌ترین نکات مثبت این بازی، طراحی‌های قوی محیط‌ها آن خواهد بود. بخش‌های زیادی از بازی از روی نسخه چهارم این سری الگوبرداری شده است که طراحی محیط‌ها نیز از این قضیه مستثنا نیست. البته کپکام تلاش کرده است تا نسخه هشتم، هویت مستقل و مخصوص به خود را داشته باشد و قرار نیست تا با ورژن جدیدی از نسخه چهارم رو به رو باشیم.

با اینکه اطلاعات چندان زیادی از این بازی تا به امروز منتشر نشده، اما با اطمینان می‌توان گفت که Resident Evil Village به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های ترسناک چند سال اخیر تبدیل خواهد شد و طرفداران این سبک را به بهترین شکل ممکن راضی خواهد کرد. در نهایت باید متذکر شد که متأسفانه مدتی پیش، اطلاعات بسیار زیادی از داستان این بازی در اینترنت فاش شد و از این رو اگر به دنبال پیدا کردن اخبار جدیدی از بازی هستید، سعی کنید از سایت رسمی این بازی استفاده کنید.

منبع: Attackofthefanboy

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.