بازی‌های دیجیتال
نوید قادری

حوزه بازی‌های دیجیتال نیازمند نظام صنفی مقتدر و منسجم است

نوید قادری 25 دی 1399 1 دیدگاه
4,565 بازدید

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و مشاور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مدیرعامل و شورای معاونین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه این سازمان آمادگی تعامل با بنیاد برای حل مشکلات مرتبط به حوزه بازی و تسهیل‌گری در این بخش را دارد، بر تقویت رشد اقتصادی، هدایت توان علمی و ایجاد نهادهای مورد نیاز پایدار در این صنعت تاکید کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، برات قنبری در این دیدار گفت: بنیاد ناگزیر از ساماندهی و هدایت حجم بازار بازی‌های دیجیتال کشور است و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور آمادگی همراهی با این مجموعه را برای کمک به رفع مشکلات دارد.

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و مشاور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری آنلاین نمایشگاه الکام استارز طی روزهای 29و 30 دی‌ماه و 1و 2 بهمن‌ماه که با هدف توانمند‌سازی شرکت‌های نوپا و کوچک برگزار می‌شود، گفت: تمام استارتاپ‌هایی که برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند طرح کسب و کار خود را معرفی و در صورتی که نیازمند جذب سرمایه باشند، مسیر ارتباط با سرمایه‌گذار تمهید خواهد شد. همچنین این رویداد علاقه‌مند است که میزبان شرکت‌های بازی‌ساز کشور باشد.

بازی‌های دیجیتال

هم راستا کردن منافع بخش خصوصی با سیاست‌های عمومی کشور

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این دیدار با اشاره به سابقه تعامل بنیاد با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در خصوص همکاری‌های مشترک تصریح کرد: بنیاد به عنوان نهادی رگولاتور و تنظیم‌گر باید به وظایف اصلی خود که در اسناد بالادستی منعکس شده است، بپردازد. یکی از وظایف ما هم راستا کردن منافع بخش خصوصی با سیاست‌های عمومی کشور است و با این نگاه با فعالان بخش خصوصی این حوزه با هدف تقویت همکاری‌ها و توسعه مشارکت‌ها در تعامل هستیم.

سیدصادق پژمان با تاکید بر وجود نظام صنفی منسجم در حوزه فناوری اطلاعات در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: یکی از برنامه‌های بنیاد برای سال 1400 پیگیری زمینه ایجاد صنفی مقتدر و منسجم در حوزه بازی‌های دیجیتال است و امیدوارم با تلاش‌های بنیاد حوزه بازی‌های دیجیتال نیز صاحب صنف شود تا ما بتوانیم انجام برخی وظایف را به نظام صنفی بازی‌های دیجیتال واگذار و برخی دغدغه‌ها را به آن‌ها منتقل کنیم.

او همچنین گفت: هدف بنیاد از صدور مجوزها و پروانه‌های انتشار، صیانت از حقوق مخاطبان با اولویت قرار دادن محتوا است، افزود: همه تلاش‌های صورت گرفته در بنیاد برای این است که مخاطب بتواند از یک محصول باکیفیت داخلی استفاده کند.
مدیرعامل بنیاد افزود: یکی از مشکلات بنیاد در سطح کشور که وجوه اشتراکی نیز با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور دارد، مربوط به فروشگاه‌های عرضه بازی و نرم‌افزار است. گزارش‌های مردمی حاکی از فروش بازی‌های غیرمجاز و خارج از عرف در آن‌ها است که این موضوع کار را برای نهادهای نظارتی مانند بنیاد سخت می‌کند که دائم باید مورد بررسی و نظارت قرار گیرند. البته این گروه تعدادشان کم؛ اما تاثیرگذار است.

پژمان با توجه به مسئولیت دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار مساعدت این وزارتخانه برای حل مشکل اینترنت و پینگ کاربران بازی‌های دیجیتال کشور شد و افزود: یکی از مشکلات حوزه مصرف بازی‌های دیجیتال در کشور مربوط به بازیکنانی است که به صورت حرفه‌ای بازی می‌کنند و در خصوص حل وضعیت اینترنت مطالباتی دارند. بسیاری از آن‌ها مهارت بالایی برای شرکت در مسابقات جهانی دارند اما به دلیل مشکل اینترنت و بالا بودن پینگ، در یک رقابت نابرابر آنلاین قرار می‌گیرند. این بازیکنان حرفه‌ای انتظار دارند که اینترنت اختصاصی با کیفیتی از سوی یک سرویس‌دهنده به آن‌ها ارائه شود. بنیاد این آمادگی را دارد که لیستی از بازیکنان حرفه‌ای را معرفی و برای رفع این مشکل شان از آن‌ها حمایت کند.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    من

    مهمان

    خداوکیلی بقیه دارای نظام صنفی شدن چه گلی به سرشون رفته که الان به سر بازی ساز بره.
    شدن اهرم فشار روی بدبخت ها. فقط پول میگرن و پول می گیرن و باز پول می گیرن.

    پاسخ دهید