بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
نوید قادری

تاکید بر ایجاد و توسعه رشته‌های مرتبط با صنعت بازی در آموزش و پرورش و آموزش عالی

نوید قادری 22 دی 1399 بدون دیدگاه
4,277 بازدید

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سید علی یزدی خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس به لحاظ شان قانونی متکفل اوضاع فرهنگی کشور است، گفت: یکی از وظایف کمیسیون فرهنگی در مجلس تصویب و تنقیح قوانین است که به نظر می‌رسد در این موارد می‌تواند به رفع برخی از مشکلات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که ناشی از نارسایی قوانین و نبود مصوبات و دستورالعمل‌های تعریف شده است، کمک کند و لازم است بنیاد نیز در این زمینه آسیب‌شناسی جدی‌تری انجام دهد.

او افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس براساس مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، طرحی را با موضوع حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی با همکاری دستگاه‌های مختلف آماده ارائه در صحن مجلس کرده است که تدوین این طرح می‌تواند به تقویت هر چه بیشتر حوزه مسئولیت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص کاربران کمک کند.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ایجاد رشته‌های آموزشی مرتبط با صنعت بازی در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور، تصریح کرد: این صنعت به عنوان صنعتی پول‌ساز و جذاب به سرعت در حال رشد است و بار مالی هنگفتی در حوزه‌های مختلف از تولید بازی تا صادرات، مصرف و تبلیغات دارد.

او با اشاره به اینکه لازم است بنیاد مطابق ماموریت‌های خود به سمت ارتقاء توانمندی‌ها حرکت کند، افزود: اینکه بنا به آمار بنیاد 70 هزار دانش‌آموز در همان ابتدای کار برای عضویت در کانال مدرسه بازی‌سازان فردا در شبکه شاد ثبت‌نام می‌کنند، نشان از استعدادهای سرشار در این حوزه است که با تبلیغ بیشتر می‌توان کاربران میلیونی از جمع دانش آموزان، والدین و معلمان را جذب این بستر آموزشی کرد.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

سید علی یزدی خواه افزود: لازم است بنیاد در تبیین نقشه راه خود و بازنگری آن، موضوع استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را با تمرکز بیشتری دنبال کند.

او با اشاره به تدوین قانون باشگاه‌ داری در عرصه ورزش به عنوان یکی از اولویت‌های مجلس تا پایان سال 1399، پیشنهاد ارائه طرح ایجاد باشگاه بازی‌های الکترونیک توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را مطرح کرد و گفت: این طرح می‌تواند در قالب قانون جهت تصویب به مجلس ارائه شود و ما نیز آمادگی بررسی این طرح که می‌تواند منجر به رفع بسیاری از مشکلات بنیاد شود را داریم.

کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین از آمادگی کمیسیون فرهنگی برای رایزنی با سازمان صداو سیما جهت پخش برنامه‌های تلویزیونی در خصوص ترویج پیام‌های آموزشی در حوزه صنعت بازی ایران خبر داد و تصریح کرد: پیگیری این موضوع از این جهت که به تربیت نسل کشور بستگی دارد، بسیار مهم است.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

رفع مشکلات تیم‌های بزرگ بازی‌سازی ایرانی در مجلس

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنعت بازی‌های دیجیتال کشور گفت: بنیاد علاقه‌مند است که از ظرفیت مجلس شورای اسلامی در جهت توسعه و رشد این صنعت استفاده کند.

سیدصادق پژمان با اشاره به موانع تیم‌های بازی‌ساز ایرانی در بخش‌هایی چون دریافت تسهیلات بانکی و مشکلات مالیاتی تصریح کرد: لیستی از مشکلات تیم‌های بازی‌سازی بزرگ توسط بنیاد تهیه شده است که مجلس شورای اسلامی می‌تواند با بررسی این مشکلات و تخصیص تسهیلات ارزان قیمت، در جهت توسعه، ارتقاء و صادرات محصول به این تیم‌های بازی‌ساز که همه جوان هستند، کمک کند که با این کمک موتور محرکه این نیروی جوان با ظرفیت چند برابری به حرکت در می‌آید.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین درباره تعامل بنیاد با آموزش و پرورش برای ایجاد هنرستان‌های فنی با موضوع بازی‌سازی گفت:در این راستا سرفصل‌های آموزشی تهیه و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است و  این تعامل با قدرت بیشتر در برنامه 1400 نیز ادامه خواهد یافت.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.