Assassin’s Creed Odyssey
یحیی رحیمی

یوبی‌سافت از انتخاب شخصیت اصلی زن در بازی Assassin’s Creed Odyssey جلوگیری کرده است

یحیی رحیمی 1 مرداد 1399 2 دیدگاه
1,071 بازدید

جیسون شریر در گزارش تازه خود از بازی Assassin’s Creed Odyssey و ایده های اولیه آن گفته است. قرار بوده است که شخصیت اصلی این بازی یک زن باشد و تیم توسعه به دنبال ایجاد خط داستانی تازه ای بود. این ایده به هیچ وجه باب میل مدیر سابق یوبی‌سافت به نام سارژ هاسکوئت نبوده است و او باور داشته است که انتخاب یک زن به عنوان شخصیت اصلی بازی به فروش ضربه خواهد زد.

سارژ هاسکوئت مدیری است که چند هفته پیش به دلیل اتهام آزار جنسی و توهین های جنسیتی از یوبی‌سافت استعفا کرد و پرونده رسیدگی به اتهام او به جریان افتاده است. مشخص است که چنین فردی اجازه انتخاب کاساندار به عنوان تنها شخصیت اصلی بازی Assassin’s Creed Odyssey را نمی دهد.

هاسکوئت وظیفه بزرگی در یوبی‌سافت داشت و تمامی فرانچایزها همچون The Division، Watch Dogs و Assassin’s Creed تحت نظر و ایده های او ساخته می شدند. در ادامه گزارش گفته شده است که ایجاد فضایی مطابق میل هاسکوئت در آخر منجر به حذف ایده اصلی بازی Assassin’s Creed Odyssey شده است. این در حالی است که توسعه دهندگان مدت ها روی این شخصیت کار کرده اند.

شریر از تاثیر هاسکوئت روی بازی های دیگری چون Assassin’s Creed Unity و Syndicate گفته است و اینکه شخصیت اصلی زن را از یک به یک آن‌ها حذف کرده است. به باور او انتخاب زن به عنوان شخصیت اصلی بازی به فروش ضربه می زند. در مورد کاساندرا هم استودیو میانه توسعه بازی، دستوری از سوی هاسکوئت دریافت کرده است و مجبور به تغییر شخصیت اصلی بازی شده است.

نه تنها این صحبت ها توهین آمیز و جنسیت زده هستند بلکه کاملا نظرات اشتباهی هستند. بازی هایی همچون Tomb Raider و Horizon Zero Dawn فروش بسیار بهتری نسبت به بازی های یوبی‌سافت داشته اند و حتی Resident Evil هم به دلیل پروتاگونیست های زن شهرت زیادی دارد. این نشان می دهد که هاسکوئت هیچ ایده ای از بازار بازی های ویدیویی نداشته است و عجیب نیست که مدیرعامل یوبی‌سافت به دنبال تغییر فرهنگ استودیوهایش است. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    dopoh44074

    مهمان

    درود بر سارژ هاسکوئت که نزاشت این فرانچایز به انحطاط کشیده بشه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Emhyr

    مهمان

    یوبی‌سافت به نظر بنده درست عمل کرده

    پاسخ دهید