floe rc360
یحیی رحیمی

این کولر مایع عجیب هر دو پردازنده و RAM را هم زمان خنک می کند

یحیی رحیمی 17 خرداد 1399 1 دیدگاه
323 بازدید

در رویداد CES امسال بود که کمپانی Thermaltake یک نمونه اولیه از یک خنک کننده بسیار عجیب را نشان داد که هر دو پردازنده و Ram دستگاه را به صورت همزمان خنک می کرد. البته که هر نمونه اولیه ای به تولید انبوه نمی رسد اما این یکی وافعا به تولید نهایی رسیده است و حرف ما اشتباه از آب درآمد.

5 ماه بعدی از معرفی نسخه اولیه، کمپانی Thermaltake به صورت رسمی اولین خنک کننده همزمان پردازنده و رم را معرفی کرده است. این سخت افزار در مدل های Floe RC360 و Floe RC240 معرفی شده است. همان طور که در تصویر نیز می توانید ببینید، مدل RC360 دارای رادیاتور 360 میلی متری با سه فن 120 میلی متری متصل شده است. و مدل دیگر نیز دارای یک جفت فن 120 میلی متر و یک ردیاتور 240 میلی متری است.

این دستگاه با قرار گرفتن روی پردازنده، گرما را از طریق یک لوله متصل شده به منبع مایع منتقل می کند. در نمونه های معمولی، لوله دوم برای انتقال به رادیاتور استفاده می شود اما در این محصول، لوله دوم مستقیم به رم می رود و از آنجاست که دوباره به خود رادیاتور برمی گردد. به نوعی فکر کنید که از مازندران به خوزستان می روید و در میانه راه از تهران می گذرید.

coller

البته که طراحی عجیبی را شاهد هستیم و هیچ کمپانی چنین چیزی را تا به حال تولید نکرده اما فکر به ساخت محصولی که می تواند هم پردازنده و هم رم را یک جا خنک کند، بسیار جالب است. معمولا کسی به گرمای حافظه رم توجه نمی کند و با استفاده از خنک کننده جدید، از شر گرمای آن نیز خلاص شوید. در حال حاضر مشخص نیست که تمامی مدل های رم با جدا کردن سینک گرمایی و اتصال این کولر همچنان به کار خود ادامه دهند.

قرار است این کولرها در سه ماهه آخر سال میلادی عرضه شوند. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    بهزاد

    مهمان

    یادش بخیر.ایده این رو من حدود 10 سال پیش وقتی دبیرستان بودم دادم.معلمام بهم میخندیدن.هعی روزگار

    پاسخ دهید