intel rocket lake
یحیی رحیمی

اطلاعات فاش شده از نسل جدید پردازنده Intel Rocket Lake نشان از معماری جدیدی دارد

یحیی رحیمی 5 فروردین 1399 بدون دیدگاه
437 بازدید

بر اساس شایعات، Intel Rocket Lake نسل بعدی پردازنده های اینتل خواهد بود و حالا اطلاعات فاش شده نشان از یک معماری جدید می دهد. هر چند که قبل از رسیدن به این نسل، باید ابتدا پردازنده های Intel Comet Lake را دریافت کنیم اما Rocket Lake اولین مزه از معماری هسته جدید را نشان می دهد و با توجه به آن همه چیز در حال تغییر خواهد بود.

بر اساس اطلاعات لو رفته توسط Videocardz، به نظر می رسد که اینتل می خواهد عملکرد پردازنده های خود را به سطح جدیدی برساند. با پردازنده 10 نانومتری Tiger Lake Mobile که در لپ تاپ ها استفاده خواهد شد، اولین تغییرات بزرگ را شاهد خواهیم بود و معماری جدید Willow Cove Core را ببینیم.

Willow Cove قرار است عملکرد Thread های تکی را فوق العاده افزایش دهد و علاوه بر آن حافظه کش نیز بازطراحی خواهد شد و شاهد اصلاحاتی در زمینه ترانزیستورها نیز خواهیم بود. همه این کارها برای رقابت با نسل جدید پردازنده های AMD Ryzen انجام خواهد شد که در سال 2021 شاهد عرضه نسل پنجم این پردازنده ها هستیم.

در کنار معماری جدید، شاهد چیپ گرافیک Xe نیز خواهیم بود البته انتظار آن را نداریم که اینتل چندان وارد عرصه گرافیک شود و برای تجربه بازی های نسل آینده پیشنهاد می شود که از کارت گرافیک های AMD RDNA 2 یا Nvidia Hopper استفاده شود که در کنار Intel Rocket Lake عملکردی شگفت انگیز به اشتراک خواهند گذاشت.

در ادامه اطلاعات منتشر شده، پشتیبانی از PCIe 4.0 و مادربردهای سری 500 اینتل نیز به میان آورده شده است و چنین چیزی در سری 400 وجود نداشت. پشتیبانی از PCIe 4.0 به طور مستقیم از خود پردازنده ناشی خواهد شد و یک اینترفیس x16 را برای کارت گرافیک و x4 را نیز برای NVMe SSD در نظر گرفته است و در نتیجه یک پهنای باند فوق العاده را خواهیم دید.

نسل Intel Rocket Lake اولین پردازنده 10 نانومتری اینتل خواهد بود اما آیا می تواند رقیب پردازنده های 7 نانومتری AMD باشد؟ باید صبر کنیم و ببینیم که در آخر چه خواهد شد. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.