psvr-player
یحیی رحیمی

پتنت دسته کنترل PSVR 2 نشان از دسته بازی شبیه Valve Index دارد

یحیی رحیمی 1 اسفند 1398 بدون دیدگاه
697 بازدید

سونی اخیرا یک پتنت جدید برای دسته بازی کنسول PSVR 2 به ثبت رسانده است که تشابه بسیاری با هدست Valve Index دارد. این دسته بازی جدید از فناوری های روز دنیا استفاده می کند و مانند دسته بازی Valve دارای فناوری ردگیری انگشت و فشار دست و البته یک دسته آنالوگ است.

در متن شرح این پتنت نوشته شده است که این دستگاه باید پوشیده شود و مانند نسخه قبلی در دست نگه داشته نمی شود. برای این کار یک بند در نظر گرفته شده است و البته سنسورهای مختلفی نیز دیده می شوند که جای انگشتان را تشخیص می دهند و همچنین یک بخش نیز برای قرار دادن سنسورها در نظر گرفته شده است.

این بخش می تواند فاصله بین سنسورها را تنظیم کند و برای نمونه فردی دارای انگشتان بزرگتر است و با استفاده از این قابلیت، سنسورها به سرعت انگشتان او را تشخیص می دهند و خودشان را با او وفق می دهند. در ادامه سونی گفته است که خود شخص نیز می تواند فاصله بین سنسور و انگشت را با توجه به اندازه دستش تغییر دهد و در نتیجه می توان این کار را به صورت دستی نیز انجام داد.

همان طور که قبل نیز گفتیم، این سنسورها کاملا مشابه چیزی است که در کنسول Valve Index دیده ایم و البته هدست Oculus Touch نیز دارای چنین دسته بازی است. در این حالت وقتی که انگشتان شناسایی می شوند، دسته بازی کاربر را مجاب می کند دستش را مشت کند تا کاملا جای سنسورها مشخص شوند.

قسمت جلوی دسته بازی دارای 4 دکمه مختلف است و به نظر می رسد که دسته آنالوگ نیز پنجمین دکمه باشد. همین باعث شده است که دستگاه با PS Move متفاوت باشد. در آخر باید گفت که این تنها یک پتنت است و عملی شدن یا نشدن آن بستگی به خود سونی خواهد داشت. نظر شما چیست؟

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.