World_War_Z
یحیی رحیمی

THQ Nordic استودیو سازنده بازی World War Z را خریداری کرد

یحیی رحیمی 1 اسفند 1398 بدون دیدگاه
419 بازدید

کمپانی THQ Nordic مدتی است دست به خرید شده است و استودیوهای زیادی را خریداری کرده است. به نوعی هر چند وقت یک بار خبر خرید یک استودیو جدید توسط این ناشر بزرگ منتشر می شود و حالا بار دیگر نیز شاهد خرید استودیوی دیگری هستیم. این بار سازنده بازی World War Z و همان Saber Interactive.

کمپانی مادر شرکت THQ Nordic به نام Embracer Group که حق مالکیت کامل این ناشر بزرگ را برعهده دارد، اعلام کرده است که استودیو Saber Interactive را با قیمت 150 میلیون دلار خریداری کرده است. این قرارداد یک سری بندهای اضافی دارد و در صورت عملکرد مناسب استودیو می تواند تا قیمت 375 میلیون دلار نیز بالا رود.

استودیو Saber Interactive در طول سالهای گذشته بازی های مختلفی را تولید کرده است. برای نمونه سال پیش بازی World War Z توسط Focus Home Interactive منتشر شد و توانست به یکی از موفق ترین بازی های این استودیو در چند سال اخیر تبدیل شود و حدود 3 میلیون نسخه از آن تا به حال به فروش برود. این استودیو روی پورت بازی های مختلف به کنسول Switch نیز کار کرده است و حتی در پورت بازی The Witcher 3: Wild Hunt نیز دست داشته است.

مدیرعامل THQ Nordic در مورد خرید این استودیو جدید گفته است که آن‌ها ماه هاست به دنبال خرید این استودیو هستند و با توجه به پروژه های موفق آن‌ها در چند سال اخیر و البته بازی قابل تحسین World War Z، تصمیم به خرید قطعی استودیو گرفته اند. مدتی پیش Tim Willits که مدت ها بود در id Software کار می کرد به Saber پیوست و احتما او دلیل چنین معامله ای باشد.

حدود 600 نفر در این شرکت بازی سازی کار می کنند و Embracer Group انتخابی فوق العاده برای خرید انجام داده است. باید دید استراتژی های استودیو تحت نظر ناشر و رئیسان جدید چیست. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.