intel cpu
یحیی رحیمی

نسل بعدی پردازنده‌های لپ‌تاپ اینتل عملکرد گرافیکی پردازنده نسل 10 را دو برابر می‌کند

یحیی رحیمی 18 دی 1398 بدون دیدگاه
438 بازدید

اینتل در کنفرانس CES 2020 خود از موضوعات مختلفی صحبت کرد. بخشی از صحبت ها در مورد هوش مصنوعی و اتومبیل های خودران بود. در میانه این صحبت ها اشاره به نسل بعدی پردازنده ها نیز شد. مشخص نیست که چه زمانی دستگاه های جدید با پردازنده نسل 11 وارد بازار خواهد شد اما همه چیز حاکی از نزدیک شدن به این زمان است و فعلا ماه اوت و سپتامبر در نظر گرفته شده اند.

اسم رمز پردازنده های بعدی اینتل، Tiger Lake نام دارد و باید گفت که این CPU ها مخصوص کامپیوترهای شخصی نیستند. هر چند که مدل Comet Lake قرار است ماه آینده برای PC های با قدرت بالا عرضه شود اما مدل Tiger Lake فعلا تنها در دسترس لپ تاپ ها خواهدد بود. این مدل دارای معماری جدیدی است که باعث بهبود عملکرد در بخشی های مختلفی شده است.

یکی از این بخش ها بهبود DL Boost است و این اولین پردازنده اینتل است که با کارت گرافیک های Xe یکپارچه سازی شده است. اینتل در ادامه مراسم یک لپ تاپ را نشان داده است که بازی Warframe را با کیفیت HD اجرا کرده است و مشخص نیست که 1080p Full HD بود یا رزولوشن دیگری در نظر گرفته شده بود. هر چه باشد این پردازنده قادر به اجرای این بازی با فریم ریت بالاتر از 30 فریم بر ثانیه بود.

intel cpu

اینتل مدعی است که پردازنده های Tiger Lake عملکرد گرافیکی دوبرابر بهتری نسبت به نسل پیشین پردازنده ها به عمل می آورد. این عدد ممکن است دقیق نباشد اما هر چه باشد عملکرد گرافیکی بسیار بهتری را از این پردازنده خواهیم دید. جدا از آن سرعت پردازش این CPU نیز فوق العاده بالاست و به درد افرادی که تولید محتوا می کنند نیز می خورد.

به نظر می رسد که اینتل به شدت دنبال ورود به بازار لپ تاپ های گیمینگ است برای همین است که کارت گرافیک های Xe را معرفی کرده است. هنوز مشخص نیست که کارت گرافیک های جدید اینتل چه اسمی خواهند داشت و با توجه به چیزی که دیدیم، کارت گرافیک می توانست بازی Destiny 2 را با فریم ریت خوبی اجرا کند. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.