phil-spencer
یحیی رحیمی

فیل اسپنسر: VR هدف اصلی Xbox بعدی نیست؛ کسی مشتری این فناوری نیست!

یحیی رحیمی 6 آذر 1398 بدون دیدگاه
719 بازدید

فناوری واقعیت مجازی چند سالی است که راهش را به صنعت بازی های ویدیویی باز کرده است. کمپانی های مختلفی از این فناوری استفاده کرده اند و برای نمونه سونی با عرضه PS VR خود رسما وارد بازار هدست های VR شد. البته قیمت این هدست کمی بالاست و به جای آن کمپانی هایی مانند Valve هدست های ارزان تری راهی بازار کرده اند در این میان مایکروسافت هیچ فعالیتی از خود نشان نداده است و به نظر بدنه Xbox علاقه مند به این فناوری نیست.

مایکروسافت تا به حال هیچ تلاشی برای عرضه یک هدست VR نکرده است. سرویس های فوق العاده زیادی توسط ردموندی ها معرفی شده اند و سخت افزارهای متنوعی مانند کینکت راهی بازار شده است اما چرا VR نه؟ فیل اسپنسر در جدیدترین مصاحبه خود این سوال را با دلیل و منطق خود جواب داده است.

اسپنسر که رئیس Xbox است اخیرا با Strvivor مصاحبه ای داشته است. او گفته است که دلیل اصلی برای عدم ورود به بازار VR این است که کاربران Xbox علاقه زیادی به این فناوری ندارند و به نوعی طرفداران برای محصولات دیگر برند Xbox را انتخاب می کنند. او فکر نمی کند که مردم می خواهند واقعیت مجازی نیز بخشی از برند بزرگ باشد:

من مشکلاتی با VR دارم. این فناوری منزوی است و من بازی را به عنوان یک فعالیت جمعی و تجربه گروهی می بینم. ما به آنچه مشتریانمان می خواهند پاسخ می دهیم و خب کسی از ما VR نمی خواهد. اگر تعداد انبوهی از مشتریان ما تجربه VR را بخواهند خب برنامه هایی برای آن‌ها خواهیم چید. برای ورود به این زمینه می خواهیم تعداد این افراد روی PC و دیگر پلتفرم ها به تعداد کافی باشند.

جالب است که مایکروسافت حالا در مورد VR صحبت می کند و به نظر می رسد در آینده خبرهای بیشتری دریافت خواهیم کرد اما فعلا نیاز به یک هدست واقعیت مجازی دیده نمی شود.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.