radeon amd
یحیی رحیمی

گیگابایت و MSI به دنبال بازطراحی Radeon RX 5500 XT با 8GB GDDR6 هستند

یحیی رحیمی 12 آبان 1398 بدون دیدگاه
515 بازدید

کمپانی AMD ماه پیش بود که سری Radeon RX 5500 را معرفی کرد. آن زمان هیچ خبری از مدل 5500 XT نبود و تنها نسخه های پایه با حافظه GDDR6 در ظرفیت های 8 گیگابایت و 4 گیگابایت معرفی شدند. به نظر می رسد که حالا ظرفیت 4 گیگابایتی کنار گذاشته شده است و مدل 5500 XT تنها با حافظه 8 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

با توجه به نحوه معرفی عجیب و غریب کارت گرافیک های RX 5500 توسط AMD، تقریبا هیچ چیز مشخص نیست. به نظر می رسد که سری جدید کارت گرافیک ها در هر دوی PC و لپ تاب ها به کار گرفته شوند و حتی اولین سری از این قطعات نیز این ماه در رایانه های پیش ساخته عرضه خواهند شد. برای خرید جداگانه کارت گرافیک ها نیز باید منتظر سه ماهه آخر سال میلادی بود.

اگر به صفحه محصول Radeon RX 5500 در وب سایت AMD سری بزنید، خواهید دید که بیشترین میزان حافظه 4 گیگابایت اعلام شده است. با توجه به کنفرانس خبری AMD کاملا واضح است که نسخه 8 گیگیابایتی آن نیز عرضه خواهد شد. در این میان چیزی که حائز اهمیت است این است که کمپانی گیگابایت کارت گرافیک Radeon RX 5500 XT را با حافظه 8 گیگابایتی در کمیسیون اقتصادی اوراسیا به ثبت رسانده است. به نظر می رسد که این همان چیزی است که AMD معرفی کرده است و احتمالا شاهد اورکلاک آن توسط گیگابایت هستیم.

همچنین یک سری مدارک از وجود کارت گرافیک های 5500 XT ساخته شده توسط MSI نیز وجود دارد. البته اسم دقیق آن‌ها مشخص نیست اما بازهم همان کارت گرافیک های AMD به چشم می آیند. راز بزرگی پشت این ماجرا قرار دارد. سری 5500 XT قطعا در راه هستند اما وجود نسخه 8 گیگابایتی آن در هاله ای از ابهام قرار دارد. به هر حال باید دید که در ادامه چه اتفاق خواهد افتاد.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.