یحیی رحیمی

عدم انتشار Fortnite روی Google Play ضرر 50 میلیون دلاری به گوگل خواهد زد

یحیی رحیمی 20 مرداد 1397 بدون دیدگاه
721 بازدید

Fortnite بالاخره برای اندروید منتشر شد و حالا این بازی جذاب را می‌توانید روی دستگاه‌های اندرویدی خود نیز تجربه کنید. انتشار Fortnite برای اندروید دستخوش اتفاقات عجیبی شد و توسعه‌دهندگان از انتشار آن روی فروشگاه Google Play خودداری کردند. برای دانلود بازی باید به سایت Fortnite مراجعه کنید و ازآنجا لینک دانلود مستقیم بگیرید. Epic Games واسطه‌ها را برداشته است و خود مستقیم به بازیکنان وصل شده است.

البته اگر یکی از دارندگان گوشی‌های Samsung Galaxy هستید، می‌توانید بازی را از فروشگاه مخصوص سامسونگ به نام Galaxy Store دریافت کنید. این تصمیم Epic باعث صرفه‌جویی زیادی در پول و سود به‌دست‌آمده می‌شود؛ زیرا که گوگل 30 درصد از سود به‌دست‌آمده از فروش‌های درون برنامه‌ای را برای خودش برمی‌دارد و قاعدتاً پول زیادی از این راه به دست می‌آورد؛ اما برای Fortnite این 30 درصد عدد بسیار بزرگی است.

بر اساس گزارش جدیدی که از شرکت Sensor Tower به‌دست‌آمده است، این تصمیم Epic Games باعث ضرر 50 میلیون دلاری به گوگل می‌شود. اگر Fortnite برای Google Play منتشر می‌شد، 50 میلیون دلار در 5 ماه آینده به گوگل اضافه می‌شد و این عدد برای یک سال کامل بسیار بیشتر است. Epic بسیار زیرکانه عمل کرده است و حالا سود بیشتری به جیب خواهد زد و شاید همین شروعی باشد برای اینکه دیگر توسعه‌دهندگان نیز بازی‌های خود را از Google Play جدا کنند.

با توجه به‌اندازه سود به‌دست‌آمده گوگل در سال، می‌توان گفت که چنین مبلغی برای او پول خرد حساب می‌شود اما مطمئناً گوگل از این تصمیم ناراحت است و انتظار داشت که بازی‌های محبوبی مانند Fortnite حداقل فروشگاه او را انتخاب کنند. این موضوع می‌تواند دیگر کمپانی‌ها را نیز بیدار کند و شاید آن‌ها نیز راهشان را از گوگل جدا کنند. گوگل در این مورد گفته است که کاربران گول بازی‌های ساختگی به نام Fortnite را نخورند و به‌هیچ‌وجه چنین بازی یا برنامه‌ای را از Google Play دریافت نکنند.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.