آیفون 15 پرو
بخش تبلیغات

آیفون 15 پرو با نمایشگر تمام صفحه و ساختار جدید به بازار می‌آید

بخش تبلیغات 15 مرداد 1402 بدون دیدگاه
61 بازدید

کمپانی اپل تا کمتر از دو ماه دیگر از گوشی‌‌های سری آیفون 15 رونمایی خواهد کرد؛ بنابراین، طبیعی‌است که هر روز اطلاعات و اخبار بیشتری از این گوشی‌ها به بیرون درز کند. اما این‌بار، در گزارش جدیدی که توسط بلومبرگ منتشر شده، تقریبا تمام اطلاعات مربوط به آیفون‌های نسل جدید فاش شده است.

مارک گورمن، تحلیلگر معروف بلومبرگ، در گزارش خود توضیح داده که تقریبا تمام ویژگی‌ها، مشخصات ظاهری و قیمت گوشی‌های آیفون سری 15 نهایی شده است. برخی از اطلاعاتی که مارک گورمن فاش کرده، در واقع تاییدی هستند بر گزارش‌هایی که پیش از این در منابع خبری دیگر، از جمله فوربز منتشر شده بودند.

طراحی و ساختار آیفون 15

در میان تمام اطلاعاتی که گورمن در گزارش خود به آنها اشاره کرده، یک موضوع جذاب درباره استفاده از تیتانیوم در ساخت سری آیفون 15 به چشم می‌خورد که به‌نوعی، تاییدکننده شایعاتی هستند که قبلا شنیده بودیم.

در گزارش‌های قبلی آمده بود که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس در رنگ‌بندی‌های متنوع به بازار می‌آیند و حالا که صحبت از تیتانیوم به میان آمده،‌ می‌توانیم مطمئن باشیم که فریم تیتانیومی با رنگ بدنه گوشی‌‌ها همخوانی خواهد داشت. بنابراین، فریم تیتانیومی نقره‌ای برای آیفون 15 پرو نقره‌ای استفاده خواهد شد. علاوه‌ براین، ممکن است که آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس در رنگ طلایی با فریم تیتانیومی طلایی عرضه شوند که قطعا برای بسیاری از کاربران جذاب خواهد بود.

پس از انتشار این خبر، افشاگر معروف دیگری به نام Unknownz21 جزئیات بیشتری را درباره مدل‌های پرو فاش کرد. پیش از این گفته می‌شد که آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس با فریم تیتانیومی، حداقل تا 4 ماه دیگر عرضه نمی‌شوند؛ و حالا جزئیات تکمیلی هم فاش شده است. گفته می‌شود تیتانیومی که در این گوشی‌ها به‌کار می‌رود، از نوع گرید 5 (Ti-6Al-4V) و آلومینیوم (Al 6013 T6) خواهد بود. البته نمی‌توانیم صحت این ادعا را تایید کنیم؛ با این حال، این افشاگر قصد داشته اطلاعات دقیقی را فاش کند و در این زمینه هم موفق بوده است.

نمایشگر تقریبا تمام صفحه آیفون

برگردیم به گزارش مارک گورمن که در آن از نمایشگر تقریبا تمام صفحه صحبت کرده است. این تحلیلگر مدعی است که اپل، قدم‌های خوبی در این راستا برداشته و امسال، شاهد حاشیه‌های بسیار باریک در اطراف نمایشگر گوشی‌های آیفون خواهیم بود.

آیفون 15 پرو

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به جزیره پویا یا همان Dynamic Island مجهز می‌شوند که عملکرد و کارایی آن را در آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس مشاهده کردیم. اما ویژگی جدیدی که باز هم فقط به مدل‌های پرو محدود می‌شود، حاشیه‌های اطراف نمایشگر است که نسبت به نسل قبلی، باریک‌تر خواهند شد. گوردن کلی، تحلیلگر فوربز پیش از این اعلام کرده بود که حاشیه‌های اطراف نمایشگر فقط 1.55 میلی‌متر ضخامت خواهند داشت. این میزان ضخامت را در برخی گوشی‌های دیگر هم دیده‌ایم و چندان چیز جدیدی نیست. اما مارک گورمن مدعی شده که ضخامت حاشیه‌ها، 1.5 میلی‌متر خواهد بود. البته، اختلاف 0.05 میلی‌متری چندان به چشم نمی‌آید؛ اما همین تفاوت‌های کوچک هم به طراحی بهتر کمک می‌کنند. اپل چند وقتی‌است که به‌دلیل طراحی‌های تکراری مورد انتقاد قرار گرفته و اگر می‌خواهد با مدل‌های پرچمدار گوشی سامسونگ رقابت کند، باید حتی برای همین اختلاف‌های 0.05 میلی‌متری هم اهمیت قائل شود.

اپل در ساخت آیفو‌ن‌های پرو از تکنولوژی Low-Injection Pressure Over-Molding استفاده خواهد کرد که درواقع همان فناوری است که حاشیه‌های باریک‌تر را امکان‌پذیر می‌کند. این کمپانی قبلا در طراحی اپل واچ‌ نیز از این تکنولوژی استفاده کرده بود.

قیمت آیفون 15

تکنولوژی گوشی‌های اپل آنقدر برای کاربران جذابیت دارد که فارغ از قیمت گوشی آیفون و نوآوری‌های جدید، حاضرند این گوشی‌ها را خریداری کنند. مارک گورمن در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده و گفته است که آیفون‌های نسل جدید نسبت به سری آیفون 14، کمی گران‌تر خواهند شد؛ حداقل برای مدل‌های پرو می‌توان انتظار داشت که این افزایش قیمت، برای اپل اجتناب‌ناپذیر است. همان‌طور که گفتیم، اگر در ساخت فریم این گوشی‌ها از تیتانیوم استفاده شود،‌ بدیهی‌است که قیمت آیفون در مدل‌های پرو افزایش یابد.

تراشه و دوربین جدید در آیفون 15 و 15 پلاس

مارک گورمن در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که آیفون 15 و 15 پلاس از نظر دوربین، نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت خواهند کرد. گفته می‌شود که در این گوشی‌‌ها از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده خواهد شد؛ البته نه همان سنسوری که در مدل‌های پرو قرار می‌گیرد.

آیفون 15 پرو

آپگرید مهم دیگر این گوشی‌‌ها نسبت به آیفون 14 و 14 پلاس، مربوط به بخش تراشه است. این گوشی‌ها به تراشه Apple A16 Bionic مجهز می‌شوند؛ یعنی همان تراشه‌ای که در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس قرار دارد. مدل‌های پرو آیفون 15 هم از تراشه جدید 3 نانومتری اپل برخوردار می‌شوند که سرعت و قدرت بیشتری دارد.

در نهایت بد نیست به این نکته اشاره کنیم که طراحی داخلی مدل‌های پرو شبیه به آیفون 14 خواهد بود که یعنی تعمیر کردن این گوشی‌ها (در صورت نیاز) آسان‌تر می‌شود. این یک تغییر کوچک، اما مهم محسوب می‌شود.

تاریخ رونمایی آیفون 15

کمپانی اپل معمولا طبق یک روال همیشگی، گوشی‌هایش را در ماه سپتامبر (اوایل شهریور تا اوایل مهر) رونمایی و عرضه می‌کند. اما بنا بر گزارشی که به‌تازگی توسط فوربز منتشر شده، چالش‌هایی در روند تولید سری آیفون 15 به وجود آمده که ممکن است زمان عرضه را به تعویق بیندازد. اینطور که به نظر می‌رسد، شرکت‌های LG Display و BOE پس از اینکه با مشکلاتی مواجه شدند، هنوز مجوز نهایی برای تولید نمایشگر آیفون 15 پرو مکس را دریافت نکر‌ده‌اند.

گفته می‌شود که دلیل اصلی بروز مشکلات، مربوط به نمایشگر‌هایی با حاشیه بسیار باریک است که در گوشی‌های آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس قرار می‌گیرند. علاوه‌ بر این، تامین قطعات برای دوربین جدید پریسکوپ آیفون 15 پرو مکس هم با مشکل مواجه شده و ماجرا را پیچیده‌تر کرده است. همچنین گفته می‌شود که مشکلاتی هم در رابطه با دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 15 و ایفون 15 پلاس وجود دارد.

اینطور که از شواهد پیداست، هر دو کمپانی LG Display و BOE در ایجاد بریدگی نمایشگر (جایگاه جزیره پویا) دچار چالش شده‌اند. همچنین کمپانی‌های Sony و LG Innotek نیز به‌ترتیب، در تولید دوربین 48 مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپ با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری Elec، چالش‌هایی که در زمینه دوربین ایجاد شده، احتمالا دیر یا زود برطرف می‌شوند. اما اپل برای حل مشکلات مربوط به نمایشگر دست به دامن سامسونگ شده تا کمبود پنل نمایشگر را جبران کند. گفته می‌شود که کمپانی BOE احتمالا تا سال 2024 نمی‌تواند مشکلاتش را برطرف کند. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که اپل در همان ماه سپتامبر و طبق روال همیشگی، گوشی‌های نسل جدیدش را معرفی کند؛ اما ممکن است که تاریخ عرضه رسمی آنها به تعویق بیفتد.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.