بازی GTA VI
یحیی رحیمی

آگهی استخدامی راک‌استار نشان از پیشرفت تولید GTA 6 دارد

یحیی رحیمی 24 اردیبهشت 1402 4 دیدگاه
6,948 بازدید

یک آگهی استخدامی تازه توسط شرکت راک‌استار گیمز ثبت شده است که نشان از پیشرفت تولید بازی GTA 6 دارد. این آگهی ممکن است زمان انتشار بازی را مشخص کند. خالق بازی جی تی ای در حال حاضر به دنبال کارگردان صداگذاری است. آن‌ها به فردی نیاز دارند که بتواند تیمی از صداپیشه‌ها را کنترل کند و همچنین جلسات ضبط دیالوگ و موشن کپچر را هدایت کند. اما این آگهی استخدامی چه معنی می‌تواند داشته باشد؟

یکی از سناریوها آن است که جلسات ضبط صدا و موشن کپچر به نقطه حساسی رسیده‌اند. این مرحله زمانی آغاز می‌شود که بخش اول تولید یک بازی به پایان رسیده باشد. همان‌طور که در ویدیوهای فاش‌شده GTA VI دیدیم، این بازی نه صدا داشت و نه انیمیشن مستقل و جدید. به عبارتی سازندگان در حال کار روی جهان باز بودند تا اینکه بعدها صدا و داستان روی آن اعمال شود. برای نمونه جلسات موشن کپچر Marvel’s Spider-Man 2 به اوج رسیده است و این در حالی است که چند ماهی تا انتشار بازی سونی باقی مانده است. این یعنی صداگذاری جزو مراحل پایانی است.

دومین سناریو نیز آن است که کارگردان پیشین جدا شده است و راک‌استار گیمز به دنبال فرد تازه‌ای است. این احتمال بسیار ضعیف است و به هر حال آگهی استخدامی جدید نشان می‌دهد که تولید بازی جدید سری جی تی ای پیشرفت خوبی داشته است. آگهی استخدامی بدین شرح است: «راک‌استار به دنبال یک کارگردان باتجربه با رزومه کار برای تئاتر، تلویزیون یا فیلم برای کمک به خلق بازی‌های ویدیویی پیشگامانه است. اگر شما یک کارگردان موفق در عرصه خود هستید و عاشق بازی هستید، دوست داریم نظر شما را بشنویم.»

بازی تولید GTA 6

پیشرفت تولید GTA 6

راک‌استار در ادامه افزود: «این فرد به تیم کارگردانی صداگذاری به‌عنوان بخشی از دپارتمان تولید راک‌استار می‌پیوندد. این سمت نیازمند روحیه همکاری تیمی، علاقه به داستان‌سرایی و روایت و تمایل به بهبود و یادگیری بیشتر است. این فرد باید بتواند به‌سرعت با تغییرات خو بگیرد و روحیه‌ای مثبت داشته باشد. این فرد باید بتواند با کارمندان با شخصیت‌های مختلف کار کند، بداند چه زمانی باید درخواست کمک کند و اینکه کار خود را به‌درستی بفهمد.» هر استودیو بازی‌سازی یک فرایند توسعه مخصوص به خود را دارد و نمی‌توان نظر قطعی داد.

گفتنی است ضبط صدا و موشن کپچر معمولاً در قلب فرایند تولید بازی انجام می‌شوند و به‌نوعی نزدیک به مرحله‌های پایانی. بعضی‌اوقات جلسات موشن کپچر و ضبط صدا چندین ماه یا یک سال قبل از انتشار برگزار می‌شوند و سپس نوبت به تست و کنترل تولید می‌رسد که فرایند زمان‌بری است. در حال حاضر تمامی این صحبت‌ها یک گمانه‌زنی بیش نیست و نمی‌توانید تولید GTA 6 واقعاً به چه مرحله‌ای رسیده است. البته واضح است که آگهی جدید مربوط به بازی GTA VI است و اگر این آگهی درست باشد، باید منتظر عرضه اثر در پایان 2024 یا اوایل 2025 باشیم.

پروفایل لینکداین چند توسعه‌دهنده راک‌استار گیمز از وجود چند پروژه جدید خبر داده است و ممکن است که این بازی‌ساز محبوب روی یک اثر دیگر هم کار کند.

منبع: ComicBook

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    Javad.b

    مهمان

    امیدوارم واسه کنسول نسل ۸ هم داشته باشه این بازی
    امیدوارم رو ایکس باکس وان اجرا بشه

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Benyamin در پاسخ به Javad.b

      مهمان

      برای xbox1 نیست بازیgtavi ولی برای کنسولxboxsaris هست بعد تازه برای ps4هم نیست فقط برای ps5 و Xbox seri s هست و کنسول های بالا تر

  • Avatar

    امیرحسین

    مهمان

    به نظر میاد کم کم داریم به انتشار بازی نزدیک میشیم.
    اگه یه سال صدا گذاری و یه سال هم تست و بررسی و تبلیغات صورت بگیره، دو سال دیگه بازی عرضه میشه.
    یعنی امیدوارم این طور باشه.
    اون موقع من سربازی ام!
    شاید بتونم از سربازی فیلم های بازی رو ببینم. راستی تو سربازی گوشی می زارند ببریم؟

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدی در پاسخ به امیرحسین

      مهمان

      من هنوز gta online بازی نکردم تازه میخوام ps5 یکماه دیگه بخرم gta انلاین بازی کنم این هم دارن تازه استخدام میکنن فکر کنم باید ۲ ۳ سال v انلاین بازی کنم تا gta جدیده عرضه بشه ???