Xbox One
یحیی رحیمی

پشتیبانی از رزولوشن 1440p به‌زودی به کنسول‌های Xbox One X و Xbox One S اضافه می‌شود

یحیی رحیمی 28 بهمن 1396 بدون دیدگاه
632 بازدید

مایکروسافت در سال 2016 کنسول Xbox One S را که نسخه کوچک‌تر از هم‌رده‌ای خود، Xbox One بود را عرضه کرد. کنسول دارای تغییرات ظاهری و سخت‌افزاری زیادی نسبت به نسل قبل بود و از رزولوشن 4K و بازی‌های HDR پشتیبانی می‌کرد. مایکروسافت علاوه بر آن، در کنفرانس E3 همان سال پرده از پروژه Scorpio برداشت که نتیجه آن کنسول Xbox One X بود. این کنسول دارای قابلیت اجرا بازی‌های 4K بود و قطعات سخت‌افزاری پیشرفته‌تری نسبت به نسل قبلی خود داشت.

به نظر می‌رسد که هر دو این کنسول‌ها به‌زودی از رزولوشن 1440p پشتیبانی خواهند کرد و این قابلیت به‌زودی به این کنسول‌های جذاب اضافه می‌شوند. مدیر برنامه‌های گروه Xbox، Kevin Gammil، تأیید کرده است که هر دو این کنسول‌ها به‌زودی از رزولوشن 1440p پشتیبانی خواهند کرد. به گفته او ابتدا کاربران برنامه Preview این قابلیت را به صورت آزمایشی دریافت می‌کنند و در آخر این ویژگی برای عموم در دسترس خواهد بود.

انتظار می‌رود که با انتشار این ویژگی جدید، تصاویر و ویدیوها کیفیت بالاتری داشته باشند و زنده‌تر به نظر برسند. Kevin Gammill در این مورد بیان کرده است که:

سؤال‌های زیادی پیرامون زمان اضافه کردن پشتیبانی رزولوشن 1440p وجود داشت. کاربرانی که در حلقه Early برنامه Preview هستند؛ به‌زودی این قابلیت را برای کنسول‌های Xbox One S و Xbox One X دریافت خواهند کرد.

این دو کنسول از این رزولوشن پشتیبانی نمی‌کردند و اگر از صفحه‌نمایش 1440p یا بالاتر استفاده می‌کردید؛ نمی‌توانستید از آخرین کیفیت ممکن لذت ببرید. انتشار این قابلیت برای کنسول Xbox One S کمی تعجب‌آور است زیرا که قدرت سخت‌افزاری این کنسول از Xbox One X پایین‌تر است و همچنین پیش‌تر نیز مایکروسافت تنها قول انتشار آن را برای نسخه X داده بود.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.