Avatar

آموزش تعمیر فایل‌ های فشرده و خراب ZIP و RAR با استفاده از نرم‌افزار WinRAR

امیرحسین محمدخواه 8 دی 1401 5 دیدگاه
14,789 بازدید

مسلماً تا به حال برای همه ما پیش‌آمده که بعد از دانلود یک فایل و موقع استخراج آن از حالت فشرده، با ارورهای متفاوتی روبرو شویم. اگر نمی‌دانید که چگونه باید این مشکل را برطرف کنید، پس بهتر است آموزش تعمیر فایل‌های فشرده و خراب ZIP و RAR با استفاده از نرم‌افزار WinRAR را با دقت بررسی کنید. با فراگیر شدن فضای اینترنت و سرعت پیشرفت باورنکردنی آن، همواره یکی از مباحثی که بسیار مطرح بود و همچنان نیست می‌باشد، موضوع حجم داده‌ها است. از این رو فشرده سازی جزو مهم‌ترین کارهایی است که باید هر انتشار دهنده فایلی آن را انجام دهد. امروزه نرم افزار WinRAR به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های کاربران برای انجام انواع عملیات‌های فشرده سازی تبدیل شده است. شما با این نرم‌افزار می‌توانید هر فایلی را در هر مقیاسی و بسته به نیاز خود، انواع فشرده سازی‌ها را روی آن انجام دهید. در ادامه به آموزش تعمیر فایل‌ های فشرده و خراب ZIP و RAR با استفاده از نرم‌افزار WinRAR به صورت کامل می پردازیم.

آموزش تعمیر فایل‌ های فشرده و خراب ZIP و RAR

از مشکلاتی که اکثر کاربران بخصوص کسانی که تعدادی از فایل‌های فشرده را دانلود می‌کنند، با ارورهای بسیاری در هنگام استخراج فایل‌های فشرده (Extract) روبرو شده‌اند. این مشکل می‌تواند به چند دلیل رخ دهد که در اکثر مواقع به دلیل نوسانات اینترنت کاربر است. البته باوجود نرم‌افزارهای مدیریت دانلود همچون IDM مشکل اکسترکت نشدن فایل بسیار کمتر دیده می‌شوند، اما هیچ وقت به طور کلی از بین نمی‌روند. پس شما می‌توانید از این بابت خیالتان راحت باشد که فایل دانلود شده سالم است و شما می‌توانید تنها با چند کلیک ساده فایل‌های خود را بازیابی کنید.

با این نکته باید بسیار توجه کنید که قابلیت تعمیر کردن فایل‌های فشرده به صورت اختیاری است و اگر فایلی این قابلیت را نداشته باشد، تنها راه دانلود مجدد است. برای مثال سایت پارسی گیم همواره برای تمام فایل‌ها این قابلیت را فعال کرده تا امکان خراب بودن فایل کاملاً از بین برود.

فایل های فشرده و نرم افزار WinRAR چیست؟

به دلیل حجیم شدن فایل‌ها در گذر زمان، مبحث فشرده سازی بسیار مهم‌تر از قبل شده است؛ از این رو سایت‌ها و کاربران ترجیح می‌دهند فایل‌ها را به صورت فشرده ارائه دهند یا استفاده کنند. همچنین به لطف نرم‌افزارهای جدید امروزی شما می‌توانید به غیر از فشرده سازی، قابلیت‌های بسیار دیگری هم روی فایل خود بگذارید و مهم‌ترین این قابلیت‌های قابلیت ریکاوری یا تعمیر فایل‌ها است. نرم‌افزار WinRAR به عنوان محبوب‌ترین و کارآمدترین نرم‌افزار فشرده می‌تواند به شما کمک شایانی در این زمینه کند. همچنین شما اگر فایل‌های دارای ریکاوری RAR شده را دانلود کنید و موقع اکسترک به شما ارور بدهد، می‌توانید با تعمیر آن که ویژگی مهم WinRAR است، فایل سالم را به‌دست آورید.

رفع ارور Diagnostic messages و CRC failed 

رفع ارور Diagnostic messages و CRC failed 

بارها شده که با چنین ارورهایی روبرو شدید و در متن آن ممکن است Corrupt Files or Worng Password و ارور Checksum در Winrar باشد. اول باید دقت باشید که اگر فایل شما پسورد دارد، حتماً حتماً آن را تایپ کنید و از کپی کردن پسورد و وارد کردن آن به صورت اتوماتیک خودداری کنید و حتماً خودتان پسورد را تایپ کنید. یادتان باشد که حروف بزرگ و کوچک بسیار مهم هستند.

تعمیر فایل‌ های فشرده و خراب ZIP و RAR

برای رفع خطای the archive is either in unknown format or damaged یا ارورهای بالا، اول از همه بهتر است آخرین نسخه از نرم‌افزار WinRAR را دانلود کنید. حالا فایل فشرده مدنظر را باز کنید و از قسمت ابزارها (Tools) گزینه Repair Archive را بزنید. می‌توانید این کار را با زدن کلید ترکیبی Alt+R نیز انجام دهید. بعد این کار یک صفحه مبنی بر مسیر ذخیره سازی فایل تعمیر شده و همچنین RAR یا ZIP بودن فایل برای شما نمایش داده می‌شود؛ اگر فایل شما فرمت RAR است گزینه Treat the corrupt Archive as RAR و اگر فرمت فایل شما ZIP است، گزینه Treat the corrupt Archive as ZIP را انتخاب کنید. حالا صفحه بررسی فایل فشرده باز می‌شود و در صورت مغایرت داشتن اطلاعات با اطلاعات اصلی، وین رر آن را شناسایی کرده و شروع به تعمیر کردن آن‌ها می‌کند.

زمان تعمیر کردن بسته به حجم و سخت افزار شما متغیر است. بعد از اتمام عملیات تعمیر شدن فایل‌ها، شما عبارت Done را در تصویر می‌بینید و می‌توانید در آنجا گزینه Close را انتخاب کنید. در مسیری که در ابتدا انتخاب کردید، یک فایل با همان نام تشکیل شده که اول آن fixed اضافه شده است. این فایل تعمیر شده شما است و بدون هیچ مشکلی می‌تواند Extract شوند. این آموزش برای اکسترکت فایل‌های چند پارتی نیز هم جوابگو است، فقط لازم به ذکر است اگر فایل‌های شما دارای پارت بندی است و تعدادی از آن‌ها خراب هستند، باید بعد انجام این عملیات، عبارت fixed فایل‌های تعمیر شده را بردارید تا اسم فایل فشرده شما شبیه همان اسمی باشد که از اول دانلود کرده‌اید، در غیر این صورت به مشکل برخواهید خورد. با انجام دستورات بالا، مشکل باز نشدن فایل rar را به حداقل برسانید.

دقت داشته باشید که همیشه یا در اکثر مواقع این ارورها به خاطر نوسانات اینترنت یا سیستم‌های ما هنگام اضافه کردن فایل به فضای هارد می‌باشد. از این رو اگر فایل شما قابلیت تعمیر (Repair) داشته باشد، می‌توانید بدون نگرانی آن‌ها را از حالت فشرده استخراج کنید. اگر مشکل خاص دیگری در هنگام کار با این نرم‌افزار داشتید در محتوای آموزش تعمیر فایل‌های فشرده RAR با نرم‌افزار WinRAR برای شما نبود، می‌توانید از قسمت کامنت ها اعلام کنید تا پاسخگوی شما باشیم.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا می‌توان فایل‌های فشرده مخدوش کامپیوتری را تعمیر کرد؟

بله. نرم افزار WinRAR با استفاده از ابزارهای مخصوصی که دارد به سادگی می‌تواند فایل‌های مخدوش را تعمیر کرده و آن‌ها را به حالت اول برگرداند و مغایرت‌هایش را برطرف کند.

۱
مشکلات رایج مربوط به فایل‌های فشرده چیست؟

فایل‌های فشرده به دلیل ماهیتی که دارند ممکن است دچار خطا در دیتا شده و یا مخدوش شوند. همچنین امکان عدم همخوانی فرمت آن‌ها و صدمه دیدن حین فرایند فشرده‌سازی وجود دارد.

۲
فایل فشرده چیست؟

فایل‌هایی در قابل rar یا zip که توسط برنامه‌های مخصوصی فشرده‌سازی می‌شوند تا از حجم آن‌ها کاسته شود. استفاده از فایل‌های فشرده می‌تواند انتقال آن‌ها را به دلیل حجم کمتر ساده‌تر کند.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Avatar

    احسان

    مهمان

    سلام من قبلا فایل هارو دانلود کرده بودم و نصب هم کرده بودم الان ویندوز عوض کردم مجدد می خوام نصب کنم اما بعد از اکسترکت فایل ها ارور فایل خراب شده رو میده {corrupted} علت چیه چکار باید بکنم فایل 96 گیگ رو دانلود دارم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    SPD

    مهمان

    سلام
    برا من تا مرحله نصب میاره و یکم توضیحات درباره نصب میده ولی دکمه installغیرفعاله
    علتش چیه؟!

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ممد

    مهمان

    اگر فایل باز نشد چی کنم
    اصلا باز نمیشه که tools برم

    پاسخ دهید
    • Avatar

      محمد در پاسخ به ممد

      مهمان

      من فایلای dodi بازی forza horizon 5 رو دانلود کردم موقع اکسترکت فایل ۱۴ و ۲۱ و چنتا فایل دیگه برام ارور the archive is either in unknown format or damaged میاد با نرم افزار 7 zip هم امتحان کردم بازم این ارور رو میده نمیدونم چجوری تعمیرش کنم بی زحمت راهنمایی کنین نرم افزار rar هم آپدیته

    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به محمد

      پشتیبانی

      سلام دوست عزیز به لینک زیر مراجعه کنید
      https://par30games.net/192085/how-to-repair-rar-files-with-winrar/