پارسی گیم

چرا باید از هاست لینوکس استفاده کنیم؟

پارسی گیم 17 مهر 1401 بدون دیدگاه
170 بازدید

اگر شما نیز برای وب سایت خود به دنبال سرویس میزبانی بوده باشید، قطعا نام هاست‌های مختلفی را در این زمینه شنیده‌اید. هاست لینوکس یکی از هاست‌های رایج و پراستفاده برای میزبانی از وب سایت‌های مختلف است. اما هاست لینوکس دقیقا چیست و چرا باید برای وب سایت خود از این نوع هاست استفاده کنیم؟

هاست لینوکس

هاست لینوکس چیست؟

سرور لینوکسی به سروری گفته می‌شود که بر روی آن سیستم عامل لینوکس نصب شده باشد. تمام هاست‌هایی که بر روی این سرور قرار دارند نیز هاست لینوکس نامیده می‌شوند. لینوکس به عنوان یک سیستم عامل متن باز ارائه شده تا توسعه دهندگان بتوانند هرگونه تغییرات موردنظر خود را بر روی آن اعمال کنند. همین موضوع باعث محبوبیت بسیار زیاد این سیستم عامل شده است.

در این نوع هاست شما نیازی به داشتن اطلاعات درباره سیستم لینوکس ندارید، زیرا از طریق نرم افزارهای کنترلی مدیریت هاست خود را بر عهده دارید. این مدیریت کاملا به صورت گرافیکی صورت می‌گیرد و به دانش کد نویسی احتیاجی ندارد. کنترل پنل‌های معروفی که در هاست لینوکسی استفاده می‌شوند شامل پلسک، سی پنل، دایرکت ادمین و … هستند.

مزایای هاست لینوکس

هاست لینوکس دارای مزایای زیادی است که بسیاری از افراد آن را برای میزبانی خود انتخاب می‌کنند. مهم‌ترین مزایای این هاست در ادامه ذکر شده‌اند.

کنترل پنل قوی

هاست لینوکس دارای کنترل پنل‌های مدیریتی بسیار قوی است و امکانات عالی به شما ارائه می‌دهد. با کمک این امکانات می‌توانید از تمام منابع در دسترس بهترین استفاده را داشته باشید. یادگیری این پنل‌ها بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید با ان‌ها کار کنید. کنترل پنل هاست لینوکس از کنترل پنل‌های هاست ویندوز قوی‌تر هستند.

هاست لینوکس

سرعت اجرا

این سیستم عامل منبع باز است و به دلیل حفظ کپی رایت بسیار سبک بوده و کدهای مخفی زیاد ندارد. به همین دلیل پردازه‌های این سیستم عامل با سرعت بسیار بالایی اجرا می‌شوند. زمانی که هسته‌های سیستم عامل سبک‌تر باشند، آن سیستم عامل سرعت اجرای بسیار بالاتری دارد و این موضوع تأثیر زیادی در نحوه کار سرور دارد. سیستم عامل از فضا و منابع کمتری برای اجرا استفاده می‌کند و منابع بیشتری برای کاررد سایت در دسترس می‌مانند. به این صورت می‌توان سرعت بسیار بالایی را تجربه کرد.

امنیت بالا

باز هم منبع باز بودن و ویژگی‌های مثبت دیگری که به همراه دارد. این موضوع باعث افزایش امنیت آن می‌شود. این سیتم عامل منبع باز است و در صورت بروز مشکل یا پیدا شدن باگ به راحتی پیدا شده و قابل برطرف شدن است. لینوکس را می‌توان مترادف امنیت در نظر گرفت. این سیستم عامل به وجود حملات فراوان هر روز در حال رشد است و سرورهای لینوکسی از امنیت تضمین شده‌ای برخوردار هستند. برخی از موارد فعال یا غیر فعال شده در هاست می‌توانند بر روی امنیت آن تأثیر داشته باشند. پس هنگام خرید و استفاده حتما به تمام جزئیات آن توجه داشته باشید.

نصب آسان

لینوکس به سادگی نصب می‌شود و شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن سایت خود را راه اندازی کنید. کنترل پنل‌های بسیار عالی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را نصب کرده و به هیچ فعالیت اضافه‌ای برای نصب برنامه یا راه اندازی سایت نیاز ندارید.

بازدهی مناسب برای برنامه‌های MYSQL و PHP

هاست‌های لینوکس را می‌توان بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای سایت‌ها و برنامه‌هایی که با PHP و MYSQL نوشته شده‌اند معرفی کرد. از آنجایی که موارد پایه آن‌ها با یکدیگر یکسان است، کاملا سازگار و هماهنگ با هم هستند.

علاوه بر موارد گفته شده این سیستم عامل کاملا بهینه است، به همین دلیل هاست‌های لینوکس کارایی و عملکرد بالایی دارند. همچنین به راحتی می‌توانید سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و … را بر روی این هاست راه اندازی کنید.

با توجه به مزایای گفته شده تمام وب سایت‌هایی که با PHP طراحی شده، سایت‌هایی که به کمک سیستم‌های مدیریت محتوا ساخته شده‌اند و افرادی که از زبان HTML استفاده می‌کنند، می‌توانند از این هاست استفاده کنند.

توزیع لینوکس و انواع آن چیست؟

همان‌ور که گفته شد لینوکس سیستم عامل متن بازی است که توسعه دهندگان می‌توانند تغییرات خاصی را در آن انجام دهند. توزیع لینوکس به سیستم عاملی گفته می‌‌شود که بر اساس هسته لینوکس ساخته شده است. لینوکس‌ دارای توزیع‌های بسیار متنوعی در سراسر دنیا است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

برخی از توزیع‌ها مانند Ubuntu LTS و RedHat به صورتی طراحی و ساخته شده‌اند که تا چندین سال با به روز رسانی‌های امنیتی پشتیبانی می‌شوند. در ابتدا سه شرکت RedHat، Debian و Slackware بسیته‌های بسیار منسجمی از لینوکس ارائه دادند. پس از آن تمام توزیع‌های ارائه شده در این سه دسته قرار می‌گیرند. برخی از توزیع‌های کاربردی و شناخته شده لینوکس شامل ArchLinux، فدورا، مینت، Manjaro، openSUSE و Ubuntu هستند که اوبونتو شناخته شده‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.

هاست لینوکس

خرید هاست لینوکس از ایران هاست

برای خرید هاست لینوکس می تواند با مجموعه متخصص ایران هاست همکاری کنید. هاست لینوکسی یکی از محصولات بسیار باکیفیت است که توسط این مجموعه ارائه می‌شود. زیر ساخت این نوع هاست بر پایه رایانش ابری است که سرعت، امنیت و دسترسی بهتری را فراهم می‌کند. در این نوع هاست کنترل پنل سی پنل قرار داده شده که کار با آن بسیار ساده است. همچنین از به روز ترین نرم افزارهای امنیتی دنیا برای افزایش امنیت اطلاعات شما استفاده می‌شود.

  • ایران هاست تنها مجموعه‌ای در ایران است که خدمات میزبانی خود را با ساتفاده از زیر ساخت‌های رایانش ابری ارائه می‌دهد.
  • از تکنولوژی فیبر نوری برای انتقال داده‌ها در سرعت بالا استفاده می‌کند.
  • سخت افزارهای مورد استفاده توسط آن‌ها بسیار با کیفیت هستند.
  • از نرم افزارها و لایسنس‌های به روز و معتبر استفاده می‌شود.
  • از سایت شما در مقابل انواع مختلف حملات و بدافزارها محافظت می‌شود.
  • به صورت شبانه روز مانیتورینگ سایت شما انجام می‌شود.
  • فایروال‌های نرم افزاری و سخت افزاری برای امینت بیشتر استفاده می‌شود.
  • از هاردهای SSD برای افزایش سرعت استفاده می‌شود.

سخن پایانی

قطعا انتخاب هاست مناسب می‌تواند یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای راه اندازی یک سایت باشد. انتخاب میان گزینه‌های مختلف گاهی سخت شده و افراد نمی‌توانند هاست مناسب خود را انتخاب کنند. هاست لینوکس از بهترین، امن‌ترین و پرسرعت‌ترین هاست‌های موجود است که از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کند. ایران هاست به عنوان مجموعه‌ای معتبر در کنار شما خواهد بود تا بهترین هاست لینوکس را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.