راهنمای خرید صندلی گیمینگ
حسام شالیکاریان

راهنمای خرید صندلی گیمینگ با بودجه 10 میلیون تومان – تابستان 1401

حسام شالیکاریان 15 تیر 1401 1 دیدگاه
2,162 بازدید

پشت میز نشینی که در دهه های گذشته فقط شامل کارمندان ادارات بوده، اکنون به یک رویه متداول برای گیمرها و کاربران حرفه ای کامپیوتر تبدیل شده و جای تعجب ندارد اگر یک نوجوان یا جوان امروزی، ساعت های بسیار طولانی پای کامپیوتر، لپ تاپ و کنسول بازی خود بنشیند. مهم ترین مشکل پشت میز نشینی برای گیمرها، ارگونومی نامناسب صندلی های اداری مرسوم است که خستگی بیشتر و متمرکز روی برخی از عضلات مانند عضلات شانه، مهره های کمر و عضلات پا را به وجود می آورد. در این مطلب قصد داریم تا راهنمای خرید صندلی گیمینگ با بودجه 10 میلیون تومان را برای معرفی 5 محصول ارزشمند ارائه دهیم.

صندلی های اداری که نمونه های استاندارد و حرفه ای آنها با قیمت بسیار بالایی در بازار عرضه می شوند، به هیچ وجه برای گیمرها و کاربران حرفه ای کامپیوتر مناسب نبوده و شرکت های فعال در زمینه تجهیزات مخصوص بازی به تولید صندلی گیمینگ روی آورده اند. تصور بسیاری از کاربران نسبت به صندلی های مخصوص بازی، ابعاد بسیار بزرگ و قیمت بسیار گران است، اما در حقیقت با توجه به امکانات، ارگونومی، ابعاد و قیمت در مقایسه با صندلی های اداری دارای ارزش خرید بیشتری هستند. صندلی های اداری ممکن است راحتی بیشتری را برای لم دادن و استراحت کردن ارائه دهند، اما به هیچ وجه برای نوع نشستن گیمرها مناسب نبوده و پس از مدت کوتاهی می توانید آثار خستگی را در نقاط مختلف بدنتان مشاهده کنید.

با مقالات راهنمای خرید سخت افزار و راهنمای خرید سیستم گیمینگ همراه پارسی گیم باشید.

راهنمای خرید صندلی گیمینگ با بودجه 10 میلیون تومان

در راهنمای خرید صندلی گیمینگ با بودجه 10 میلیون تومان، پنج مدل صندلی از برند های خوشنام Cougar آلمان، DXRACER آمریکا و RAZER آمریکا و سنگاپور (چند ملیتی) را برای شما انتخاب کردیم.

مدلقیمت
Cougar Outrider Orange5,900,000
Cougar Armor One X6,500,000
Cougar Explore S Orange7,900,000
DXRACER OH/D6000/RN Prince Series9,000,000
RAZER ISKUR X9,900,000

صندلی گیمینگ Cougar Outrider

صندلی گیمینگ Cougar Outrider Orange : قیمت حدود 5 میلیون و 900 هزار تومان

یکی از ارزان ترین انواع صندلی گیمینگ با قیمت کمتر از 6 میلیون تومان در بازار که توسط برند کوگار تولید شده و با وجود قیمت پایین تر از رقبا، امکانات قابل توجهی را ارائه می دهد. رنگ بندی محصول الهام گرفته از الگوی رنگ برند کوگار و شامل رنگ های نارنجی و مشکی است که ظاهری جذاب به Outrider Orange بخشیده است. دو بالشتک برای پر کردن فضای گودی کمر و استراحت گاه گردن به رنگ مشکی که روی هر دوی آنها لوگوی نارنجی Cougar نقش بسته، به کار رفته است. این دو بخش با استفاده از نوار تمام کش از پشت صندلی به وسیله گیره های پلاستیکی قابل جدا سازی، متصل شده اند. روکش تمام نقاط صندلی از چرم مصنوعی بوده و در بخش تکیه گاه کمر، طرح های منظمی به همراه دوخت با نخ نارنجی رنگ مشاهده می شود که کیفیت بسیار خوبی دارند.

این سبک از طراحی تداعی گر نشستن روی صندلی خودروهای اسپرت را می دهد و ترکیب رنگ نارنجی و مشکی می تواند یادآور خودروهای شرکت ایتالیایی لامبورگینی باشد. دور تا دور بدنه صندلی در بخش تکیه گاه توسط لایه های نارنجی رنگ پوشانده شده که از قسمت بالا به صورت لایه نازک به لایه های بزرگتر در بخش نشیمن گاه امتداد می یابد. ابعاد کلی صندلی گیمینگ Cougar Outrider Orange برابر با  1240×670×570 میلی‌متر بوده و وزن آن به صورت دقیق برابر با 23.1 کیلوگرم توسط شرکت سازنده اعلام شده است. حداکثر وزن قابل تحمل توسط این محصول 120 کیلوگرم بوده و در صورتی که وزن شما بیشتر از این مقدار است، احتمال آسیب رسیدن به بخش های مختلف صندلی و نقص در عملکرد تنظیم ارتفاع یا چرخش رخ خواهد داد. دسته پلاستیکی صندلی در چهار جهت مختلف قابلیت چرخش دارد و امکان تنظیم ارتفاع برای آن تعبیه شده است. تکیه گاه صندلی نیز قادر به تغییر زاویه تا 180 درجه بوده تا در زمان استراحت بتوانید خستگی خود را از تن دور کنید. در انتها به پایه 5 شاخه آلومینیومی می رسید که تمام وزن شما و صندلی روی این بخش قرار می گیرد.

  1. طراحی زیبا با ترکیب رنگ نارنجی و مشکی
  2. کیفیت ساخت مناسب
  3. ابعاد 1240×670×570 میلی‌متر
  4. وزن 23.1 کیلوگرم
  5. تنظیم ارتفاع و تغییر زاویه تکیه گاه به میزان 180 درجه
  6. تغییر جهت دسته های صندلی در 4 جهت
  7. مجهز به بالشتک گودی کمر و نگهدارنده گردن
  8. پایه 5 شاخه آلومینیومی با تحمل وزن تا 120 کیلوگرم
  9. ارزش خرید بسیار بالا در مقایسه با صندلی های مدیریتی و اداری

صندلی گیمینگ Cougar Armor One X

صندلی گیمینگ Cougar Armor One X : قیمت حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان

دومین نماینده از برند کوگار به نام Armor One X همانطور که از نامش پیداست، ساختاری نظامی دارد و رنگ سبز تیره روی بدنه محصول نیز این موضوع را تایید می کند. ساختار کلی نشیمن گاه و تکیه گاه صندلی تغییرات زیادی نسبت به Outrider داشته و سبک طراحی آن شباهت زیادی با صندلی خودرو های مسابقه ای دارد. ارتفاع بخش نشیمن گاه کاهش یافته و به جای بافت پر حجم، یک بافت کم ارتفاع، اما دارای عمق بیشتر را مشاهده می کنید. طرح بافته شده روی چرم صندلی در بخش تکیه گاه کمر و گردن و همچنین روی نشمین گاه به چشم می خورد و حفره های مابین تکیه گاه کمر و گردن نیز برای عبور جریان هوا و بند کشی نگهدارنده بالشتک گودی کمر و پشتیبان گردن با قاب دور فلزی پوشانده شده اند. نواحی کناری بدنه چرم توسط روکش فیبر کربن پوشش داده شده که در کنار رنگ سبز چرم به کار رفته در این محصول گیمینگ، ظاهری بسیار جذابی را به وجود آورده است.

با نگاهی کوتاه به صندلی گیمینگ کوگار مدل Armor One X به خوبی می توانید توجه به جزئیات را درک کرده و از کیفیت ساخت بالای آن لذت ببرید. ابعاد کلی صندلی برابر با 550×1340×570 میلی‌ متر بوده و وزن آن نیز 21 کیلوگرم اعلام شده است. پایه 5 شاخه آلومینیومی قابلیت تحمل 120 کیلوگرم وزن را دارند و می توانید زاویه تکیه گاه را به میزان 180 درجه تغییر دهید. به این ترتیب امکان لم دادن روی صندلی برای افرادی که وزن حدود 100 کیلوگرم یا کمتر را دارند، وجود دارد. هر چند این محصول می تواند وزن 120 کیلوگرم را تحمل کند، اما استفاده طولانی مدت از زاویه 180 درجه و حتی کمتر با وزن بیشتر می تواند خطر آفرین شود. دسته صندلی در دو جهت قابلیت چرخش دارد و تنظیم ارتفاع نیز از طریق جک مکانیکی زیر نشیمن گاه امکان پذیر است.

  1. طراحی زیبا با ترکیب رنگ سبز و طرح فیبر کربن
  2. کیفیت ساخت بسیار خوب
  3. ابعاد 550×1340×570 میلی‌ متر
  4. وزن 21 کیلوگرم
  5. تنظیم ارتفاع و تغییر زاویه تکیه گاه به میزان 180 درجه
  6. تغییر جهت دسته های صندلی در 2 جهت
  7. مجهز به بالشتک گودی کمر و نگهدارنده گردن
  8. پایه 5 شاخه آلومینیومی با تحمل وزن تا 120 کیلوگرم
  9. ارزش خرید بسیار بالا در مقایسه با صندلی های مدیریتی و اداری

صندلی گیمینگ Cougar Explore S Orange

صندلی گیمینگ Cougar Explore S Orange : قیمت حدود 7 میلیون و 900 هزار تومان

محصولات برند کوگار با توجه به قیمت بسیار مناسب خود، حضور پر رنگی در راهنمای خرید صندلی گیمینگ با بودجه 10 میلیون تومان دارند و Explore S Orange سومین نماینده این برند در محدوده قیمت مورد نظر به شمار می رود. این محصول یک گزینه بسیار زیبا و با کیفیت است که چشم هر کاربری را به خود خیره می کند. طراحی ظاهری به شدت زیبا با ترکیب رنگ نارنجی و مشکی که رنگ های اصلی برند کوگار هستند، در کنار طرح بافته شده بدنه و بالشتک های مخصوص گودی کمر و نگهدارنده گردن به ایجاد نمایی جذاب منجر شده اند. ساختار تکیه گاه صندلی بسیار متفاوت از دو محصول دیگر کوگار در راهنمای خرید بوده و از این لحاظ با طراحی حرفه ای تری مواجه هستیم. فضای نشیمن و ارتفاع تکیه گاه بیشتر برای افراد قد بلند و دارای وزن بیشتر مناسب بوده و ارگونومی بهتری برای آنها فراهم می سازد. ابعاد کلی صندلی گیمینگ Cougar Explore S Orange برابر با 1310×655×570 میلی‌متر بوده و وزن آن نیز 22.5 کیلوگرم توسط شرکت سازنده اعلام شده است. شاسی و پایه 5 شاخه آلومینیومی همانند دو گزینه دیگر از برند کوگار، قابلیت تحمل وزن به میزان 120 کیلوگرم را دارند.

بخش تکیه گاه که از تکه های بافته شده برجسته تشکیل شده به همراه پشت گردنی پهن تر، تمام اجزای بدن کاربر را به خوبی درون خود جای داده و حس بسیار خوبی را در شرایط استفاده طولانی مدت به وجود می آورد. این نوع از طراحی تکیه گاه سبب شده تا زاویه این بخش فقط به میزان 155 درجه تغییر کند که 25 درجه کمتر از دو گزینه دیگر است. دسته صندلی در چهار جهت قابلیت جابجایی دارد تا بهترین حالت قرار گیری دست روی صندلی را تجربه کنید. جنس بدنه مانند دو نماینده دیگر از برند کوگار از چرم مصنوعی بوده و با توجه به بخش های بافته شده برجسته، هنگام نشستن طولانی مدت با مشکل تعریق و ایجاد حرارت روی بخش های مختلف بدن از جمله کمر تا ران و بخش پشتی بدن مواجه نمی شوید. خطوط نارنجی رنگ دور نشیمن گاه تا بخش پشتی بدنه ادامه می یابد و از نمای عقب نیز جلوه زیبایی را مشاهده خواهید کرد. با توجه به شباهت سبک طراحی صندلی های گیمینگ کوگار به صندلی اتومبیل های مسابقه ای، وظیفه اصلی این نوع از محصولات نگه داشتن کاربران روی یک زاویه و شرایط استاندارد در مدت زمان طولانی است که از این حیث باید نمره قبولی را به کوگار Explore S Orange اعطا کرد.

  1. طراحی زیبا با ترکیب رنگ نارنجی و مشکی
  2. کیفیت ساخت بسیار خوب
  3. ابعاد 1310×655×570 میلی‌متر
  4. وزن 22.5 کیلوگرم
  5. تنظیم ارتفاع و تغییر زاویه تکیه گاه به میزان 155 درجه
  6. تغییر جهت دسته های صندلی در 4 جهت
  7. مجهز به بالشتک گودی کمر و نگهدارنده گردن
  8. پایه 5 شاخه آلومینیومی با تحمل وزن تا 120 کیلوگرم
  9. ارگونومی مناسب برای کاربران قد بلند و دارای وزن بیشتر از 100 کیلوگرم
  10. حفظ شرایط نشستن استاندارد کاربران در مدت زمان طولانی به دلیل ساختار طراحی
  11. ارزش خرید بسیار بالا در مقایسه با صندلی های مدیریتی و اداری

راهنمای خرید صندلی گیمینگ DXRACER OHD6000RN

صندلی گیمینگ DXRACER Prince Series OH/D6000 : قیمت حدود 9 میلیون تومان

برند خوشنام DXRACER که از سال ها قبل با ورود صندلی های گیمینگ خود به بازار داخلی معرفی شد، همچنان حضور خود در ایران را ادامه داده و محصولات متنوعی در سبد کالای این مجموعه مشاهده می شود. مجموعه Prince Series کمپانی دی ایکس ریسر شامل صندلی های به نسبت ارزان قیمت این برند می شود که البته تفاوت قیمت بالاتری نسبت به محصولات کوگار دارد. صندلی OH/D6000/RN جزو ارزان ترین صندلی های گیمینگ دی ایکس ریسر به شمار می رود که با وجود ظاهر زیبا و کیفیت ساخت بالای خود، محدودیت هایی در مقایسه با سه نماینده کوگار دارد. ساختار کلی طراحی صندلی شباهت هایی به کوگار Outrider Orange به دلیل نشیمن گاه مرتفع و فرم ظاهری بدنه دارد، اما ترکیب رنگ در نماینده DXRACER مشکی و قرمز با نوشته های سفید رنگ می شود.

صندلی گیمینگ OH/D6000/RN قابلیت پشتیبانی از کاربران با قد 175سانتی متر و وزن حدود 75 تا 80 کیلوگرم را دارد و به این ترتیب بیشتر برای گیمرهایی با قد متوسط رو به بالا و وزن متوسط کاربرد دارد. با وجود اهرم چند وجهی زیر نشیمن گاه که اجازه تنظیم نشیمن گاه، دسته ها و پشتی و جلو یا عقب بردن تکیه گاه را می دهد، قابلیت تنظیم ارتفاع برای آن وجود ندارد. بخش تکیه گاه صندلی دی ایکس ریسر D6000 از سری پرینس یا شاهزاده قابلیت خوابیدن در زوایای 90 تا 135 درجه را دارد که به این ترتیب امکان لم دادن یا خوابیدن به صورت آزادانه مانند دو محصول کوگار از جمله Outrider Orange و Armor One X وجود ندارد. هر چند نباید از یک صندلی مخصوص بازی انتظار مبل راحتی منزل را داشت، اما عدم وجود قابلیت تنظیم ارتفاع، چرخش دسته ها به یک جهت و زاویه خوابیدن تکیه گاه در زاویه محدود 135 درجه برای محصولی با این قیمت اندکی عجیب است.

جنس روکش بدنه از چرم طبیعی بوده و رنگ بندی آن نیز همانطور که اشاره شد، از دو رنگ مشکی و قرمز تشکیل شده و نوشته لوگوی DXRACER به رنگ سفید درج شده است. دو بخش پشتیبان گودی کمر و نگهدارنده گردن توسط بند کشی از پشت تکیه گاه به صورت گیره ای به بدنه متصل شده اند و امکان جداسازی آسان آنها وجود دارد. پایه 5 شاخه آلومینیومی به همراه ترمز پا (خطوط روی شاخه ها برای جلوگیری از سُر خوردن پا) به چرخ های دارای مکانیک نرم و روان مجهز شده تا جابجایی کاربران روی سطوح صاف و هموار به سادگی صورت پذیرد.

  1. طراحی زیبا با ترکیب رنگ قرمز و مشکی
  2. کیفیت ساخت مناسب
  3. وزن 20.97 کیلوگرم
  4. تنظیم ارتفاع و تغییر زاویه تکیه گاه به میزان 90 تا 135 درجه
  5. تغییر جهت دسته های صندلی در 1 جهت
  6. مجهز به بالشتک گودی کمر و نگهدارنده گردن
  7. پایه 5 شاخه آلومینیومی با تحمل وزن تا 80 کیلوگرم
  8. ارگونومی مناسب برای کاربران دارای قد و وزن متوسط
  9. قیمت بالا در مقایسه با امکانات و کیفیت محصولات کوگار

صندلی گیمینگ RAZER ISKUR X

صندلی گیمینگ RAZER ISKUR X : قیمت حدود 9 میلیون و 900 هزار تومان

وجود صندلی گیمینگ از برند RAZER با قیمت کمتر از 10 میلیون تومان بسیار تعجب آور است، اما صندلی ISKUR X با تم سبز و مشکی معروف این کمپانی، معادلات را برهم زده است. محصول جذاب و خوش ساخت ریزر در مقایسه با نمایندگان کوگار و دی ایکس ریسر دارای زرق و برق آن چنانی نبوده و همه چیز در نهایت سادگی طراحی شده است. تم اصلی بدنه چرم مصنوعی به رنگ مشکی بوده و فقط بخش های بافته شده به رنگ سبز هستند. سبک طراحی نشیمن گاه و تکیه گاه صندلی ریزر به گونه ایست که کاربر را به خوبی درون خود حفظ کرده و به نوعی تکان خوردن غیر ارادی را کنترل می کند. در این محصول اثری از بالشتک گودی کمر و نگه دارنده گردن نیست و سطح یکنواخت بدنه را مشاهده می کنیم.

حداکثر وزن قابل تحمل توسط شاسی و پایه 5 شاخه آلومینیومی، به صورت دقیق برابر با 136 کیلوگرم بوده و کاربرانی با قد 190 سانتی متر نیز قادر به استفاده از RAZER ISKUR X خواهند بود. دسته صندلی در دو جهت قابلیت تغییر داشته و بخش پشتی نیز در زاویه 139 درجه امکان تنظیم دارد. صندلی ریزر شباهت چندانی به چهار محصول معرفی شده در راهنمای خرید صندلی گیمینگ با بودجه 10 میلیون تومان ندارد و امکانات جانبی زیادی نیز در اختیار شما قرار نمی دهد، با این حال نمی توان از کیفیت ساخت و نام برند RAZER به سادگی عبور کرد. ریزر ایسکور ایکس در نگاه اول نمی تواند کاربران را به صورت کامل جذب کند، اما پس از مدتی کار کردن با آن و دقت به جزئیات، نظرتان تغییر کرده و شیفته آن خواهید شد.

  1. طراحی متفاوت با ترکیب رنگ سبز و مشکی
  2. کیفیت ساخت بسیار خوب
  3. تنظیم ارتفاع و تغییر زاویه تکیه گاه به میزان 139 درجه
  4. تغییر جهت دسته های صندلی در 2 جهت
  5. فاقد بالشتک گودی کمر و نگهدارنده گردن
  6. پایه 5 شاخه آلومینیومی با تحمل وزن تا 136 کیلوگرم
  7. ارگونومی مناسب برای کاربران دارای قد و وزن بالا
  8. قیمت بالا و امکانات جانبی کمتر در مقایسه با محصولات کوگار

با توجه به مشخصات فنی، کیفیت ساخت، طراحی و ارگونومی که از مهم ترین پارامترهای خرید صندلی گیمینگ به شمار می روند، صندلی های کوگار جایگاه بهتری در محدوده قیمت 10 میلیون تومان به دست می آورند و پس از آن باید به دو گزینه دیگر از DXRACER و RAZER فکر کرد. برخی از قابلیت ها و ویژگی های پایه صندلی های گیمینگ کوگار در مدل دی ایکس ریسر و همچنین ریزر وجود ندارد و به همین دلیل کاربرانی که امکانات زیاد و قابلیت های جانبی مد نظر آنهاست، نمی توانند به خواسته های خود دست پیدا کنند. به این ترتیب با پرداخت مبلغ کمتر می توانید صندلی های COUGAR را با امکانات بیشتر و کیفیت ساخت قابل توجه خریداری کنید. انتخاب شما از میان محصولات معرفی شده، کدام گزینه است؟ دلیل خود را از انتخاب گزینه مورد نظر بیان کنید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

چه تفاوتی میان صندلی های اداری و گیمینگ وجود دارد؟

صندلی های اداری به طور معمول ارگونومی بالایی برای نشستن طولانی مدت ندارند و باید در فواصل زمانی مشخص، از جای خود بلند شده و خستگی را از تن به در کنید. صندلی های گیمینگ به دلیل طراحی تخصصی برای نشستن طولانی مدت، حس آرامش و ارگونومی بیشتری را منتقل کرده و از خستگی زود هنگام بدن و نقاط مختلف مانند شانه ها، کمر، دست و پا جلوگیری می کنند. به هر حال اسم هر محصول به خوبی نشان می دهد که برای چه کاربردی طراحی و تولید شده اند.

۱
آیا قیمت صندلی گیمینگ توجیه پذیر است؟

با توجه به قیمت انواع صندلی اداری و حتی مدیریتی که شرایط مناسبی برای استفاده طولانی مدت گیمرها و کاربران حرفه ای ندارند و همچنین اختلاف قیمت نه چندان زیاد با صندلی های مخصوص بازی، خرید صندلی گیمینگ توجیه اقتصادی بیشتری دارد. هر چند امکان خریداری صندلی های مخصوص بازی برای برخی از کاربران وجود ندارد و صندلی های اداری ارزان قیمت همچنان پای ثابت کاربران کامپیوتر شخصی، لپ تاپ و کنسول بازی هستند.

۲
آیا امکان جابجایی آسان صندلی های گیمینگ وجود دارد؟

بسیاری از صندلی های گیمینگ به صورت چند تکه مجزا بسته بندی می شوند و باز و بسته کردن آنها نیز با استفاده از چند پیچ با کیفیت انجام می شود. به همین دلیل می توانید به سادگی اجزای مختلف صندلی را جدا کرده و نسبت به جابجایی بدون آسیب رساندن به بدنه و سایر اجزای مکانیکی اقدام کنید.

۳
آیا امکان نصب تجهیزات جانبی روی صندلی گیمینگ وجود دارد؟

برخی از صندلی های مخصوص بازی دارای جایگاه نصب تجهیزات جانبی از جمله نگه دارنده لیوان، نگه دارنده هدست و مواردی از این قبیل هستند که برای خریداری هر کدام از آنها باید مبلغ جداگانه ای بپردازید. هر چند پیدا کردن این لوازم جانبی چندان آسان نبوده و قیمت این قطعات نیز تا حدود زیادی گران و غیر قابل باور است.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    ارشاد

    مهمان

    سلام، صندلی گیمینگ ایرانی آرتا رو چرا نیاوردین پس؟ پارچه ضدتعریق، رنگ بندی دلخواه، قابلیت 180 درجه، وزن تا 200 کیلو. دارن زیر 8 میلیون میدن.

    پاسخ دهید