بازی وردل Wordle
بخش تبلیغات

بازی وردل Wordle چیست؟ بازی حدس کلماتی که در توییتر وایرال شده است

بخش تبلیغات 22 فروردین 1401 بدون دیدگاه
645 بازدید

وردل Wordle یک بازی حدس کلمات است که در توییتر و شبکه های اجتماعی وایرال شده است امروز و به سرگرمی محبوب خیلی از کاربران  تبدیل شده است.

بازی وردل Wordle توسط جاش واردل طراحی شد

جاش واردل ابتدا نمی خواست این بازی اعتیاد آور باشد به همین دلیل کاربران روزانه با یک پازل رو به رو می شوند که باید آن را حل کنند.

این بازی هیچ تبلیغات یا اپلیکیشن مخصوصی ندارد و برای بازی کردن آن باید wordle game را در گوگل سرچ کنید و وارد بخش بازی وبسایت نیویورک تایمز شوید.

نحوه بازی وردل wordle game

روش بازی وردل پرطرفدار به‌گونه‌ایی است که بازیکنان تلاش می‌کنند تا یک کلمه پنج حرفی را در شش تلاش حدس بزنند. نتیجه، در قالب کاشی‌های رنگی، برای هر حدس نشان داده می‌شود، به شکلی که به بازیکنان اطلاع می‌دهد که کدام حروف در موقعیت صحیح و کدام در موقعیت‌های دیگر کلمه پاسخ قرار دارند.

سیستم Game مشابه بازی‌هایی مانند فکر بکر هستند، اگرچه وردل دقیقاً مشخص می‌کند که کدام حروف در هر حدس صحیح است. برای هر روز یک پاسخ خاص وجود دارد که برای همه یکسان است.

  • سبز: حرفی که در کلمه قرار دارد و جایش نیز درست باشد، سبز می شود.
  • طلایی: اگر حرفی در کلمه آن روز باشد اما جایش اشتباهی باشد به رنگ طلایی در می آید.
  • طوسی: چنانچه حرفی به رنگ طوسی دربیاید یعنی به طور کل در کلمه اصلی قرار ندارد و دیگر از آن نباید استفاده کنید.

با این قوانین ساده طی 6 شانس می توانید کلمه مورد نظر خود را پیدا کنید. اگر حدس شما پس از 6 مرحله نیز اشتباه باشد، وبسایت کلمه اصلی را به شما نشان می دهد و باید تا روز بعدی صبر کنید.

چرا وردل اینقدر اعتیاد آور است؟

مهم‌ترین علت اعتیاد آور بودن Worldle، ترس از شکست، اطلاع از این که شما فقط شش فرصت برای حل معما دارید و اینکه اگر شکست خوردید، راهی برای تلاش مجدد وجود ندارد، از جمله عواملی هستند که وردل را هیجان‌انگیز و حتی اعتیادآور می‌کند. در Wordle، هر حدس و گمان مهم است، بنابراین فقط یک اشتباه ممکن است منجر به شکست پازل آن روز شما شود.

در ساخت وُردل، گروهی از برنامه‌نویسان دخیل نبودند!

این بازی زاییده‌ی خلاقیت جاش واردل و شریک زندگی‌اش، پالاک‌شاه بود که در اوج همه‌گیری کرونا و خانه‌نشینی، به‌دنبال راهی برای سرگرم‌‌کردن خودشان بودند. پیش‌تر و در سال ۲۰۱۳، واردل نمونه‌ی مشابهی از این بازی را طراحی کرده بود؛ اما دوستانش از آن استقبال نکردند و او هم از ادامه‌ی پروژه دلسرد شد. تا اینکه در سال ۲۰۲۰، او و پالاک‌شاه به حل جدول و بازی «Spelling Bee» نیویورک‌تایمز روی آوردند و جاش به فکر طراحی بازی حدس کلماتی افتاد تا خود و دوستش را سرگرم کند.

به‌گفته‌ی جاش، دلیل اصلی موفقیت وُردل محدودکردن کاربران به انجام یک بازی در روز بود. بدین‌ترتیب، نوعی حس کمیابی ایجاد می‌شد تا آن‌ها را دوباره به وب‌سایت برگرداند. جاش این ایده را تا حدودی از بازی اسپلینگ بی الهام گرفته بود که در آن، هرروز کاربران باید حروفی که دراختیار دارند، کنارهم بگذارند تا با آن‌ها کلمات معنی‌دار بسازند.

ازآن‌جاکه وُردل ابتدا فقط یک بازی شخصی بود، سراغ هیچ‌یک از ویژگی‌هایی نرفت که در بازی‌های آنلاین برای جذب کاربر و درآمد بیشتر طراحی شده‌اند. درحالی‌که بازی‌های دیگر برای برگردان کاربر به بازی مرتب به گوشی‌هایشان نوتیفیکیشن می‌فرستند، وُردل هیچ‌گاه به‌دنبال به‌دست‌‌آوردن وفاداری کاربران نبوده است. جاش واردل می‌گوید:

وُردل فقط شما را تشویق می‌کند سه دقیقه از روزتان را به این بازی اختصاص دهید، فقط همین. بیشتر از این وقت شما را نمی‌گیرد.

آیا بازی وردل رایگان است؟

جالب است بدانید که نیویورک تایمز، بیش از یک میلیون دلار برای این خرید بازی پرداخته است اما Wordle همچنان رایگان می‌ماند و هیچ تغییری در گیم پلی آن ایجاد نمی‌شود. دلیل خرید یک بازی معمایی توسط نیویورک تایمز مشخص نیست؛ اما واردل گفته است که این کار به‌منظور ادامه فعالیت بازی و حفظ اطلاعات میلیون‌ها نفر بازی‌کننده لازم بوده است.

بازی های مشابه Wordle

نسخه‌های کلون مختلفی از Wordle در اپ استور و در فروشگاه پل استور ظاهر شده و خود را به عنوان کپی‌های قانونی بازی معرفی می‌کنند و سعی می کنند از موفقیت اینبازی درآمدی کسب کنند.

کوردول یکی از بازی های شبیه به Wordle است

کوردول Quordle درواقع وردل چهار تایی است. اصول بازی دقیقا مثل وردل است که بازیکنان هر روز کلمات پنج حرفی را حدس می زنند و بازی نشان می دهد که آیا حروف مناسب را در فضاهای مناسب با استفاده از مربع های سبز، زرد و خاکستری قرار دارید یا خیر.

اما ، در بازی Quordle بازیکنان باید چهار کلمه پنج حرفی را به طور همزمان حدس بزنند تا در Quordle برنده شوند. در مقایسه با Wordle، که به بازیکنان شش حدس می‌دهد، در حدس زدن چهار برابر بیشتر باید تلاش کنید. Quordle به شما 9 بازی می دهد تا هر چهار کلمه را حل کنید که هر حدس در هر چهار زمینه ظاهر می شود.

Quordle همچنین با نسخه قبلی خود مانند Wordle با دادن دو گزینه گیم پلی به بازیکنان متفاوت است. اولین گزینه Daily Quordle است که درست مانند Wordle فقط یک فرصت برای رقابت در هر روز به شما می دهد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پارسی گیم هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.
Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.