آیا هارد اکسترنال به تلویزیون وصل می شود؟
بخش تبلیغات

آیا هارد اکسترنال به تلویزیون وصل می شود؟

بخش تبلیغات 18 اسفند 1400 بدون دیدگاه
164 بازدید

یکی از سئوالاتی که این روزها ذهن بسیاری از دارندگان هارد اکسترنال را به خود مشغول کرده، این است که آیا هارد اکسترنال قابلیت اتصال به تلویزیون دارد یا خیر؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که به تازگی خرید هارد اکسترنال انجام داده اید و این سئوال برایتان پیش آمده است و همچنین از تماشای فیلم بر روی صفحه تلویزیون لذت می برید و یا اینکه قصد دارید عکس ها و ویدیوهای شخصی خود را روی صفحه تلویزیون به نمایش بگذارید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با اتصال انواع هارد اکستنال به تلویزیون آشنا شوید.

آموزش اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

آموزش اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

یکی از بهترین و قابل اطمینان ترین راهکارها برای داشتن یک آرشیو کامل و مطمئن از اطلاعات شخصی و فیلم های شما، داشتن یک هارد اکسترنال است. شما می توانید تمامی فایل های خود را بر روی یک هارد اکسترنال جمع آوری نموده و در مواقع نیاز، تنها به وسیله اتصال یک کابل USB اطلاعات خود را بر روی صفحه تلویزیون به نمایش درآورید. البته ممکن است گاهی اوقات با اخطار Not Recognized روی صفحه نمایش مواجه شوید که به این معناست که هارد اکسترنال توسط تلویزیون شناسایی نشده است که علت آن را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

تقریبا تمام تلویزیون های هوشمند با هاردهای اکسترنال سازگاری خوبی دارند اما مدل های قدیمی تلویزیون ممکن است فقط حافظه های ذخیره سازی با حجم حداکثر 32 گیگابایت را بپذیرند. نکته مهم دیگر این است که تلویزیون شما از تمام فرمت های فایل که توسط رایانه شناسایی می شود پشتیبانی نمی کند؛ بنابراین اگر فایل شما در تلویزیون قابل اجرا نیست باید ابتدا آن را در کامپیوتر خود به فرمت قابل پشتیبانی توسط تلویزیون تبدیل کنید و سپس آن را به تلویزیون متصل نمایید. چنانچه قصد خرید تلویزیون جدید دارید، برای استعلام قیمت انواع تلویزیون از بروز کالا، معتبرترین و تخصصی ترین فروشگاه تجهیزات دیجیتالی در کشور می توانید بر روی لینک موجود کلیک کنید.

اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

نکات مهم در هنگام اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

  • چنانچه هارد اکسترنال شما دارای قابلیت رمزگذاری بر روی اطلاعات باشد و این گزینه را نیز فعال کرده باشید، شما فقط می توانید از طریق کامپیوتر و یا لپ تاپ به محتویات هارد خود دسترسی داشته باشید.
  • چنانچه هارد توسط تلویزیون شناسایی نشد، حتما نسبت به درست بودن کابل هارد اکسترنال خود اطمینان کسب نمایید و در صورت لزوم با دستگاه هایی دیگر نیز آن را چک کنید.
  • حتما دقت داشته باشید که هارد اکسترنال خود را به پورت مناسبی متصل کرده باشید؛ چرا که در غیر این صورت هارد شما توسط تلویزیون شناسایی نمی شود. همچنین لازم به ذکر است زمانی که تلویزیون شما بیش از یک پورت USB دارد، هارد خود را باید به پورتی متصل کنید که با برچسب HDD REC علامت گذاری شده است.
  • اگر ظرفیت هارد اکسترنال شما زیاد باشد، ممکن است در تلویزیون های قدیمی از آن پشتیبانی نشود و زمانی که شما دستگاه را به تلویزیون متصل می کنید، آن را شناسایی نکند.
  • توجه داشته باشید چنانچه شما مجبور هستید تا هارد دیسک خود را در تلویزیون رجیستر نمایید، دیگر نمی توانید از هارد خود در کامپیوتر استفاده کنید و برای استفاده مجدد از آن نیاز است تا اقدام به فرمت هارد دیسک کنید.
  • هنگامی که هارد اکسترنال را به تلویزیون متصل می کنید، باید یک لرزش یا صدایی بسیار خفیف در هارد احساس کنید که بدان معناست که هارد توسط تلویزیون شناسایی شده است.
  • توجه داشته باشید اگر چه هارد اکسترنال برق مورد نظر خودش را از پورت USB تامین می کند، اما بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که برای اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون از مدل های آداپتوردار استفاده کنید؛ چرا که در غیر این صورت اگر تلویزیون شما به صورت ناگهانی خاموش شود ممکن است در بلند مدت مشکلاتی مانند معیوب شدن فایل های داخل هارد اکسترنال برایتان رخ دهد.
  • اگر از هاردهای اکسترنال پرتابل استفاده می کنید، حتما پیش از خاموش کردن تلویزیون اتصالات آن را کاملا قطع کنید تا مشکلی برای هارد دیسک و یا اطلاعات ذخیره شده بر روی آن پیش نیاید.

هارد اکسترنال

سخن پایانی

تا به اینجا مقاله متوجه شدید که اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون به نوع هارد و تلویزیون شما بستگی دارد؛ یعنی اگر شما هارد جدید و با ظرفیت بالایی خریداری کرده باشید و تلویزیون شما قدیمی باشد، به احتمال بسیار زیاد برای اتصال آن ها به یکدیگر با مشکل مواجه می شوید؛ ولی در غیر این صورت می توانید به وسیله یک کابل USB هارد خود را به تلویزیون متصل نموده و از تماشای فیلم و عکس ها لذت ببرید. در نهایت لازم به ذکر است برای استعلام قیمت هارد اکسترنال، اطلاع از فروش انواع هارد و همچنین خرید تلویزیون می توانید از سایت تخصصی و معتبر بروز کالا دیدن نمایید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پارسی گیم هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.
Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.