متاورس
بخش تبلیغات

چطور در متاورس زمین بخریم؟

بخش تبلیغات 3 اسفند 1400 بدون دیدگاه
301 بازدید

قیمت املاک و زمین با رشد خیلی زیادی روبه‌رو هستند به همین جهت خریدن املاک به‌صورت فیزیکی در حال پیوستن به آرزوها است.

از طرفی خریدن زمین نیز مشکلات مخصوص خودش دارد. شما پس از کلی گشتن تصمیم به خرید یک ملک می‌گیرید و با مراجعه به محضر، سند مالکیت را منتقل می‌کنید. ممکن است طرف شما کلاهبردار باشد و زمین را به دو نفر فروخته باشد. اما خرید زمین در دنیای متاورس با چنین مشکلاتی روبه‌رو نیست. بدون هیچ مشکلی شما می‌توانید زمین خود را بخرید و در کیف پول دیجیتالی خود نگه دارید. با ما همراه باشید تا در مورد خرید زمین در متاورس اطلاعات جامع و کاملی را با هم مرور کنیم.

متاورس چیست؟

متاورس یک‌ دنیای مجازی است که شما می‌توانید بُعد تازه‌ای از زندگی را در آن تجربه کنید. تصور کنید به‌جای اینکه برای خرید ملک و یا اجاره خانه بیرون می‌روید، در خانه بمانید و با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی، در دنیایی دیجیتالی، یک زمین مجازی بخرید. شگفت‌انگیز نیست! در دنیای متاورس، ۳ مفهوم واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و یک‌ دنیای تعمیم‌یافته را ارائه می‌دهند. در این دنیا انسان‌ها می‌توانند زندگی دیجیتالی را تجربه کنند. با ورود فیس‌بوک به این دنیا، متاورس بر سر زبان‌ها افتاد و همه به دنبال کسب سود از این بازار هستند.

این دنیای نوظهور هنوز به طور کامل توسعه‌نیافته است و نیازمند زمان بیشتری است تا تکمیل شود. روش‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در دنیای متاورس انتخاب کنید. خریدن زمین یکی از روش‌های ساده سرمایه‌گذاری در متاورس است که در حال حاضر مورد هجوم سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

چرا سرمایه‌گذاران زمین مجازی می‌خرند؟

خرید ملک و زمین یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری و همچنین حفظ ارزش پول است. در حال حاضر قیمت ملک خیلی بالا رفته است و برخی از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند که در دنیای مجازی سرمایه‌گذاری کنند. شاید برای شما خنده‌دار باشد، چرا ما باید در یک ‌دنیای خیالی و مجازی زمین بخریم و یا سرمایه‌گذاری کنیم. جالب است بدانید در ژوئن سال ۲۰۲۱، در دیسنترالند یک قطعه زمین به ارزش ۹۰۰۰۰۰ دلار فروخته شد.

زمین‌های متاورس موردتوجه بسیاری از کاربران قرار گرفته‌است و بر اساس تحقیقات به‌دست‌آمده نرخ بازگشت سرمایه تا به امروز قابل‌قبول بوده‌است. پس از خرید زمین شما هم می‌توانید آن را با قیمتی بالاتر بفروشید و یا اجاره دهید. به‌عنوان‌مثال اگر شما یک زمین سرسبز داشته باشید می‌توانید برای رویدادهای مهم مثل تولد و یا عروسی آن را اجاره دهید.

اسنوپ‌داگ، رپر معروف آمریکایی میزبان یک مهمانی در پلتفرم The Sandbox بود. شرکت‌کنندگان برای ورود به این مهمانی باید یک توکن غیر مثلی خاصی را می‌خریدند. این توکن به‌عنوان گواهی عمل می‌کرد و به آنها امکان دسترسی به رویداد را می‌داد.

نحوه خرید زمین در متاورس

به سراغ جذاب‌ترین بخش ماجرا یعنی نحوه خرید زمین در متاورس می‌رویم. خرید زمین از پلتفرم‌های شخص ثالث مانند OpenSea نیز امکان‌پذیر است و بسیار شبیه به دیسنترالند و یا سندباکس است. پلتفرم‌های زیادی وجود دارند، ما در این مطلب نحوه خرید زمین از دیسنترالند و سندباکس را با هم می‌بینیم.

دیسنترالند

دیسنترالند محبوب‌ترین بازار خرید زمین در متاورس

دیسنترالند تقریباً ۲۰ میلیون کاربر فعال دارد و یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های متاورس است. یک‌دنیای مجازی است که می‌توانید با دوستان خود ارتباط داشته باشید، بازی ویدئویی انجام دهید و یا در یک جلسه شرکت کنید.

تعداد فرصت‌ها در این بازی بی‌شمار است و به همین جهت جایگاه نخست متاورس را به خود اختصاص داده است. متاورس درحال‌رشد است، خرید و فروش زمین به ارزش صدها هزار دلار نوید آینده‌ای درخشان را می‌دهد.

دیسنترالند یک بلاک‌چین مبتنی بر واقعیت مجازی است که امکان خرید زمین، برگزاری رویداد، بازی و تعامل با دیگران را فراهم می‌آورد.

راهنمای خرید زمین از دیسنترالند

  1. برای شروع لازم است وارد سایت Decentraland شوید. اگر حساب کاربری ندارید با استفاده از آدرس ایمیل و تعیین یک گذرواژه، ثبت‌نام کنید. پس از اتمام ثبت‌نام عبارت “Parcels and Estates” را جست‌وجو کنید و روی “View All” کلیک کنید.
  2. در این صفحه تمامی زمین‌های موجود را می‌توانید ببینید و زمین موردنیاز خود را بینید. تمامی زمین‌های موجود را می‌توانید مورد بررسی قرار دهید و در منطقه معروف زمین خود را بخرید. روی زمین موردنظر کلیک کنید و مشخصات آن و قیمت را ببینید. قیمت این زمین‌ها بر اساس قیمت توکن مانا محاسبه می‌شود. برای خرید زمین موردنظر روی BUY کلیک کنید.
  3. قبل از اقدام به خرید زمین شما باید یک کیف پول با ارز مانا داشته باشید. برای خرید مانا می‌توانید از طریق یک صرافی معتبر ارز دیجیتال استفاده کنید. شما می‌توانید از کیف پول‌های متامسک و تراست والت استفاده کنید و آن را به پلتفرم دیسنترالند متصل کنید. پس از تکمیل فرایند خرید و نهایی شدن آن، این قطعه زمین به‌عنوان یک NFT به کیف پول شما منتقل می‌شود.
  4. پس از تکمیل مراحل خرید، بایدLAND را در کیف پولتان تأیید کنید.

سند باکس

خرید زمین در سند باکس

سند باکس یک بازی است که در آن بازیکنان می‌توانند زمین‌هایی دیجیتالی را خریداری کنند. روی این زمین‌ها تغییراتی را اعمال کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. The Sandbox یک متاورس مبتنی بر بلاک‌چین است و ۲ توکن بومی دارد که بر عملیات در متاورس خود نظارت می‌کنند.

  • توکن سند باکس: جهت تسهیل تراکنش‌های مختلف از جمله خرید LAND، تعامل با محتوای تولید شده توسط کاربر و قراردادن آن برای مشارکت در اداره سازمان غیرمتمرکز استفاده می‌شود.
  • توکن ASSET: توکن‌های غیر قابل تعویض که نشان‌دهنده آیتم‌های درون بازی مانند آواتار هستند و برای پرکردن LAND استفاده می‌شوند.

راهنمای خرید زمین در سند باکس

  1. یک کیف پول دیجیتالی باید برای خود نصب کنید. پس از خرید زمین در سند باکس، باید آن را به کیف پول خود انتقال دهید. نصب کیف پول متا ماسک گزینه مناسبی است.
  2. تمامی تراکنش‌ها، حتی خرید زمین در این پلتفرم با استفاده از توکن سندباکس انجام می‌شود. خرید سندباکس را از یک صرافی معتبر انجام دهید و به کیف پول مجازی خود انتقال دهید.
  3. وارد سایت Sandbox شوید و در صورت نداشتن حساب کاربری در آن ثبت‌نام کنید. از بخش Shop گزینه LAND را انتخاب کنید، در این صفحه تمامی زمین‌های قابل‌فروش را می‌توانید ببینید. تنظیماتی وجود دارد که شما می‌توانید زمین‌های قابل‌فروش و یا ارزان‌ترین و گران‌ترین زمین‌ها را مشاهده کنید. با کلیک روی زمین موردنظر به سایت Opensea هدایت می‌شوید و می‌توانید اطلاعات آن را بررسی کنید. جزئیاتی مانند مالک زمین، قیمت‌های گذشته و موقعیت را بررسی کنید.
  4. کیف پول متاماسک را به وب‌سایت سندباکس متصل کنید. ارزهای خریداری شده را به بازی منتقل کنید.
  5. زمین موردنظر خود را بخرید و بازی را شروع کنید.

سخن آخر

در این مقاله با نحوه خرید زمین در متاورس آشنا شدید. آیا به این نتیجه رسیده‌اید که باید در متاورس سرمایه‌‌گذاری کنید؟ لازم است بدانید این بازار تاکنون صعودی بوده است و پتانسیل زیادی برای رشد دارد. بازار مستغلات و املاک در متاورس به طور قابل‌توجهی رشد کرده است و نمی‌توان این را انکار کرد. درصورتی‌که قصد ورود به این بازار را دارید، تحقیقات خود را در این زمینه تکمیل کنید. ارزهای موردنیاز هرکدام از این پلتفرم‌ها را می‌توانید از صرافی آنلاین ارز دیجیتال تبدیل خریداری کنید. تبدیل، اولین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که ارزهای متاورسی را لیست کرده‌است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پارسی گیم هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.
Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.