چیت پابجی موبایل
سید مسعود کاظمی

گروه سازندگان چیت پابجی موبایل محکوم به پرداخت 10 میلیون دلار شدند

سید مسعود کاظمی 18 دی 1400 بدون دیدگاه
478 بازدید

از آنجایی که بسیاری از افراد سیستم نسبتاً قوی برای اجرا بازی‌های شوتر محبوب ندارند، ترجیح می‌دهند سراغ بازی‌های شوتر موبایل همراه بروند. یکی از این بازی‌های شوتر محبوب بازی PUBG است که پس از موفقیت نسخه‌ی PC آن برای کنسول‌های خانگی و موبایل‌های همراه نیز منتشر شد. پس از محبوبیت بسیار پابجی موبایل، گروهی از هکرها تصمیم به ساخت چیت برای این بازی گرفتند. این موضوع باعث شد که شرکت Krafton و Tencent Games که مالکین و سازنده بازی پابجی هستند، علیه گروه سازندگان چیت پابجی موبایل پرونده قضایی تشکیل بدهند.

این پرونده قضایی در دو دادگاه کشورهای آمریکا و آلمان مورد بررسی قرار گرفت و هر دو دادگاه شرکت Tencet Games و Krafton Inc. را برنده این دادگاه اعلام کردند. نتیجه‌ی این دادگاه بر این است که گروه سازندگان چیت بازی پابجی موبایل باید مبلغ 10 میلیون دلار خسارت پرداخت کنند. این گروه با ساخت چیت‌های مختلف و فروش آن‌ها به بازیکنان، باعث برتری غیرمنصفانه بعضی بازیکنان نسبت به بقیه می‌شد.

چیت پابجی موبایل

خسارت 10 میلیون دلاری که سازندگان چیت پابجی موبایل باید پرداخت کنند

ریک لی، تهیه‌کننده ارشد بازی پابجی مبایل در بیانیه رسمی گفت:

میلیون‌ها بازیکن در سرتاسر دنیا از پابجی موبایل لذت می‌برند و ما سعی می‌کنیم محیطی برابر را برای همه‌ بازیکنان فراهم کنیم. متأسفانه این فعالیت گروه هکری باعث اختلال در برابری پابجی موبایل می‌شود. این دادگاه و نتیجه‌ی آن پیامی خوبی است که همه متوجه شوند که ما تقلب [چیت] را تحمل نخواهیم کرد.

دادگاه همچنین به این گروه دستور داد تا روش ساخت این چیت و پیدا کردن حفره‌های بازی را با سازندگان بازی در جریان بگذارند تا آن‌ها از دوباره رخ دادن چنین عملی در آینده جلوگیری کنند. شرکت Tencent نیز اعلام کرد که این مبلغ برای ساخت یک سیستم آنتی‌-چیت جدید استفاده خواهد شد. تنسنت قبلاً اعلام کرده بود که به‌دنبال ساخت سیستم آنتی‌-چیتی است که در صورت شناسایی شخص مقلب، موبایل همراه او را از استفاده دوباره بازی پابجی موبایل بن کند.

بازی پابجی موبایل در سال 2018 به‌صورت رایگان برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS منتشر شد.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.