FIFA 22
مبین نعمت‌اللهی

بازی FIFA 22 به صدر چارت پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان بازگشت

مبین نعمت‌اللهی 17 آذر 1400 بدون دیدگاه
221 بازدید

به لطف رویداد جمعه‌ سیاه یا همان Black Friday هفته‌ی گذشته، بازار فروش بازی‌های ویدئویی در بریتانیا با استقبال چشم‌گیری همراه بود و به واسطه‌ی معاملات و پیشنهادات وسوسه‌کننده‌ی این رویداد و با وجود تخفیف‌ فروشگاه‌هایی همچون گیم‌استاپ و جان لوئیز، بازی FIFA 22 با افزایش فروش 33 درصدی همراه بوده است.

به لطف آمار و ارقام ارائه‌شده از سوی وب‌سایت GamesIndustry بازی FIFA 22، با گذشت تنها 1 هفته از خلع صلاحیت پرچم‌داری، مجدد به صدر چارت پرفروش‌ترین‌بازی‌های انگلستان با کنار زدن Mario Kart 8 Deluxe بازگشت. همین‌حال، جدال الکترونیک آرتز و کنفرانس فوتبال فیفا بر سر حق استفاده از عنوان FIFA بالا گرفته و از سویی، به‌نظر می‌رسد که هیچ‌یک از طرفین نگرانی‌ای بابت قطع همکاری نداشته و ضرر و زیان احتمالی از این اقدام را با سیاست‌های جدید خود قابل بازیابی می‌بینند. چرا که الکترونیک آرتز می‌تواند با بازیکنان و باشگاه‌های فوتبال بر سر مجوز استفاده از اسامی آن‌ها به توافقی جامع دست پیدا کند و فدراسیون فوتبال نیز از تمایلات خود به همکاری با دیگر شرکا از جمله شرکت 2K Sports بر سر حقوق استفاده از عنوان ‘فیفا’ سخن گفته است.

چندی‌پیش، الکترونیک‌ آرتز عنوان تجاری EA Sports FC را برای مجموعه بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال خود به ثبت رسانده بود که همین امر نشان می‌دهد اگر توافق جدیدی میان فدراسیون فوتبال و شرکت الکترونیک آرتز حاصل نشود، زین‌پس نسخه‌های جدید عنوان ورزشی فیفا با نام EA Sports FC شناخته و روانه‌ی بازار خواهند شد.

Call of Duty Vanguard

یکه‌تازی نینتندو سوئیچ در چارت پرفروش‌ترین‌ بازی‌های انگلستان

بعد از صدرنشینی بلامنازع FIFA 22 در چارت هفتگی، بازی پرمخاطب Mario Kart 8 Deluxe پس از گذشت هفته‌ها پرچم‌داری و عنوان ناامیدکننده Call of Duty: Vanguard به ترتیب در جایگاه‌های دو تا سه قرار گرفتند.

در سوی دیگر، بازی Pokemon Brilliant Diamond در کنار دیگر اثر این فرنچایز، Pokemon Shining Pearl که هر دو نسخه‌های بازسازی‌شده عناوین مذکور در سال 2006 میلادی و بر روی کنسول‌دستی نینتندو دی‌اس به حساب می‌آیند، به ترتیب در رتبه‌های چهارم و دهم جای خشک کرده‌اند. همین‌حال، جدیدترین بازی موزیکال یوبی‌سافت، Just Dance 2022 با ثبت آمار فروش چند هزار نسخه‌ای بر روی نینتندو سوئیچ در مقایسه با دیگر پلتفرم‌ها، در رتبه 5 و بالاتر از عنوان (Minecraft (Switch در چارت پرفروش‌ترین ‌بازی‌ها خودنمایی می‌کند.

تسلط نینتندو سوئیچ به چارت هفتگی پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی را می‌توان قابل‌تمجید توصیف کرد چرا که دیگر بازی‌های این پلتفرم از جمله Animal Crossing: New Horizons و Mario Party Superstars با ثبت آمار فروش خیره‌کننده در قیاس با هفته‌های گذشته، در بین 10 بازی برتر منتهی به تاریخ 27 نوامبر قرار گرفته‌اند.

شما در ادامه می‌توانید نگاهی کامل به لیست 10 بازی پرفروش هفته‌ی گذشته در انگلستان بیاندازید:

  1. FIFA 22
  2. Mario Kart 8 Deluxe
  3. Call of Duty: Vanguard
  4. Pokemon Brilliant Diamond
  5. Just Dance 2022
  6. Animal Crossing: New Horizon
  7. (Minecraft (Switch
  8. Marvel’s Guardians of the Galaxy
  9. Mario Party Superstars
  10. Pokemon Shining Pearl

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.