Call of Duty Warzone
Avatar

سخت‌افزار متقلبان Warzone برای همیشه مسدود می‌شود

محمد مهدی تاج الدینی 5 شهریور 1400 بدون دیدگاه
1,423 بازدید

بازی Warzone در زمان عرضه‌اش در سال 2020 شروع بسیار خوبی داشت و توانست به یکی از بهترین بازی‌های سبک بتل رویال تاریخ تبدیل گردد. با تمامی نکات مثبتی که شامل حال وارزون می‌شود اما موردی که این بازی از آن رنج می‌برد، وجود متقلبین بسیار زیاد در آن است. همین امر منفی و شکایت گسترده‌ی کاربران این نسخه، باعث شد تا اکتیویژن در همان هفته‌های ابتدایی، طرح‌هایی را برای مقابله با متقلبین یا همان چیترها ارائه دهد. اما سیستم‌های ضدتقلب موجود در وارزون گاها باعث شده تا کاربران عادی نیز با مشکلاتی مواجه گردند.

به‌تازگی یکی از گیمرهای کال آف دیوتی وارزون مدعی شده که تمام حساب‌های کاربری وی بدون توجه به فعالیتش در این بازی قفل‌شده است. حال سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا سیستم‌های ضدتقلب اکتیویژن خود باعث ناهنجاری‌های بیشتر در این بازی می‌شوند و یا برعکس درحال‌توسعه‌ی بیشتر برای مقابله با متقلبین در وارزون هستند؟

مشکل واقعی این بازی چیترها هستند. اکتیویژن از سال 2020 تاکنون بیش از 100 هزار حساب کاربری در بازی Warzone را به دلیل تقلب بسته و فعالیت آن‌ها را ممنوع ساخته است. اما چیزی که مشخص است طرح‌های فعلی مقابله با متقلبین یا همان آنتی-چیت‌ها نمی‌توانند برای مدت‌زمان طولانی فعالیت این دسته از متخلفین در دنیای گیم را متوقف سازند. وارزون یک بازی کاملاً رایگان است، بنابراین وقتی متقلبی در این بازی حساب کاربری‌اش بلاک می‌شود، می‌تواند به‌راحتی یک حساب دیگر ایجاد کند و بازهم فعالیت‌های خودش را از سر بگیرد!

بازی Warzone وارزون

آیا مشکلات بازی Warzone‌ حل می‌شوند؟

اکتیویژن هفته‌ گذشته در جریان رونمایی رسمی از بازی Call of Duty: Vanguard اعلام داشت که درحال‌توسعه‌ی یک سیستم ضدتقلب پیشرفته برای وارزون است و انتظار دارد تا اواخر امسال و هنگامی‌که نقشه‌های جدید به نمایش درمی‌آید، آن را راه‌اندازی نماید. سیستم آنتی چیت که این بار بر پایه‌ی سخت‌افزار کاربران بوده و می‌تواند برای همیشه دست متخلفین از این بازی را کوتاه نماید.

فرایند مقابله با چیترها در وارزون حتی می‌تواند بسیار سریع‌تر از آنچه ما انتظار داریم، اتفاق بیفتد. یکی از کاربران شبکه اجتماعی Tiktok به ‌نام rushman360 در ویدیویی که اوایل ماه جاری منتشر کرد، مدعی شد که اکتیویژن بدون توجه به‌حساب کاربری او تمامی فعالیتش در وارزون را متوقف ساخته و وی دیگر نمی‌تواند به هیچ‌یک از حساب‌های خود دسترسی پیدا کند و او حتی با مشکل سخت‌افزاری نیز روبرو شده است. وی در این خصوص می‌گوید:

آن‌ها به من گفتند که تمامی حساب‌هایم در این بازی ممنوع شده است. تک‌به‌تک، بدون اینکه من با آن حساب‌ها حتی بازی کرده باشم. حساب‌های جدید من هم‌بسته شده و سیستم سخت‌افزاری‌ام هم بلاک شده است.

اکتیویژن در اوایل سال جاری تأیید کرد که از ممنوعیت‌های سخت‌افزاری”در برابر تقلب‌های تکراری یا سریالی” استفاده می‌کند، اما این موارد همیشه مثمر ثمر نبوده‌اند. ممنوعیت‌های سخت‌افزاری درواقع پیش از حساب شخصی، سیستم شمارا مورد هدف قرار می‌دهند و معمولاً دور زدن چنین موردی کار بسیار سختی است، اما غیرممکن نیست. برخی از برنامه‌های تقلب هنگام اجرا، شناسه سخت‌افزاری شما را جعل می‌کنند، بنابراین اگر با ممنوعیت سخت‌افزاری مواجه شدید، درواقع سخت‌افزار شما خراب نمی‌شود.

وب‌سایت چارلی اینتل معتقد است مشکلی که برای rushman360 ایجادشده درواقع این بوده که او به‌درستی نتوانسته سیستم سخت‌افزاری‌اش را راه‌اندازی نماید و درنتیجه این مشکل برای او به وجود آمده است. تأکید بر این‌که با چنین طرح‌های توسعه‌ای اکتیویژن، دیگر شاهد هیچ تقلبی در بازی Warzone نخواهیم بود، بیش‌ازحد اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد؛ اما به همان اندازه هم نشان می‌دهد که این شرکت در مقابله با چیترها بسیار جدی است. یکی از مسئولین اکتیویژن در این خصوص می‌گوید:

ما همچنان به مقابله مکرر با متقلبین در این بازی ادامه می‌دهیم. همان‌طور که قبلاً هم اعلام کرده‌ایم ما درحال‌توسعه برنامه‌های خود هستیم تا از ورود مجدد این‌گونه افراد به وارزون جلوگیری بعمل ‌آوریم.

منبع:‌PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.