بازی‌های ناتی داگ
یحیی رحیمی

ناتی داگ به دنبال ساخت اولین بازی تماماً مولتی پلیر است

یحیی رحیمی 19 خرداد 1400 بدون دیدگاه
268 بازدید

آگهی استخدامی اوایل سال جاری میلادی توسط استودیو ناتی داگ منتشر شد که نشان از ساخت یک بازی جدید می‌داد. به‌تازگی یک آگهی دیگر توسط این شرکت منتشرشده که نشان از نیاز به یک طراح و توسعه‌دهنده‌ی مراحل مولتی پلیر دارد. این آگهی جزئیات جالبی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت؛ اما به‌طور کل باید بگوییم که ناتی داگ در حال کار روی یک بازی تماماً مولتی پلیر است و جدا از پروژه‌های فعلی است.

ناتی داگ در آگهی کاری منتشرشده، از استخدام توسعه‌دهندگانی خبره به‌منظور کار روی «اولین بازی مولتی‌ پلیر مستقل استودیو» خبر داده است. توضیحات آگهی نشان از یک پروژه بسیار بزرگ دارد و به نظر می‌رسد که مدیران استودیو، به دنبال ساخت یک بازی کوچک نیستند و احتمالاً با یک اثر تراز اول روبه‌رو باشیم. در ادامه‌ی آگهی نوشته‌شده است که فرد موردنیاز باید « همان سطح از جاه‌طلبی و کیفیت بازی‌های داستانی فعلی را به این پروژه‌ی چندنفره‌ی بی‌نظیر تزریق کند.»

آگهی منتشرشده مشخص نمی‌کند که آیا توسعه‌ی چنین بازی نهایی شده یا اینکه استودیو در مراحل پیش‌تولید قرار دارد و در حال بررسی جوانب ماجرا است. با بررسی جزئیات این آگهی، پروژه‌ی ساخت بخش مولتی‌پلیر بازی The Last of Us Part II در ذهن ما زنده ‌می‌شود اما ناتی داگ به طور رسمی اعلام کرده که خبری از ساخت بخش آنلاین این بازی نیست. کارگردان بازی ماه پیش در مورد بخش آنلاین بازی گفته بود:‌ « شما بالاخره محصول جاه‌طلبی تیم آنلاین ما را خواهید چشید اما نه به‌عنوان بخشی از بازی The Last of Us Part II»

بازی لست آف آس

ساخت Faction یا یک بازی جدید؟

با توجه به صحبت نیل دراکمن، ساخت یک حالت آنلاین برای نسخه‌ی دوم مجموعه‌ی لست آف آس، منتفی است اما کسی در مورد لغو توسعه‌ی حالت Factions صحبتی نکرده است. Factions اسم بخش آنلاین بازی لست آف آس است که بازیکن را در دو تیم قرار می‌دهد. شما یا به‌عنوان شکارچی در بازی حضور پیدا خواهید کرد یا بخشی از تیم فایرفلای. هر دو گروه باید برای تیم خود تلاش کنند و امتیاز‌های مهمی به دست آورند. این حالت 12 هفته ادامه پیدا می‌کند و پس از پایان هفته‌ی دوازدهم، برنده مشخص خواهد شد.

ناتی داگ از حذف بخش Faction صحبتی نکرده اما قول بازگشت آن را به شکلی دیگر داده است. گزارش تازه‌ای نشان داده که استودیو SIE Bend سونی که بازی Days Gone‌ را در کارنامه‌ی خود دارد، در ساخت یک پروژه‌ی مولتی پلیر به ناتی داگ کمک کرده است. مشخص نیست این پروژه چه خواهد بود اما مشخص است با یک بازی کاملاً مستقل روبه‌رو هستیم که بخشی از یک بازی فعلی نخواهد بود.

نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us Part II، به‌تازگی از ساخت نسخه‌ی سوم صحبت کرده و اذعان کرده که پلات بازی آماده‌شده است. در سوی دیگر روند ساخت سریال لست آف آس هم به‌خوبی پیش می‌رود و ناتی داگ فعلاً روزهای شلوغی را می‌گذارند. نظر شما در مورد این پروژه‌ی مولتی پلیر چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.